Mobilā versija
+3.5°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
24. oktobris, 2013
Drukāt

Diližanss starp Latviju un Lietuvu

Foto - Ivars BogdanovsFoto - Ivars Bogdanovs

Pagājušo piektdien veiksmīgi beidzās Lietuvas tūrisma uzņēmēju rosinātais pasta karietes pārbrauciens no Pakrojas muižas uz Rundāles pili.

Pēc 18. – 19. gadsimta parauga mūsdienās darinātais diližanss 50 kilometrus nelabvēlīgos laika apstākļos – lietū un vējā – veica sešarpus stundās. Latviešu tūristiem labi pazīstamās Pakrojas muižas apsaimniekotājs un kariešu projekta virzītājs Gedrijs Klimkēvičs cer, ka nākotnē tādi pārbraucieni izvērtīsies par veiksmīgu tūrisma produktu.

Sešu zirgu vilktā astoņvietīgā kariete ceļā varētu vietām apstāties, lai zirgi atpūstos un tūristi iebaudītu maltīti. Šoreiz ceļiniekus Rundāles pilī sagaidīja pils ļaudis vēsturiskos tērpos, bet nākotnē pasta karietei pa ceļam varētu uzbrukt improvizēti ”laupītāji”.

Latvijas pusē pasta diližansa satiksmē ieinteresēta Rundāles novada dome, jo projektā saskata iespējas tūrisma apskates objektu klāsta paplašināšanā un pieejamības veicināšanā. Domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis laikrakstam ”Bauskas Dzīve” pavēstījis, ka karietes ātrums Lietuvas pusē bijis pat lielāks, nekā cerēts, – 
12,5 km/h, taču Latvijas 
daļā, kur sākas zemesceļi, tas kļuvis lēnāks. Arī braukšana 18. gadsimta transporta līdzeklī mūsdienu cilvēkam nav diži ērta, tāpēc ir ideja, ka karietei nākotnē sekotu autobuss un braucēji mainītos. Tāpat pirmajā reizē konstatēts, ka zirgi ceļā nogurst vairāk, nekā domāts. Vienīgi neviens līdz šim nav noteicis, kāda būs diližansa pārbrauciena cena.

Pievienot komentāru

Kad un kāpēc sievietes sāka skūties? Mazs atskats vēsturēJā, sievietes to dara katru dienu, tomēr ne visas zina, kādēļ vispār sabiedrībā sievietēm ir pieņemts skūt, piemēram, paduses un kājas.
Draugiem Facebook Twitter Google+