Mobilā versija
+0.1°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
25. februāris, 2013
Drukāt

12 ceļazīmes februārim mundrumam un veselībai

ledus3-vi

Beidzot tā ir klāt – balta ziema. Pelēkgarlaicīgie jumti aiz loga silti apsegti un, skopai saulei uzspīdot, mirguļo vien. Sliktāk, ja skatiens zem kājām – tur pilsētniekam no ziemas skaistuma ne nieka; viena dubļu putrele, kurā, nedod Dievs, varbūt slēpjas kāds slidenums. 
Taču pēc ceļazīmēm jau zem kājām nelūko. Ejam un veramies tur, kur tās ieraugāmas! Kur ziema silda sirdi.

 

Sirdsmieram un enerģijai

Paburziet ausu lipiņas – satverot pirkstos un pāris minūtes saspiežot vienu, tad otru, iedarbosieties uz bioloģiski aktīvajiem punktiem. Dziļi elpojot, nomierināsies sirdsdarbība un atgūsiet emocionālu līdzsvaru.

Ja spēki izsīkuši, ielaidiet visus desmit pirkstus matos un kādu minūti viegli masējiet galvu. Muskuļu saspringums atslābs, noguruma sajūta mazināsies, enerģija vairosies.

 

Rūgstam uz veselību!

1 ēdamkarote pārtikas rauga satur lielāko daļu B grupas vitamīnu, kas jāuzņem dienas laikā. Ja to trūkst, organisms nespēj pietiekami labi pārstrādāt ogļhidrātus, taukus un olbaltumvielas.

 

3 palīgi sāpošam kaklam
medusskidrs

Sāls un soda, ko pa tējkarotei izšķīdina glāzē silta ūdens. Ar to ik pēc pusotras vai divām stundām skalo kaklu. Galvenais ieguvums ir rīkles gļotādas atbrīvošana no vīrusiem, kas tur nonākuši, kā arī tīkami sildošā iedarbība.

Medus un alveja. Ēdamkaroti medus sajauc ar alvejas mīkstumu un lēnām apēd. Alveja iedarbojas pret iekaisumu un mazina sāpes, medus ne tikai saldina šo medikamentu, bet arī satur daudz antibakteriālu vielu un mīkstina gļotādu.

Šķēlīte citrona ar visu miziņu ir laba, lai sakošļātu un vēl minūtes 15 lēnām pasūkātu. Citrons satur vielas, kas iedarbojas pret mikrobiem, satur C vitamīnu, bet angīnas slimniekam palīdz attīrīt kaklu no strutainiem izdalījumiem. Svarīgi, lai augļa sula kaklā nonāktu pakāpeniski – tad tā iznīdē vairāk nevēlamo baktēriju.

Kad citrona šķēlīte izsūkāta, kādu stundu nevajadzētu ēst, lai aktīvās vielas netraucēti turpinātu iedarbību, nevis ar ēdienu tiktu aiztrauktas prom no gļotādas.

 

Uzlūdz uz deju pats sevi

Slikta oma, bet nav ar ko parunāties? Ieslēdziet radio vai mūzikas centru, izvēlēties sev tīkamu melodiju un padejojiet tās ritmā. Cenšoties kustībā izpaust mūzikas emocionālo vēstījumu, garastāvoklis uzlabosies vai vismaz uz laiku aizmirsīsies nomācošas domas.

 

zekesMīkstinām pēdas

Nav laika veikt kārtīgu pedikīru? Izmēģiniet vienkāršu metodi pēdu lološanai.

Vannojoties apstrādājiet pēdas ar jebkuru to kopšanai domātu skrubi. Tad kājas noslaukiet sausas un bagātīgi ieziediet ar barojošu krēmu. Uzvelciet pēdām plastmasas maisiņus un siltas zeķes. Tā izveidosies tvaicējošs efekts un krēms maksimāli iesūksies ādā. Pēc pusstundas pēdas būs mīkstas kā mazulim.

Ja vēlas, zeķes var atstāt nenovilktas visu nakti. Atkārtojiet šādu procedūru divreiz nedēļā.

 

Zivis – godāt!

Vismaz pāris reizes nedēļā ēdiet zivis – siļķi, sardīnes, lasi vai jebkuru citu. Tāda maltīte ir veselīga ne vien sirdij, bet, pateicoties omega-3 taukskābēm, labvēlīgi ietekmē noskaņojumu, palīdz izvairīties no tā straujām maiņām, uzturēt emocionālu līdzsvarotību. Pētnieki apgalvo, ka zivju ēdēji retāk cieš no depresivitātes.

 

Mācīties laimes prasmi

Lai paglābtu bērnus no stresa un depresivitātes, skolā līdzās citiem mācību priekšmetiem vajadzīgas laimes stundas, kurās jāapgūst prasme vadīt un valdīt savas emocijas, māka rīkoties ar naudu, spēja nenogrimt un nenomaldīties informācijas plūsmā, nepazust tīmeklī.

Tā kā dzīves temps aug teju katastrofāli un skar arī bērnus un jauniešus, arvien vērtīgāka kļūst spēja saglabāt mieru un neļauties, lai tas emocionāli samaļ, uzskata britu zinātnieki. Citādi pāreja pieaugušo pasaulē pusaudžiem var kļūt pārmērīgas spriedzes pilna.

 

20 procenti
gajejs2

Tāds iedarbīgums pret spriedzi piemīt sparīgai pastaigai, vislabāk pa balti piesnigušu parka vai meža taku vai ziemīgi klusu liedagu. Tur ikdienas kņadas mazāk un veldzējoša gaisa vairāk.

ASV Psihologu asociācija paziņojusi, ka pārmērīgi liela, ilgstoša spriedze ir galvenais veselības problēmu iemesls 9–12 gadu vecumā. Tāpēc bērniem katru brīvu brīdi vajadzētu izkustēties, cik spara.

 

Kaķis noder!

Kaķa murrāšana raisa īpašas vibrācijas, kas ietekmē cilvēka organismu.

Ezotēriski noskaņotie uzskata: murrātājs paņem saimnieka negatīvo enerģiju, atbiedē ļaunus garus. Taču arī klasiskā Rietumu medicīna atzinusi dažus kaķa terapijas aspektus. Tas savu saimnieku silda, jo minča ķermeņa temperatūra ir ap 39 °C, vienlaikus palīdzot mazināt spazmas cilvēka gludajā muskulatūrā un žultsceļos.

Savukārt vājās vibrācijas, arī tās, kas rodas murrājot un kuru frekvence sasniedz 25–150 hercus, veicina audu dzīšanu, jo rosina mikrocirkulāciju, aktivē šūnu vielmaiņu un to atjaunināšanos.

 

Zaļu tēju, nevis melnu kafiju

Antioksidanti un polifenoli, kas rodami kvalitatīvā zaļajā tējā, paātrina vielmaiņu, veicina tauku dedzināšanu, aizsargā aknas, palīdz līdzsvarot cukura un holesterīna līmeni asinīs. Vēlamā efekta gūšanai izvēlieties nevis paciņās fasētu smalkni, bet tēju lapiņās. Lai sevi uzmundrinātu, vismaz kādu kafijas tasi aizstājiet ar smaržīgu tēju.

 

greipfrutsMundrināties ar aromātu

Uzmundrinoši iedarbojas citrona, piparmētras un greipfrūta smarža. Aizdedziet aromātisku sveci vai uzlejiet tasi tējas, ļaujot tīkamajam smārdam pārņemt telpu, kurā atrodaties. Ja šo augu ēterisko eļļu piepilināsiet karstai vannai un pagulēsiet tajā 15–20 minūtes, efekts būs vēl jūtamāks – pieaugs mundruma sajūta.

Mundrina arī garšvielas – baziliks, krustnagliņas, rozmarīns, piparmētras, kanēlis un raudene jeb oregano piešķir maltītei īpašu garšu un iedarbojas stimulējoši.

 

25 procenti

Par šādu daudzumu samazinot uzņemtās kalorijas, ir pamatotas izredzes dzīvot ilgāk. Tāpēc, ka mazinās ar novecošanos saistītais risks veselībai – diabēta, sirds asinsvadu un Alcheimera slimību iespējamība. Eksperimentos pierādīts: ēdot par ceturtdaļu mazāk nekā ierasts, pazeminās holesterīna līmenis asinīs un asinsspiediens.

Vislabāk sākt ar cukura un miltu izstrādājumu patēriņa ierobežošanu, toties vairāk ēst dārzeņus un augļus.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+