×
Mobilā versija
Brīdinājums +16°C
Dzidra, Dzidris, Gunita, Loreta
Svētdiena, 27. maijs, 2018
16. maijs, 2018
Drukāt

Teterovskis: Dziesmu svētku organizēšanā pieļauti vairāki “fēleri” (3)

Foto - LETAFoto - LETA

Šovasar gaidāmo Dziesmu un deju svētku organizācijā ir pieļauti vairāki ļoti būtiski “feileri”, šādu viedokli laikrakstam “Diena” paudis diriģents Ints Teterovskis.

Kā pirmo kļūdu diriģents minējis, ka svētku rīkotājiem – Latvijas Nacionālajam kultūras centram (LNKC) – esot par maz darbinieku. “Tiem jābūt svētku dvēseles stīgai – cilvēkiem, kuri zina un var noturēt Dziesmu svētku tradīcijas. Dziesmu svētku pamatvērtībām jābūt iekaltām kā akmenī, bet tās izčākst, jo nāk izmaiņas, un neviens neatceras, kas bija vakar.”

“Uz kāda pamata koru karus un pūtēju konkursa finālu pēkšņi pārcēla citā laikā? Tā nenotiktu, ja būtu kāds, kurš stingri pasaka: nē, koru kari vienmēr notikuši Dziesmu svētku laikā. Tas pat ir ierakstīts Ministru kabineta noteikumos! Kāda tiem ir jēga, ja tos neievēro?!” kritiku turpinājis Teterovskis.

“Dziesmu svētku pamatvērtības nav apspriežamas un maināmas. Saeimā taču katru gadu nediskutē, kurā datumā šogad svinēt Ziemassvētkus vai Jāņus? Bet svētku mākslinieciskā padome nez kādēļ lemj par šāda veida jautājumiem. Tai jādomā par konkrēto svētku māksliniecisko saturu, krāsu, noskaņu, virzienu, nevis katru piecgadi jātaisa jauni mājas pamati. Līdz kardināliem jautājumiem bieži nemaz netiekam, jo esam aizņemti ar šādām muļķībām. Pateicoties visiem, kas par to iestājās aptaujā, koru karus tomēr ielika atpakaļ Dziesmu svētku nedēļā,” piebildis diriģents.

Teterovski satrauc, ka sabiedrībai nezināmā veidā Dziesmu svētkos kaut kas tiek mainīts. “Tas neatbilst arī saturiski: ja ir dziesmu kari, tad jābūt jaunradei (jaunām dziesmām) un pasniedzam balvu labākās dziesmas komponistam. Koru karu finālā ir obligātā dziesma. Nu kas tas par dziesmu karu? Tas ir koru interpretācijas karš. Nu labi, tās ir detaļas. Galu galā, pēc piecdesmit gadiem var nepatikt arī vārds “svētki” un labāka liksies gavilēšana, taču ceļam līdz izmaiņām gan ir jābūt nopietni izdiskutētam. Tikai pēc tam drīkstam pieņemt tradīciju mainošus lēmumus.”

“Uzskatu, ka Dziesmu svētku biedrībai ir jānāk talkā, jo LNKC cilvēku resurss ir par mazu, bet tradīcija ir ļoti liela. Esam vienojušies, ka kopā organizēsim Dziesmu svētku izvērtēšanas konferenci šā gada rudenī. Visu skatos kopumā. Piemēram, tautas deju klasiku joprojām dejo novecojušu šausmīgas kvalitātes padomjlaiku ierakstu pavadījumā, jo citu nav, savukārt pūtēji ir vienīgie, kam nav vēlētu virsdiriģentu. Tas ir traģiski, bet to vēl var labot, sarīkojot aptauju, kuriem diriģēt Noslēgumkoncerta četrus pūtēju skaņdarbus,” sacījis Teterovskis.

“Dziesmu svētku Goda virsdiriģentam būtu jāsēž goda vietā pie mākslinieciskās padomes galda, bet Virsdiriģentu nolikums to neparedz: viss, uz redzēšanos! Kur Goda tikšanās ar viszinošākajiem tradīcijas kopējiem un ieklausīšanās viņu viedoklī? Saitei ir jābūt ikdienišķai, normālai. Ne velti UNESCO aizstāv mūsu Dziesmu svētku tradīciju nemateriālā kultūras mantojuma sadaļā. Virsdiriģentu nolikumā minēts, ka virsdiriģentus iesaka mākslinieciskais vadītājs, bet nav jau mākslinieciskā vadītāja nolikuma! Šobrīd par māksliniecisko vadītāju var kļūt jebkurš, jo nekur nav pateikts, ka tam noteikti jābūt diriģentam,” sašutis bijis Teterovskis.

Diriģents arī sūrojies, ka Dziesmu svētki pārvērsti par koncepciju svētkiem. “Es tā uzskatu, jo koncepciju konkursu nolikumā diemžēl netiek prasīts uzrādīt dziesmas. Vajag tikai stāstiņu. Manuprāt, tas nav pareizais virziens. Pēc manām domām, konkursos uzvar ūdens. Dziesmu svētku veiksmes stāsts ir iekodēts nosaukumā: ir jābūt dziesmai, kurai tu gribi svinēt svētkus. Ja koncepcija pirmajā vietā neliek dziesmu, tā ir lemta neveiksmei.”

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. Iz "Ontūna Mazpusāna© arChīva" Atbildēt

    ;))))))

    “Kas arī bija jāpierāda”, kā ir sacīts. Tātad – šajā pašreizējā MUĻĶU zemes SILES “de(R)mokrātiskās valsts” parodijā “eurolatv(ĀN)ijā” un tās pa lēto angažētajos “lojālpatrEJotiskajos” masmēdekļos klaji PRETLIKUMĪGA un nožēlojami prasta C_E_N_Z_Ū_R_A rullē, vēl joprojām?!? ;)))

    “Jo vairāk (lumpen)sabiedrība attālinās no patiesības, jo vairāk (un lopiski trulāk) tā neieredz tos (normālos cilvēkus), kuri to vēsta.”
    / apt.cit.aut. – Džordžs Orvels /

    =======

    Ir sacīts: “Pretinieks (galvenokārt – tikai šķietamais jeb tendenciozi iedomātais “pretinieks”), kurš atklāj mūsu kļūdas, ir pat nesalīdzināmi vērtīgāks nekā šķietamais “draugs”, kurš vēlas tās noslēpt.”

    Un, arī: “Gudrs ir NEVIS tas, kas pa glupo “kaujas uz dzīvību un nāvi” ar stipr(āk)u pretinieku (vai pat iedomātu “ienaidnieku”), BET GAN – tas, kuram pietiek jēgas, vēlmes un varēšanas šādu iedomātu “pretinieku / ienaidnieku” padarīt par savu sabiedroto.” 😉

    =======

    Mediju ziņa (2014. gads): “Kā zināms, pēcpadomju Latvijā sabiedrības uzticēšanās žurnālistiem ir drūma problēma. Laiku pa laikam medijos parādās publikācijas par mūsu atsevišķu žurnālistu negodīgo rīcību gan informācijas iegūšanas laikā, gan informācijas tendenciozajā izmantošanā. Mūsu žurnālistikai nav laba morālā slava. Slikti ir tas, ka mūsu žurnālistikā nav konstatējams profesionālais korporatīvisms, aizsargājot savas profesionāli korporatīvās intereses un tajā skaitā savā kontingentā veicot paškritisku vietējās žurnālistikas analīzi, kā arī vajadzības gadījumā nosodot profesionālo normu pārkāpējus. Bet tagad (…) no tā būtiski cieš ne tikai mūsu žurnālistikas ja tā gaužām necilais profesionālais “mundieris”, bet arī visas valsts reputācija.” … ( cit.vied.aut. – zinātnieks un publicists Arturs Priedītis, publikācija “Vai nelietis var būt parlamenta priekšsēdētājs?” )
    ——-
    .
    “Muļķu Zemē – TĀ vi’š i’!…”
    ( …[p]ar MZ SILES “valsts” angažētajiem ‘masmēdekļiem’ )
    ( ‘tekošā momenta aktualizējums’ – iz “O.M.© arChīva” )
    .
    “Caur to ar’ esam slaveni, ka…”
    Šīs “valsts” ‘masu mēdekļi’,
    Pirms “glupo pūli” NOZOMBĒ ~
    Šos pašCENZŪRA izkastrē:
    .
    Ja Saimnieks pauž, ka “melns ir balts” ~
    Top “žurnālistiem” ‘feiss’ tik “salds”,
    Ka pašiem “dūša apšķiebjas” ~
    Dēļ ANGAŽĒTAS …(mel)šanas:
    .
    “Šai Muļķu Zemes “valstī” VISS,
    Ir tā, kā Saimnieks CENZĒJIS ~
    Ja “melns ir balts”, tad – tā vi’š i’,
    Mums ‘nespīd’ citi “viedokļi”!
    .
    Ja Saimnieks pavēl “nospārdīt” ~
    Pa “masmēdekļiem” iz..(gānīt),
    Jebko, kas “nelojāls” vai “svešs”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – paknaps “kešs”)!
    .
    Ja Saimnieks rukšķ (pēc Orvela),
    Ka “četras kājas” = “vērtība”,
    Bet “divas kājas” = “nerullē”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – kretinē)!
    .
    Ja Saimnieks kviec, ka “Krievi nāk!!!”
    Un gvelž, ka “MZ “valstij” VĀKS,
    Bez rietum-OKUPANTIEM ‘briest’!!!”
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – totāls “sviests”)!
    .
    Ja Sainieks ķērc: “Wooow – “hibrīdkarš”,
    JAU grauj šo “valsti”, gadiem garš!!!”
    Kā maitas putns, ap …(‘jūdzies’),
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – “bauri” smies)!
    .
    Ja Saimnieks grib, lai “stukačiem”,
    No “skapja” gļēvi smirdošiem,
    Tiek “cieņa” ZOMBĒTA un “gods”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – pelnīts sods)!
    .
    Ja Saimnieks “prezentē”, ka šis,
    Ir “balts un pūkains” kustonis,
    Ne trekni rijošs SILES lops,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – “profīts” skops)!
    .
    Ja Saimnieks uzdod samelot,
    Un “masmēdekļos” publiskot,
    Par SILES ‘rebēm’ “leģendas”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – BLEFS ir tas)!
    .
    Ja Saimnieks glaimus pieprasa,
    Iekš ANGAŽĒTA “mēdekļa” ~
    ‘Pūš’ “žurnālists”, lai “pūlis” dzird:
    “Yesss – tā vi’š i’!…” (kaut – šķērmi smird)…”

    Ja ZOMBĒTĀJS šķiet “goda vīrs”,
    Kam medijs der kā “mušpapīrs”,
    Pie kura ‘salīp’ VIENTIEŠI,
    Tad – MUĻĶU Zemē tā ‘vi’š i’!
    .
    Bet – tie, kas “nelien” (…) Saimniekiem,
    Tiek “CENZĒTI” no “mēdekļiem”:
    “Kam riebjas VERGOT “lojāli” ~
    Lai lasās… (dillēs), TĀ vi’š i’!…”

    =====

    Oriģinālversijas = “O.M.© blogā”:
    [ CENZĒTS ]
    u.c.

    MUĻĶU, totāli nozombētu LUMPEŅU, bezcerīgi aprobežotu “lojālpatrEJotu”, patoloģiski defektīvu “SILEI pietuvinātu lielāko kretīnu”, “proāmurikāniski orientētu gejropedālisku deRmoliberastu” rasistiski militārhistēriskās propagandas skarbi traumētu “biogaļas izstrādājumu”, demonstratīvi kriminālrecidīva “ķēķa tiesiskuma” SISTĒMĀ parazitējošu “(ekskre)mentu”, “prok(tologu)”, “(bez)godību” u.c. taml. šinderu, klaji PRETLIKUMĪGAS “revolucionārās pārliecības” lopiski trulu zombijfanu, derdzīgi glumu “(p)(ie)līdēju” un nožēlojami gļēvu “kluso mīzēju” zeme SILES “valsts” parodija “eurolatv(ĀN)ija”, XXI gadsimts.

    P.S. Visi “O.M.© arChīvā” fiksētie notikumi ir ienākušies vienīgi Lielp!sānu Pilsoniski Suverēnajā Republikā (LPSR), Ontūna Mazpusāna jurisdikcijā. Visas tēmas, pieminētie personāži, apstākļi u.t.t. ir visīstākie izdomājumi. Interesentiem (t.sk. – privāti) & lietišķai saziņai: ontuns.mazpusans(et)inbox. lv .

  2. Ūdens… Tas gan netraucē oašam rakstīt ūdeņainus projektus 😄

  3. kultūras turēšana īsā pavadā Atbildēt

    ir cēlonis pašreizējam stāvoklim !
    Ja vienreiz atmet kaut cik lielāku summu, tad nav jau pieredzes to racionāli izlietot .
    Ar to arī organizātoriskais haosiņš.

Draugiem Facebook Twitter Google+