1934. gada 4. martā 0

Pirms 80 gadiem, 1934. gada 4. martā, Prāgas autosalonā pirmo reizi publikai tika demonstrēts Čehoslovākijā ražotais plūdlīnijas auto ”Tatra 77”.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Tas bija pasaulē pirmais sērijveidā ražotais spēkrats, kurā konstruktori pievērsa īpašu uzmanību gaisa pretestības mazināšanai. Līdz tam par aerodinamiku iedomājās, vien radot atsevišķus konceptauto vai sacīkšu automašīnas. Laikā, kad spēkratus ierasti ražoja ”kantainus”, ”Tatra 77” radīja sensāciju. Darbs pie modeļa lielā slepenībā tika sākts 1931. gadā. ”Tatras” karosērijas gaisa pretestības koeficients bija 0,38 (mūsdienu auto tas mēdz būt ap 0,28 – 0,4). Lai to panāktu, modeli testēja aerodinamiskajā tunelī, ko līdz tam izmantoja tikai aviācijas rūpniecībā. Labos rezultātus panāca, pateicoties Čehoslovākijā strādājošo čehu, vācu un ungāru inženieru kopīgajām pūlēm. Gada laikā saražoja 101 ”Tatra 77”, jo tas tomēr bija ekskluzīvs auto. Tā maksimālais ātrums – 145 km/h.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.