Mobilā versija
-1.7°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
25. marts, 2014
Drukāt

20 padomi, kā pirms sauļošanās sezonas atbrīvoties no tauku krociņām (5)

Foto: shutterstockFoto: shutterstock

Līdz sauļošanās sezonai – divarpus līdz trīs mēneši. Pēdējais brīdis, kad vēl var paspēt atbrīvoties no ziemā uzkrātajām tauku krociņām un iegūt tīkamākas ķermeņa aprises. Kā to vislabāk izdarīt? Padomus sniedz sertificēta uztura speciāliste Lizete Māldere.

  1. Divarpus līdz trīs mēneši ir diezgan pateicīgs laika posms, kurā var sākt revidēt savu ēdienkarti un dzīvesveidu un ievērot pareiza uztura noteikumus. Tiesa, vēl labākus rezultātus varētu gaidīt, ja par savu formu būtu sākts domāt jau agrāk – vismaz janvārī vai vēl labāk – pirms diviem gadiem, teic uztura speciāliste.
  2. Jaunus uztura nosacījumus nav ieteicams ieviest strauji. Ja ēšanas ziņā sevi ierobežosiet pēkšņi un strikti, no labās domas uz visiem laikiem mainīt ēdienkarti var nekas neizdoties, jo cilvēkam rodas neremdināma vēlme uztura speciālista vai paša izvirzītos noteikumus pārkāpt. Tiklīdz sasniegti pirmie rezultāti un nomesti daži liekie kilogrami, tievētājs var atgriezties pie vecajiem ēšanas paradumiem.
  3. Esiet uzmanīgi, pirms izvēlaties kādu internetā atrodamu diētu, jo visas diētas nav vienādi piemērotas visiem cilvēkiem. Piemēram, pirms sākat ievērot olbaltumu diētu, uzturā iekļaujot daudz biezpiena, gaļas, zivju un riekstu, bet izslēdzot ogļhidrātus, būtu jāveic aknu un nieru darbības analīzes, lai konstatētu, vai ar savu veselības stāvokli drīkstat to atļauties.
  4. Pirmais solis, ko ieteicams spert – no ēdienkartes jāizslēdz balto miltu izstrādājumi – bulciņas, baltmaize.
  5. Ik dienu ar noteiktu intervālu jāietur brokastis, pusdienas un vakariņas.
  6. Izvēloties – pusdienās vai vakariņās baudīt kartupeļus vai, piemēram, rīsus – uztura speciāliste Lizete Māldere teic, ka vairāk ir par kartupeļiem, jo tie rada labu sāta sajūtu. Turklāt, ja kartupeļus vāra, sautē vai cep ar visu mizu, tajos saglabājas organismam noderīgas vielas, tajā skaitā arī nedaudz C vitamīna. Turpretī baltos rīsus ražošanas procesā balina un slīpē, atņemot tiem daudzas vērtīgas uzturvielas. Pēc tam tiem pievieno minerālvielas un vitamīnus, taču tie vairs nav tik labi.
  7. Vai tievējot pilnībā jāatsakās no pankūkām un citiem našķiem? Nē, jo tos var pagatavot veselīgi. Piemēram, pankūku mīklu var iejaukt no pilngraudu miltiem un tās cept bez taukvielām vai nelielā to daudzumā. Tās var baudīt ar sablenderētiem svaigiem augļiem vai kādu tējkaroti ievārījuma. Tomēr pankūkas nevajadzētu ēst biežāk kā reizi nedēļā.
  8. Gatavojot mazāk jālieto dzīvnieku izcelsmes un vispār nemaz – ķīmiski izmainīti tauki, ko dēvē par transtaukiem, priekšroku dodot augu eļļām – rapšu, ķirbju, linsēklu u. c. Ēdiens biežāk jāgatavo cepeškrāsnī. Ēdienkartē vairāk jāiekļauj dārzeņu, pākšaugu un citu augu valsts produkti, biežāk jāēd zupas. Jāseko līdzi cukura patēriņam, tā vietā labāk izvēloties dabisko saldinātāju stēviju.
  9. Vakariņas jābauda ne vēlāk kā trīs stundas pirms gulētiešanas. Ja gulēt iesiet tikai pusnaktī, ēst varat pat deviņos vakarā. Pēc ēdienreizes nedrīkst laiski iekārtoties dīvānā, bet jāpakustas – kaut vai jāaplaista puķes vai jāizslauka mājoklis.
  10. Jāatturas no našķēšanās starp ēdienreizēm – tas bieži vien ir galvenais liekā svara veidošanās cēlonis.
  11. Lai būtu vieglāk atturēties no ledusskapja virināšanas, pie tā var pielīmēt pašizdomātus motivējošus saukļus.
  12. Tuvumā vienmēr jābūt krūzei ūdens vai tējas, jo izsalkuma un slāpju sajūta smadzenēs atrodas tik tuvu, ka dažkārt mēs nespējam atšķirt, kad gribas ēst, bet kad – tikai padzerties.
  13. Sievietēm ik dienu vajadzētu uzņemt ne vairāk kā 1500 kaloriju, vīriešiem – 2000, taču šie skaitļi var mainīties atkarībā no dzīvesveida.
  14. Jāievēro – vienā ēdienreizē drīkst apēst tik daudz, cik satilpst divās kopā saliktās saujās, ne vairāk.
  15. Ja šķiet – ar šo ēdiena daudzumu izsalkumu nav izdevies remdēt, mēģiniet domāt par kaut ko citu, nevis par ēšanu. Pēc laika izdzeriet lielu glāzi ūdens vai kokteili, gatavotu no paniņām un pāris karotēm kliju, tam virsū noteikti uzdzerot glāzi ūdens.
  16. Vielmaiņa kļūst lēnāka jau pēc divdesmit gadu vecuma. Vislabākais veids, kā to iekustināt, ir fiziskās aktivitātes. Ar tām nodarboties vajadzētu vismaz trīs reizes nedēļā. Var vienu stundu pastaigāties, vingrot, pastrādāt dārzā u. tml.
  17. Aktivizēt organisma vielmaiņu var palīdzēt arī rīvēšanās ar dvielīti, pēršanās pirtī, masāža, Šarko duša, limfodrenāža u. c. skaistumkopšanas procedūras.
  18. Ja izvēlaties apmeklēt sporta zāli, nedrīkst uzreiz pārforsēt, apmeklējot visaktīvākās sporta nodarbības, kas liek gluži vai “izspļaut” dzīvību. Pārāk lielas slodzes rezultātā organismā pastiprināti izdalās pienskābe (par to liecina sāpoši muskuļi), kas var novest pat pie iekaisuma locītavās.
  19. Lai fitnesa zālē gūtu ātrākus rezultātus un kļūtu muskuļaināki, jauni vīrieši bieži izvēlas lietot sintezētos proteīna kokteiļus. Bet tie organismā var izjaukt hormonālo līdzsvaru, kā rezultātā ilgi var nākties cīnīties ar negatīvām sekām.
  20. Lieko svaru labi palīdz samazināt spēka vingrojumi, ko veic, cilājot hanteles un citādi nodrošinot organismam spēcīgu fizisko slodzi. Optimālais un visnoturīgākais svara zudums – viens līdz divi kilogrami mēnesī.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Nez vai ēdienam vajadzētu uzdzert ūdeni (15.), tad jau labāk padzerties pirms ēšanas.

  2. Ceru, ka man šie ieteikumi palīdzēs.

  3. Man pēc vienas noballētas nakts katru reizi ir -2kg. Nekāds mēnesis nav vajadzīgs, ar vienu nakti pietiek, tikai pēc tam jālauž sevi, lai atkal neuzrītos. 😀

  4. mēs ģimenē dienā ēdam 4-6 reizes. visu ko sagribas 🙂 ar aktivitātēm pietiek staigājot pa veikaliem, ejot ciemos 🙂
    ir ok, svars palēnām ”rāpjas” nost 🙂

Pieci sejas kopšanas rituāli pārejai uz "ziemas laiku"Mainoties gadalaikiem, jāmaina sejas kopšanas paradumi.
Draugiem Facebook Twitter Google+