Mobilā versija
+6.1°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
8. jūlijs, 2013
Drukāt

12 iedarbīgi veidi, kā rūpēties par sevi jūlijā

20110616-125242-863

Gremdēties tvanīgi smaržīgos liepziedos vai spraigi mīt sūnu paklāju, meklējot pirmo sēni. Veldzēties tīkami siltā ezerā, pavadīt laisku vakaru pilsētas parkā vai laukos sparīgi cīkstēties ar nezālēm. Katram ir savs scenārijs vasaras vidus baudīšanai. Galvenais, lai tas priecētu sirdi, darītu labu ķermenim un garam.

 

Galva gaisā – kustamies!

Rast kustību prieku iespējams arī visparastākajā ikdienas solī. Tikai staigājot pasekojam, lai pleci būtu atpakaļ, bet krūšu bedrīte – sirds jeb mīlestības čakras vieta – uz priekšu.

Nest pa priekšu krūšu bedrīti nevar, ejot ar noliektu galvu vai līku muguru, bet tikai tā: zods slejas pretī horizontam, acu skats ceļas mākoņos.

 

Glāsts kaloriju vietā

Ja pēc tikko ieturētas maltītes gribas vēl kaut ko uzkost, jāpadomā – kādēļ tā.

Ne jau kalorijas vajadzīgas, vēstījums ir cits – ķermenis atgādina, ka trūkst mīļuma. Palūdzam savam tuvajam, lai paglāsta muguru.

Ja tādas iespējas nav – dušā vai citā ūdenī iekšā un ļaujamies glāstošajam pieskārienam!

 

Ogas tabletes vietā

Mellenes un zilenes ir vasaras dāvana acu gaišumam. Lieliski, ja katru dienu apēdam vismaz glāzi šo ogu. Tās uzlabo kaulu, locītavu, asinsvadu sieniņu un ādas veselību. Mellenes labvēlīgi iedarbojas arī uz urīnceļiem, sargā smadzenes no stresa, veicina mundrumu un domu skaidrību.

Ķirši ir labi visi, bet vērtīgāki ir skābie, jo veicina locītavu veselību. Pretmikrobu vielas, ko tie satur, spēj nomākt ap 80 procentiem mikroorganismu, kas rada zobu aplikumu.

Šīs ogas veicina sarkano asinsķermenīšu veidošanos, spēcina imunitāti.

 

Dalies arī ar alkatīgo

Ir daudz ķiršu – esmu ar mieru ar tiem dalīties. Taču nedošu tādam, kurš slepus iezadzies dārzā un alkatīgi plēš ogas!

Jā, ir patīkami dāvināt prieku, zinot, ka dots devējam atmaksāsies dubultā. Taču ik ķirsītim līdzi nāk arī vēstījums: esi priecīgs, topi vesels, ņem, lai kāds esi gadījies. Jo ne jau ķirši te galvenais, bet enerģiju apmaiņa. Tikai stiprais var dot, nedomājot par to, kas nāks atpakaļ. Ķirsis māca spēku.

 

Uzsūcam vasaru

Vasarā notiek visnozīmīgākais – iesētais aug, tiek vākta raža. Smeļamies saules gaismu un siltumu, lai stipra veselība un mundra oma. Ar katru poru uzsūcam vasaru, skatāmies gaišumā, klausāmies, kā san karstas smiltis vai smilgas vējā, izgaršojam dārza un meža dāsnumu.

 

Arhīva spēks

Arhivējam vasaras sajūtas!

Ja ir kāds skaists mirklis, ja ir tik labi, ka gribas dziedāt, smiet un raudāt reizē, pamēģinām to uzreiz noglabāt atmiņā. Ne tikai ar prātu, bet visiem maņu orgāniem. Ieelpot, sasmaržot, aptaustīt, saskatīt.

Rudenī un ziemā varēsim celt laukā, ar nelielu pašiedvesmas piepūli atvērt failu, kas saucas Vasara. Jūlijs. Atkal pabūt tai brīdī, justies tāpat kā todien!

 

Svētīgā pelde

Peldamies biežāk. Vislabāk – pilnmēness laikā. Svētīgas ir peldes arī saullēkta vai rieta laikā, tas stiprina garīgo un fizisko veselību.

Saplūstam ar gaismas ceļu ūdenī, sevī atkārtojot: es peldos mīlestības ūdeņos, elpoju labestības gaisu, piepildu sevi ar dabas enerģiju. Šajā brīdī. Šajā ķermenī.

Varam doties arī tāpat vien pie upītes, īpaši, ja pārņēmis nemiers un stress. Apsēžamies un ļaujamies tam mieram, kas ienāk mūsos, raugoties plūdumā. Viens akmentiņš tāds, otrs citāds, bet ūdens dzīvs – tas visu tumšo aiznes prom.

 

Sveiciens avotam

Lieliski, ja ir iespēja dzert ūdeni no avota. Taču arī to mācāmies darīt ar godu.

Vispirms domās vai balsī godbijīgi sasveicināmies. Noskalojam rokas avota ūdenī. Avots atgādina: sliktais tagad prom, tev ir iespēja sākt no jauna – labāk, gudrāk.

Tad padzeramies – trīs malciņus. Katrā ieliekam kādu vēlmi vai novēlējumu. Pēc tam ar plaukstām no zoda uz augšu noskalojam kaklu, seju, pieri, pakausi. Labi, ja ūdens tiek arī skausta daļai.

Ejot prom no avotiņa, neaizmirsīsim pateikt tam paldies.

 

Ļauties saules pulkstenim

Ja tur kailu muguru agrajos rīta saules staros, iespējams uzņemt tikpat daudz dzīvības enerģijas, kā stāvot saulē visu dienu. To vērts darīt pat tad, ja rīts apmācies – mākoņi traucē sauli redzēt, bet dzīvības enerģiju aizturēt nespēj.

Pirms saullēkta stari labvēlīgi ietekmē nervu sistēmu, saullēkta laikā – uzlabo elpošanu. Visārstnieciskākie ir rīta saules stari no astotās līdz devītajai stundai.

 

gurki2Scenārijs atslodzei

Vasarā ir daudz vieglāk sarīkot atslodzes dienu – ēdam mazāk, izvēlamies tikai vienu vai divus mazkaloriju produktus. Lūk, scenārijs: dienu vai divas ēdam tikai gurķus un ogas, piemēram, zemenes, avenes vai mellenes. Atslodzes dienā ieteicams apēst vismaz kilogramu dzīvās pārtikas. Ja kārojas vairāk – lūdzu! Ieteicams gurķus nemizot, jo sulīgajā mīkstumā šķiedrvielu praktiski nav, tās ir vienīgi mizā.

Pēc tam turpinām pierasto ēšanas stilu, pēc iespējas vairāk baudot augļus un dārzeņus. Tā kā organisma darbība ir pakļauta cikliem, arī atslodzes dienas ieteicams ievērot periodiski – pēc nedēļas atkal atkārtot.

 

Pieņemt, ne noraidīt

Laika ritējums ik reizi no jauna pārsteidz. Ko, jau pirmās gailenes? Var doties meklēt, bet var atmest ar roku – diez vai kādu atradīšu… Iespēja izvēlēties ir gandrīz vienīgais, kas mums patiesi pieder. Darīt vai nē, pieņemt vai noraidīt. Ļaut dobei vai dvēselei karstumā izdegt vai saņemties un aplaistīt to.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+