Mobilā versija
+21.9°C
Vineta, Oļegs
Ceturtdiena, 17. augusts, 2017
21. septembris, 2015
Drukāt

1625. gada naktī uz 21. septembri

21sept_Flemings_2

Admirālim Flemingam veltītā pastmarka.

Pirms 390 gadiem, 1625. gada naktī uz 21. septembri, Kolkas raga bīstamajos sēkļos notika viena no lielākajām kuģu katastrofām visā Latvijas piekrastes vēsturē.

Vētras apstākļos ceļā no Rīgas uz Stokholmu sēklī uzskrēja desmit zviedru viceadmirāļa Klāsa Larsona Fleminga eskadras kuģi ar kopumā 170 lielgabaliem un 936 vīriem uz klājiem. Katastrofas iemesls bija navigācijas kļūda, jo Dundagas barons nebija gādājis par raga bākas uguns dedzināšanu. Zviedri Kurzemes krastu sajauca ar Roņusalu. Četri kuģi atbrīvojās no sēkļa, bet pārējie gāja bojā, lai arī daļu sadragāto kuģu apkalpju izglāba. Nogrima arī flagmaņkuģis “Gustavus”, bet eskadras komandieris Flemings izglābās. Cik cilvēku zaudēja dzīvību, nav zināms. Viceadmirāļa karjerai šīs nepatikšanas maz kaitēja. Pārsimt gadu vēlāk, 1805. gada 24. septembrī, vēsture atkārtojās, tikai šoreiz vētrā pie Kolkas nogrima astoņi krievu admirāļa Savičeva kuģi, uz kuriem atradās kazaki ar zirgiem.

Pievienot komentāru

"Oligarhu sarunas": KNAB deputātiem neļauj kopēt lietas. Prokurori atbild - paši vainīgi! (7)"Oligarhu lietas" parlamentārā izmeklēšanas komisija turpina skaidrot, vai krimināllietas izbeigšana bijusi pamatota. Vakardienas sēdē uzzinājām, ka deputāti nonākuši grūtībās, jo KNAB neļauj kopēt un nest līdzi divus svarīgus lēmumus, kas pievienoti krimināllietā.
Valsts apmaksāto studiju vietu sadale tradīciju varāDarba tirgus prognozes valsts apmaksāto studiju vietu sadali ietekmē tikai daļēji
Draugiem Facebook Twitter Google+