Mobilā versija
+17.1°C
Vineta, Oļegs
Ceturtdiena, 17. augusts, 2017
13. maijs, 2015
Drukāt

1875. gada 13. maijā

13maijs_Bulduri_2

Pirms 140 gadiem, 1875. gada 13. maijā, līdz ar stacijas vietas iezīmēšanu pļavā pie Tukuma sākās Rīgas–Tukuma dzelzceļa līnijas būve.

Vilcienam bija jānomaina diližansi un tvaikoņi peldviesu vešanā no Rīgas uz Jūrmalu. Jau 1912. gadā izvirzījās jautājums par posma Rīga–Majori elektrifikāciju, taču to īstenoja tikai 1950. gadā, kaut ideja tika uzturēta spēkā arī pirmskara Latvijā. Sliežu ceļu būvē jau no paša sākuma šķēršļus lika Lielupe. Tā 1876. gadā bīstami izskaloja krastu pie Dubultiem. Dzelzceļa būvētājiem nācās krastus nostiprināt ar pāļiem, turklāt arī katru nākamo pavasari līdz pat 20. gadsimta sākumam nostiprinājumi bija jālabo un jāpalielina. Tomēr īsi pirms Pirmā pasaules kara parādījās ideja izbūvēt restorānu upes krastā iepretim stacijai, taču to neīstenoja. 1911. gadā atklāja tiešu satiksmi bez pārsēšanās no Maskavas līdz Ķemeriem. Visu līniju no Rīgas līdz Tukumam elektrificēja 1966. gadā.

Pievienot komentāru

"Oligarhu sarunas": KNAB deputātiem neļauj kopēt lietas. Prokurori atbild - paši vainīgi! (1)"Oligarhu lietas" parlamentārā izmeklēšanas komisija turpina skaidrot, vai krimināllietas izbeigšana bijusi pamatota. Vakardienas sēdē uzzinājām, ka deputāti nonākuši grūtībās, jo KNAB neļauj kopēt un nest līdzi divus svarīgus lēmumus, kas pievienoti krimināllietā.
Draugiem Facebook Twitter Google+