Publicitātes foto

1000 jūdzes dzīves pārdomāšanai 0

“New York Times” bestsellers ir pērn trīskārtēju “Oskaru” ražu ievākušās drāmas “Dalasas pircēju klubs” režisora Žana-Marka Valē jaunākās filmas “Mežone” pamatā. Galveno lomu tajā atveido Amerikas Kinoakadēmijas balvas laureāte Rīza Viterspūne, kura arī šogad nominēta zeltītajam vīriņam.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Lasīt citas ziņas

Šerila Streida nu pieder bagātajiem un interesantajiem, taču, pirms sieviete bija izdevusi autobiogrāfisko romānu, aprakstot savā ceļā gūtās atklāsmes, par viņu zināja vien retais, kaut arī dzīvesstāsts akurāt prasīties prasās pēc ekranizācijas. To nu ir paveicis Žans-Marks Valē, kura karjeras lielais izrāviens ir drāma “Dalasas pircēju klubs”, kas pamatīgi izkāmējušajam Metjū Makonehijam un sieviešu drēbēs tērptajam Džaredam Leto sagādāja pa “Oskaram”, pavēršot abu karjeras uz daudzšķautņaināku varoņu pusi. To pašu, visticamāk, režisors izdarīs arī ar Rīzas Viterspūnes profesionālo dzīvi, jo aktrise, kas vēl joprojām nes gudrās blondīnes birku, pēdējos gados ar interesantām lomām lepoties nevar, bet kopš brīža, kad viņa portretēja Džūnu Kārteri, saņemot pelnītu “Oskaru”, aizritējuši desmit gadi.

Nu jau atkal Viterspūne iespraukusies starp “Oskara” nominantēm kategorijā “labākā aktrise” – viņas sīvās konkurentes ir Džulianna Mūra, Mariona Kotijāra, Felisitija Džonsa, Rozamunde Pīke –, un Amerikas Kinoakadēmijai pēc patiesiem notikumiem veidoti kinostāsti patīk, tāpat kā līdz asinīm noberztas kājas un varoņu garīga pārdzimšana, pieliekot punktu izklaidīgai dzīvei. Un, ja vēl tas viss izdarīts, fonā skanot amerikāņu estrādes skanīgām balsīm, Saimonu un Garfunkelu ieskaitot, tad pieklājīgs road movie jeb šajā gadījumā walk movie ir gatavs pacīnīties par balvām, tāpat kā par savu dzīvi cīnīties nolēma Šerila Streida. Pēc šķiršanās no vīra viņa savu iedzīvi salika palielā mugursomā un, apkrāvusies ar prīmusu, izdzīvošanas rokasgrāmatām un nepiemērotiem apaviem, devās ceļā, lai, noejot vairāk nekā 1000 jūdzes no Mohaves tuksneša Kalifornijā uz ziemeļiem, ne vien būtu spiesta atteikties no ikdienišķām ērtībām – režisors apzināti nav ļāvis Viterspūnei lūkoties spogulī – un stātos pretī problēmām, kas nekad nepiemeklētu biroja ikdienā, vienmuļi klabinot pa datora klaviatūru, bet arī diezin vai pieļaujot izaicināt piedzīvojumu garšas kārpiņas, kurās izdzīvošana ir vienā pusē un prieks pat katru noietu metru – otrā. Un tā nedēļām, mēnešiem ilgi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šerilu grauž vairākas lietas: nespēja samierināties ar izjukušajām attiecībām, pašas pagātne un tajā izdarītās izvēles, un mātes nāve, kas pārvilkusi svītru viņas, bērna, dzīvei, iemetot pieaugušo pasaulē. Atbilstoši grimam Rīza Viterspūne un Lora Derna, kura ir vien deviņus gadus vecāka, spēlē meitu un māti un izdara to bagātīgām niansēm (Derna kā labākā otrā plāna aktrise nominēta “Oskaram”), kam papildu smeķi piedod Streidas stāsta vizualizācija. Ar neskaitāmām montāžas vietām ceļojot laikā, ko palīdz darīt arī muzikālais noformējums, un telpā, ko vēl vairāk izskaistina ASV rietumu krasta dabas ainavu daile, jaunā sieviete sakārto savu dzīvi, un nav brīnums, ka Viterspūne atteicās no lomas Tima Bērtona “Lielajās acīs” un pārtrumpoja par sevi krietni jaunākās aktrises Dženiferu Lorensu, Skārletu Johansoni un Emmu Vatsoni, lai tikai iekāptu Šerilas Streidas zābakos.

UZZIŅA:

“Mežone”/”Wild”

ASV, 2014.

Režisors: Žans-Marks Valē

Lomās: Rīza Viterspūne, Lora Derna, Tomass Sadoskis

No 30. janvāra “Kino Citadele”, “Cinamon”, “Multikino”, Cēsīs, Valmierā, Ventspilī

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.