Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls

1857. gada 7. februārī. 0

Iecer dzelzceļa līniju uz Rīgu

Pirms 160 gadiem Krievijas cars Aleksandrs II izdeva rīkojumu par plašu dzelzceļa līniju būves programmu. Vienu no posmiem iecerēja no Orlas uz Daugavpili un tālāk caur Rīgu uz Liepāju, jo tas atvieglotu Krievijas lauksaimniecības preču eksportu caur ostu. Pirmā dzelzceļa līnija Rīga–Daugavpils Latvijas teritorijā tika atklāta 1861. gadā. Aleksandrs II, Krievijas vēsturē pazīstams kā reformators, pie tolaik modernās dzelzceļa satiksmes attīstības ķērās tūlīt pēc zaudējuma rietumvalstu koalīcijai Krimas karā (1853 – 1856), kad cita starpā parādījās Krievijas nespēja operatīvi pārsviest karaspēku no viena punkta uz otru. Tāpat bija skaidrs, ka dzelzceļam ir milzīga ekonomiskā nozīme. Rīkojumā cars norādīja, ka dzelzceļa būve ir “neatliekama vajadzība” un jāizmanto rietumvalstu pieredze, kur sliežu ceļu kopgarums 19. gadsimta vidū bija mērāms daudzos tūkstošos kilometru. Tikmēr Krievijā pastāvēja vien īsā dzelzceļa līnija Sanktpēterburga–Carskoje Selo, kā arī Sanktpēterburga–Maskava, kur pirmā drīzāk bija domāta cara izpriecai, bet otrā – prestižam. Jaunais dzelzceļš bija jābūvē privātuzņēmējiem ar nosacījumu, ka pēc 85 gadiem tas pāriet valsts rīcībā. Kopumā Rīgas–Orlas līnijas sliežu ceļu kopgarums pārsniedza 1500 km un izbūve prasīja desmit gadu.

Reklāma
Reklāma
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.