Motorplanieris “Lāčplēsis” Jelgavas lidlaukā 1938. gada septembrī.
Motorplanieris “Lāčplēsis” Jelgavas lidlaukā 1938. gada septembrī.
Motorplanieris “Lāčplēsis” Jelgavas lidlaukā 1938. gada septembrī.

1938. gada 11. septembrī. Jelgavā atklāj lidlauku 1

Pirms 80 gadiem Jelgavā nosusinātajās Liel­upes krastu pļavās notika jaunuzbūvētā lidlauka iesvētīšana un atklāšana. Perspektīvā bija iecere, ka lidlauks pārtaps lidostā un Jelgava, līdzīgi Rīgai, Liepājai un Daugavpilij, iekļausies 30. gadu beigās veidotajā Latvijas civilās aviosatiksmes sistēmā vai varbūt pat starptautiskajā aviosatiksmē. Militāri šim lidlaukam vajadzētu gādāt par Rīgas segšanu. Būvdarbi sākās 1937. gada vasaras beigās, kad tika skaļi paziņots, ka topot “viens no plašākajiem un modernākajiem aerodromiem visā valstī”. Plāni, protams, bija utopiski un kļuva pavisam nereāli, pienākot Otrajam pasaules karam. Bet 1938. gada septembrī viss vēl šķita cerīgi – uz aerodroma atklāšanu bija ieradušies Kara ministrijas un citu valsts un Jelgavas pašvaldības iestāžu pārstāvji, kā arī tūkstošiem jelgavnieku. Pulkvedis Bebris nodeva klātesošajiem valsts vadītāja Kārļa Ulmaņa “sirsnīgus sveicienus un novēlējumus”. No Rīgas ieradās un paraugdemonstrējumus sniedza 15 kara aviācijas lidmašīnas. Liktenis tomēr bija lēmis, ka Jelgavas lidlaukā visilgāk saimniekos padomju kara aviācija, kas tur ievācās tūlīt pēc kara un izmantoja šo aerodromu līdz 1990. gadam. Atjaunotajā Latvijā lidlauks īsti nevienam vairs nebija vajadzīgs. Šobrīd tā ir degradēta teritorija ar neskaidru nākotni.

Reklāma
Reklāma