1956. gada 29. jūnijs 0

Pirms 60 gadiem, 1956. gada 29. jūnijā, rūpnīcā Kolomnā tika izgatavota pēdējā tvaika lokomotīve PSRS, un nākamajā gadā attiecīgās rūpnīcas sāka pāriet uz dīzeļlokomotīvju un elektrolokomotīvju ražošanu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
“Kas notiek ar mūsu bērniem? Kādēļ viņi aug tik nežēlīgi?” 1.klases skolnieka mamma pauž sašutumu par bērnu rīcību
Lasīt citas ziņas

Oficiālu lēmumu par to pieņēma 1956. gada PSRS kompartijas 20. kongresā. Rietumeiropā un ASV šāda pāreja bija sākusies jau 30. gadu beigās, bet to iztraucēja Otrais pasaules karš, līdz ar to Rietumos lokomotīvju ēra pilnībā beidzās 50. – 60. gados. PSRS par tādu progresa uzvaras brīdi pasludināja 70. gadus, taču realitātē tvaika lokomotīves gan pasažieru, gan preču vagonu sastāvu priekšgalā uz padomju dzelzceļiem bija sastopamas arī 80. gados, bet Krievijā dažviet 90. gadu beigās. Latvijas PSR tvaika lokomotīves turpināja regulāru darbu vismaz līdz 1989. gadam, kursējot, piemēram, līnijā Pļaviņas–Gulbene. Kopš 70. gadiem tūkstošiem veco lokomotīvju Padomju Savienībā tika saglabātas kā stratēģiskās rezerves krīzes vai kara gadījumam. Vairāki šādi parki atradās arī Latvijas PSR – viens no tiem pie Jelgavas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.