Mobilā versija
+3.5°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
1. marts, 2013
Drukāt

12 ceļazīmes martam

1380703_510795262

Pirmais pavasara mēnesis modina – laiks plest plašāk acis, atvērties pasaulei. Meklēt un veicināt visu spirgto un zaļo. Sevī pašā atdarīt laipnības un mīlestības durvis. Izmēģināt to, kas gadalaika un sajūtu dāvāts.

 

Sakārtosim domas un attiecības

Marts ir aknu aktivitātes laiks. Tās spēj uzkrāt ļoti daudz toksīnu, bet, kad pavasarī sāk aktīvi darboties, pēkšņi var parādīties daudzas iepriekš nebijušas kaites. Tāpēc šajā gadalaikā mēdzam vairāk slimot, nāk ārā tas, kas bijis apslēpts. Pats lielākais aknu piesārņotājs ir nepārstrādātas, nepabeigtas domas – neatrisinātās problēmas, neizrunātie sāpīgie jautājumi, sarūgtinājumi, kas tiek norīti. Viss, kas nav piedots un par ko nav lūgta piedošana.

 

Iekļausimies pasaules ritmos

Cilvēkam, kuram svarīgi būt saskarsmē ar kādu augstāku spēku, vai to saucam par Dievu, Kosmosu vai likteni, bieži vien arī imunitāte ir stiprāka. Tāpat kā ikvienam, kurš jūt: līdzīgi lūgšanai spēcina arī marta pastaiga, lūkojot, cik jau tālu deguntiņu izbāzusi lazdas spurdze.

Ja mūsos saglabājies dabas ritms, papildu spēles ar laiku nav nepieciešamas. Ja dabas ritms pazaudēts, cenšamies pirms laika satvert to, kā pietrūkst. No vienas puses: trūkst spēka, palīdziet izturēt līdz pavasarim! Bet tikpat uzstājīgi: darīšu jebko, lai mazliet piemānītu sevi, iestāstot – tas, ko gaidu, jau atnācis.

 

Dziedināsimies ar saullēktu

Pavasarī svarīgi nenokavēt saullēkta mirkli, jo tas ievirza enerģiju radošā darbīgumā. Saulei lecot, Zeme it kā pārplūst ar ļoti spēcīgu enerģijas šalti pat tad, ja cauri mākoņiem nespēj izlauzties neviens stariņš. Ja pieceļamies stāvus, šī enerģija iedarbojas kā suka – kārtīgi izšrubē mugurkaulu. Turpretī gulošajam ķermenis vēl ciešāk tiek piespiests pie horizontālās virsmas – saplacināts. Tad pēc piecelšanās visu dienu jūtamies smagnēji. Tāpēc saullēkta mirklī pat ļoti slimo vajag pacelt sēdus – atveseļošanās noritēs ātrāk.

 

Tuvināsim pavasari

Drīz jau pavasaris! Ļaujam, lai kāds smaržīgs zieds to uzbur, kāds zaļums vēstī par jauna gadalaika tuvošanos. Ietupināsim trauciņos ar ūdeni vai šķīvī ar plānu zemes kārtu sīpolgalvas un izdiedzēsim zaļos lociņus. Tie priecēs ne tikai ar spirgto zaļumu, bet dos arī spēku. Lokos ir pat vairāk vitamīnu nekā pašos sīpolos. Der zināt – simts grami zaļo asnu satur tikpat daudz C vitamīna, cik, piemēram, četri citroni.

 

Vingrosim lēni un mierīgi
vingro_uz_bumbas

Pat ja rīta vingrošanai nevaram atvēlēt ilgu laiku, izpildām katru vingrojumu lēni, mierīgi un nesteidzoties. Ja laika patiesi ir maz, labāk izvēlamies mazāku vingrojumu skaitu nekā sasteidzam.

Parasti rīta vingrošanai nav nepieciešams papildu aprīkojums, tomēr var ņemt talkā nelielas hanteles, bumbas vai lecamauklu.

Katru vingrojumu atkārtojam 4 līdz 8 reizes, lokanības vingrojumus – līdz tikko manāmām sāpēm, spēka vingrojumus – līdz nelielam nogurumam.

Vingrošanas ilgumu un slodzi palielinām pakāpeniski, bet ne ātrāk kā pēc trim nedēļām regulāru nodarbību.

 

Palīdzēsim sev iemigt

Kad moka bezmiegs, lietderīgi ieviest galvā nekārtību, tā palīdz ātrāk iemigt. Iztēlojamies dažādas nesaistītas lietas, piemēram, suni, jūru, adatu, mēnesi, riepu, vēju… Tas prasa zināmu domu piepūli un kontroli, tomēr prāts atslēdzas pārsteidzoši ātri.

Franču psihologi iesaka radināties gulēt uz labā sāna, saliekot abas rokas zem labā vaiga. Sakļautas plaukstas mazina uzbudinājumu un nomierina – tieši tā mēdz turēt rokas arī lūgšanas laikā.

 

Rūpēsimies par imūnsistēmu

Ja uznāk nogurums, nevajag ķerties pie glābējtases kafijas. Tikpat labi palīdzēs apelsīns – nomizojam un apēdam! Tas ir iedarbīgi pret panīkumu, turklāt veselīgi. Apelsīns satur daudz C vitamīna, tātad nodrošina labu imūnsistēmas darbību, mazina iespēju saķert kādu vīrusu. C vitamīns organismā neuzkrājas, tāpēc ar to bagātīgi produkti jāēd katru dienu – apelsīns, galviņkāposts un citi kāposti, paprika, kolrābis, rutks, selerijas sakne, brokolis, kivi… Drīz jau briedīs upeņu pumpuri, tas ir ļoti jaudīgs C vitamīna avots – sastampājam kopā ar medu un citrona sulu.

 

Izmēģināsim pēdu masāžu

Esam ziemeļu puslodes ļaudis, tālab daudziem pavasaris ir depresīvo noskaņu laiks. To izdodas labāk pārdzīvot, ja protam sevi ievest pavasarī. Pamēģināsim ikdienu vadīt maķenīt vieglāk.

Dienu iesākot, rūpīgi izmasējam pēdas – vispirms papēdi, tad pēdas vidusdaļu, pirkstu pamatni, katru pirkstu, līdz pēda kļūst silta. Kustības veicam pulksteņrādītāja virzienā. Tas palīdz aktivēt cirkulāciju, atjaunot enerģētiskās plūsmas organismā, reflektori iedarbojas uz visiem orgāniem. Cītīgi izberzējam plaukstas, īpaši to vidusdaļu, kas enerģētiski saistīta ar sirdi.

 

Ievērosim laipnību

Jāmēģina apgūt to komunikācijas veidu, kas nav izsakāms pareizas uzvedības noteikumos, bet var izpausties tikai caur mīlestību pret pasauli un cilvēkiem. Caur pašapziņu.

Lai attieksmi pret sevi mainītu, arī pašam jāiemācās raidīt citādus signālus. Mēs veidojam savas dzīves sociālo kapitālu, kad esam laipni.

 

Šis ir dvēseles piedzīvojumu laiks, pārvērtību un visa jaunā sākuma posms – cilvēks gluži kā pumpurs no snaudas briest aktīvai darbībai.

 

Paņemsim spēku no asna

Dāsnākais vitamīnu un mikroelementu avots ir diedzējumi. Ikvienā asniņā ir īsts pavasara spēku koncentrāts! Iesējam kressalātus, diedzējam graudus un sēklas – miežus, rudzus, Ķīnas pupiņas, saulespuķu, sinepju vai redīsu sēklas… Jābūt gan pārliecībai, ka graudi nav kodināti, vislabāk iegādāties ekoveikalā.

Graudu sadiedzē, kamēr asniņš ir tikpat garš kā grauds, samaļ gaļas mašīnā vai sablendē, pievieno medu un citrona vai cidoniju sulu – lielisks imunitātes stiprinātājs.

 

Mācīsimies no dabas

Ir prieks ieraudzīt agrā pavasara vēstnešus! Pie bruģa akmeņiem turas maza, zaļa sūna, caur asfalta plaisu izlauzies kāds asns, zara galā briest pumpurs. Tas simbolizē dzīves filozofiju: nepadoties. Šie cerīgie vēstneši ir apdraudēti, jo tos ikvienā mirklī var nomīt garāmgājējs vai aiztraukt sētnieks, taču tie ir tik pilni ar dzīvības sulu un milzīgu gribu augt. Sniedz mums lielu gudrību, ko mācīties – radīsim sevī dziņu būt un attīstīties. Pat tad, ja ir šķietami maz iespēju. Caur sadzīves drūmumiem turēsimies kā lielceļa zāle, kam var bradāt pāri, bet tā joprojām pastāvēs.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+