Mobilā versija
+2.1°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
26. jūnijs, 2013
Drukāt

10 ieteikumi veselīgai guļamistabai

Foto - LETAFoto - LETA

Miega laikā mūsu organisms atpūšas un atjauno spēkus. Jo labāks miegs, jo labāk jūtamies. Tāpēc vērts pievērst uzmanību guļamistabai – cik veselīga un ērta tā ir.

 

Guļamistabas iekārtojums mūsu veselību var ietekmēt gan pozitīvi, gan negatīvi. Dekoratore Inga Arba atzīst: “Guļamistabā no funkcijas un plānojuma atkarīgs ne tikai interjera vizuālais izskats, bet arī saimnieku labsajūta.”

1. Plānojot guļamistabu, noteikti jāievēro ergonomikas likumi – tas nozīmē, ka jāizvēlas ne tikai pietiekami liela gulta, bet jānodrošina ērta iekāpšana un izkāpšana no tās, kā arī piekļūšana skapim. Divguļamajai gultai jābūt 10 līdz 20 cm garākai par garākā gulētāja augumu, savukārt platums būs optimāls, ja katrs gulētājs varēs brīvi saliekt rokas elkoņos, nepieskaroties blakusgulētājam. Vislabāk, ja gultai iespējams pieiet no abām pusēm, šim nolūkam nepieciešama 50 cm brīva josla katrā gultas pusē un kājgalī.

2. Telpā nav vēlams ieklāt mīksto grīdas segumu vai dekoratīvas tekstila sienas segas – tur uzkrājas putekļi, nelabvēlīgi ietekmējot gaisa kvalitāti.

3. Labāk izvēlēties gultu ar pamatni, nevis uz kājām. Zem mēbeles sakrājušies putekļi kaitē telpas mikroklimatam un apgrūtina izveseļošanos slimības laikā.

4. Svarīgi ne tikai izvēlēties piemērotu matraci, bet arī pareizi to kopt, jo matracis laika gaitā piesūcas ar cilvēka ķermeņa sviedriem, taukiem un putekļiem, kas ir ideāla vide dažādiem parazītiem. Speciālisti uzskata, ka matracis ik nedēļu jāsūc ar putekļusūcēju un jāmaina katrus 10 – 12 gadus. Ideāli, ja divreiz gadā tam veic mitro tīrīšanu (iespējams vest uz tīrītavu vai izsaukt tīrīšanas speciālistu uz mājām, tīrīšana ilgst aptuveni pusotras stundas, žūst desmit stundas, izmaksā vidēji Ls 25).

5. Spilvenus un segas iesaka tīrīt divreiz gadā, bet alerģiju vai citu veselības problēmu gadījumā – pat četrreiz gadā. Dabisko šķiedru izstrādājumus var nodot ķīmiskajā tīrītavā vai periodiski izlikt saulē vai salā vēdināties. Var mazgāt arī mājas kārtībā (ja ir atbilstoša norāde) vai sūkt ar putekļusūcēju, ievietojot segu vai spilvenu plastmasas maisā un izsūknējot no tā gaisu.

6. Lai izvairītos no svīšanas un alerģiskām reakcijām, gultasveļa jāizvēlas no dabiskajām šķiedrām un jāmaina reizi nedēļā.

7. Guļamistabā nav īstā vieta televizoram, datoram, arī mobilajam tālrunim. Ja šīs ierīces pievienotas elektrotīklam, tās rada elektromagnētisko lauku, kas nelabvēlīgi iedarbojas uz cilvēka veselību.

8. Telpai jābūt labi vēdināmai, vislabāk, ja iespējams regulēt apkures temperatūru un novērst pārāk silta un sausa gaisa veidošanos.

9. Ja guļamistabu izmanto tikai naktsmieram, pietiks ar vispārējo apgaismojumu pie griestiem. Ja patīk gultā lasīt, nepieciešamas papildu sienas vai galda lampas, turklāt tām jābūt pietiekami augstām, lai apgaismotu pietiekami plašu laukumu un neradītu asus gaismas un ēnas kontrastus. Ļoti ērti, ja apgaismojuma virzienu iespējams variēt (lai nespīd acīs otram gulētājam).

10. Istabaugi naktī izdala ogļskābo gāzi, bet, ja tomēr kādu augu vēlas, vispiemērotākie būs līdak-aste, kalanhoje, balzamīne, dracēna, aloje, acālija.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+