Mobilā versija
Brīdinājums -2.5°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
3. oktobris, 2013
Drukāt

1993. gada 3. oktobrī

3okt_Eglajs_2

Pirms 20 gadiem, 1993. gada 3. oktobrī, autonegadījumā gāja bojā talantīgais inženieris un leģendārais daudzkorpusa jahtu konstruktors, katamarānu būves aizsācējs Latvijā Vilnis Eglājs.

 

Citējot akadēmiķa Rolanda Rikarda sacīto: ”Viļņa Eglāja devums zinātnē līdz šim vēl nav pienācīgi novērtēts. Viņš ar savām idejām vienmēr gāja pa priekšu, it kā apsteidza laiku. Viņš bija neparasta personība, daudzi viņu nesaprata.” Eglāja izstrādātās teorijas un izgudrojumi 1982. gadā ļāva pārsniegt jahtu pasaules ātruma rekordu – katamarāns ”Centaurus I” Ķīšezerā sasniedza ātrumu 27 mezgli, tādējādi pārspējot oficiālo pasaules rekordu A klasē. Eglāja darbība pacēla PSRS jahtu būvi tai nepieredzētos augstumos. Inženiera izgudrotā ierīce buru automātiskai atbrīvošanai pasargāja daudzus Latvijā būvētos jūras katamarānus no apgāšanās. 1990. gadā Eglājs tika ievēlēts par Augstākās padomes deputātu un aktīvi līdzdarbojās Latvijas neatkarības atjaunošanas procesā.

 

Pievienot komentāru

INFOGRAFIKA. Pieaug atbalsts spīdzināšanaiVai sagūstītos ienaidnieka kaujiniekus drīkst spīdzināt, lai iegūtu svarīgu militāro informāciju? (%)
Draugiem Facebook Twitter Google+