Vieglais “Ford – Vairogs Junior”.
Vieglais “Ford – Vairogs Junior”.
Vieglais “Ford – Vairogs Junior”.

1938. gada 28. maijā. “Latvieša acij tīkams” 3

Pirms 80 gadiem uzņēmuma “Vairogs” darbnīcas Rīgā atstāja pirmie trīs tur komplektētie “Ford–Vairogs Junior” auto. Četrvietīgie braucamie ar 32 ZS motoru spēja attīstīt 100 km/h, un līdz ar to vienā no ulmaņlaiku rūpniecības simboliem – AS “Vairogs” (agrāk “Fenikss”) – bija uzsākta arī vieglo auto sērijveida ražošana, precīzāk, komplektēšana no “Ford” detaļām. Ievesti tika dzinēji, ritošā daļa, kabīnes, kamēr virsbūves elementus, kravas kastes, kabīnes apdari gatavoja uz vietas. Tirgū parādoties vieglajiem auto, pirmie 300 kopš 1937. gadā saražotie “Vairoga” kravas spēkrati ar 3,3 tonnu celtspēju jau bija pārdoti. Laikraksts “Rīts” šajā sakarā iepriekš bija atzīmējis: “Mūsu pilsētu un lauku ceļu gājējs un braucējs būs jo bieži redzējis aizripojam pa ceļu glītus, precēm piekrautus smagos automobiļus, kuru dzesētājus grezno spožs uzraksts – “Vairogs”. Latvieša acij šis uzraksts pasaka daudz vairāk nekā kāds “Džonson Trix” vai “Texas Super”. Šis latviskais uzraksts liecina un atgādina, ka mūsu rūpniecība var lepoties ar jaunu sasniegumu – pašu zemē būvētiem automobiļiem.” “Ford–Vairogs Junior” bija orientēti uz pirktspējīgu vidusšķiras augšslāņa klientu. Prese apgalvoja, ka tas būšot tieši tas, kas vajadzīgs valsts ierēdnim, ārstam vai advokātam. Auto varēja iegādāties arī uz nomaksu. Cenas noteica nedaudz lētākas nekā konkurentiem, jo valsts “Vairogam” tika piešķirtas ievedmuitas atlaides detaļām.

Reklāma
Reklāma
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.