Tehnika
Auto un moto

11 apbrīnojami amerikāņu auto zīmoli, kuri nebija pelnījuši priekšlaicīgas beigas 0

Plymouth

Amerikas vēsturē ir bijusi vesela miriāde ar automašīnu zīmoliem, kuri tika izveidoti, piedzīvoja triumfu, izgāzās un lēnām pazuda nebūtībā. Un daži no šiem brendiem izveidoja patiešām apbrīnojamus auto, kuri nebija pelnījuši pirmslaicīgu aiziešanu!

Aplūko 11 auto zīmolus, kuri pazuda pārāk ātri.

Oriģināli nodibināti aizvadītā gadsimta divdesmit gadu beigās gados ar mērķi kļūt par liela apjoma pārdošanas zīmolu, Plymouth stāstā ir daudzi kāpumi un kritumi. Zīmols, kurš izlaida arī Hemi ‘Cuda un Road Runner… Tad sniedza pasaulei PT Cruiser ap to pašu laiku, kad atklāja savu apbrīnojami unikālo Prowler.

Mercury

Kā Ford “augstākās klases modeļu” pārstāvis Mercury no tā gan ieguva, gan zaudēja. Tā zelta uzplaukuma gados tas izstrādāja joprojām apbrīnotas mašīnas, piemēram, uz Mustang bāzēto Cougar, skaisti saistītu ar Ford Europa mašīnām Capri un Merkur. Mūžam stilīgais Marauder savā būtībā bija luksusa tirgus Crown Victoria ar Mustang Cobra motoru 1990. gados. Tad nāca Topaz, uz Explorer balstītais Mountaineer un, visbeidzot, beigas.

Pontiac

Pontiac ziedu laikus tā vadošais personāls sastāvēja no zvaigznēm, kuras darīja visu iespējamo, lai popularizētu šo zīmolu. Tādi vīri kā Džons DeLoreans nobruģēja ceļu tādām mašīnām kā GTO – oriģinālo muskuļmašīnu – vienmēr apburošo Bonneville, leģendāro Banshee. Koncepts bija tik priekšā laikam, ka General Motors baidījās: tas varētu samazināt Corvette pārdošanas apjomus.

Oldsmobile

Ransoms Eli Olds nodibināja šo uzņēmumu ar mērķi uzstādīt augstāku latiņu, un tā agrīnajās dienās Olds Automobile uzņēmums uzstādīja pasaules ātruma rekordus. Dekādes vēlāk tas kļuvu par pirmo auto ražotāju, kas masveidā sāka izlaist automātisko pārnesumkārbu…bet tas bija dzinējam ar turbo kompresoru.

Fascinējoša piebilde: Ransoms Olds nodibināja vēl vienu automašīnu uzņēmumu, nosaucot to pēc saviem iniciāļiem: REO. Tas ražoja Speedwagon, no kura tāda paša nosaukuma grupa aizguva savu vārdu.

AMC

Ja vēlies redzēt ieilgušu kritienu, var paskatīties uz AMC. Izveidots lielākajā apvienošanā vēsturē, no 1954. gada Džordža Romneja vadītais AMC bija ekonomiskās klases automašīnu frontes priekšgalā. Tieši pirmajā lielajā muskuļmašīnu karā ar AMX kā kompānija tas nopirka un pārformēja Jeep, pārveidoja AM General (kuru tu zini kā Hummer ražotāju), tad to pēkšņi pārņēma Renault un šķīrās no Chrysler, kurš paturēja vienīgi Jeep.

Dusenberg, Auburn un Cord

Šie trīs uzņēmumi patiesībā bija vienas kompānijas atzari. Auburn izlaida vienas no skaistākajām savas ēras mašīnām, pirms to pārņēma E.L. Cord, kas beigu beigās pārsauca uzņēmuma revolucionāro priekšpiedziņas automašīnu savā vārdā. Tad tas nopirka Duesenberg un iekļuva vēsturē. Bieži par to domā kā par Amerikas Rolls-Royce, Duesenberg bija starp sava laika greznākajām un ātrākajām mašīnām, vairākas reizes uzvarot Indy 500 sacīkstes. Kad Cord to pārņēma, tas deva vienu norādījumu: uzbūvējiet sasodīti labāko automašīnu pasaulē. Mērķis sasniegts.

Checker

Noskaties jebkuru vecu ASV filmu, kurā kāds brauc ar taksi. Pastāv liela iespēja, ka tas ir Checker. Pats uzņēmums daudz izstrādāja arī auto citiem uzņēmumiem, bet Checker taksis ir amerikāņu ikona.

Hudson

Daks Hudsons, tas pats, kas “Vāģu” multfilmā bērniem.

Packard

Gadu desmitiem ilgi Packard ir bijusi no tām mašīnām, kas skaitījusies viena no labākajām greznajām automašīnām Amerikā. Tā rutinēti konkurēja ar Cadillac un Lincoln; šis uzņēmums arī ražoja P-51 Mustang otrā pasaules kara laikā un kaut kā tam izdevās sagraut savu finansiālo situāciju dažu gadu laikā, pateicoties vairākiem apkaunojoši sliktiem biznesa lēmumiem.

Studebaker

Mazliet neierastais Studebaker bija apritē paaudzēm ilgi, bieži vien tam tikai mazliet pietrūka līdz apbrīnojamiem panākumiem. Neizbēgami Studebaker izgāzās finansiāli pēc tam, kad pierādījās, ka uzņēmums nespēj gana drastiski samazināt auto cenu, lai saglabātu konkurētspēju. “Pēdējās elpas” apvienošanās ar Packard ļāva radīt pie dažus interesantus dizainus, piemēram, Hawk, kas redzams attēlā, pirms abi zīmoli pazuda un vairs par tiem netika dzirdēts.

DeSoto

No vēlīnajiem 1920. gadiem līdz agrīnajiem 1960. gadiem, DeSoto līnija bija Chrysler galvenais veids, kā sasniegt vidējo klasi. Lielākā daļa DeSoto nebija tādi, kurus varētu saukt par revolucionāriem, bet tās bija tieši tādas mašīnas, kas mūsdienās būtu populāras kā lēts transportlīdzeklis, kuru ir gana viegli modificēt. Piemēram, daudzi no agrīnākajiem NASCAR braucējiem bija pie stūres tieši DeSoto.

LA.lv