1963. gada 1. martā 0

Pirms 50 gadiem, 1963. gada 1. martā, PSRS Baltijas dzelzceļš saņēma pirmo Rīgas Vagonrūpnīcā (RVR) būvēto dīzeļvilcienu “DR1–01”, kas tika pierakstīts Zasulauka depo.

Reklāma
Reklāma

 

TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Tas bija Padomju Savienībā pirmais dīzeļvilciens. Tajā pirmo reizi padomju vagonbūves vēsturē bija izmantoti vairāki tiem laikiem moderni risinājumi, tāpēc žurnāls ”Zvaigzne” jūsmīgi rakstīja: ”Pirmkārt, tas var joņot ar 120 km un pat lielāku ātrumu, sasēdināt 416 braucējus gaiši sarkanos mīkstos krēslos, pieliet vagonus ar dienas gaismu, iepriecināt acis ar gaiši pelēkām iekšējām sienām, ar priekšzīmīgi iekārtotu ventilāciju radīt patīkamu sajūtu. Tā “muskuļi” satur sintētiskos materiālus, kurus līdz šim vagonu būvētāji nav lietojuši.” Visi nākamie RVR padomju laikā būvētie dīzeļvilcieni bija “DR1” modifikācijas. Kā zināms, tās pa Latvijas un bijušās PSRS teritorijas dzelzceļiem ripo joprojām.