Mobilā versija
-2.2°C
Baiba, Barbara, Barba
Sestdiena, 3. decembris, 2016
22. decembris, 2014
Drukāt

5 lietas, kas jāzina par to, kā mandarīni ietekmē veselību

1. Vitamīnu avots

1no5
Foto - Shutterstock.comFoto - Shutterstock.com
Foto – Shutterstock.com

Mandarīni, kas jau gadiem ir neatņemama Ziemassvētku sastāvdaļa, ir ne vien ļoti smaržīgi un gardi, bet arī veselīgi, tomēr, ja tos ēd par daudz var iedzīvoties arī nepatīkamās izjūtās. Lūk, lietas, kas jāzina par šiem saulainajiem citrusaugļiem, lai saglabātu un uzlabotu veselību.

Mandarīni satur ļoti daudz C vitamīna (lai arī mazāk nekā citi citrusaugļi) – vienā glāzē mandarīnu sulas ir 28 % rekomendētās dienas devas šī vitamīna pieaugušam cilvēkam. C vitamīns ir spēcīgs antioksidants, kas neitralizē brīvos radikāļus organismā un stiprina imunitāti.

Mandarīni satur arī beta karotīnu un luteīnu, kas palīdz aizsargāt un nodrošināt labu redzi dabiskā veidā, kā arī zeaksantīnu, kas aizsargā acis no augstas enerģijas gaismas viļņiem – īpaši nepieciešams tas ir vecākiem cilvēkiem, jo aizkavē arī novecošanos. Beta karotīns ir antioksidants, kas organismā var tikt pārveidots arī par retinolu, kas ir A vitamīna forma un nepieciešams labai redzei un imūnsistēmas uzlabošanai. Mandarīnos ir arī fitoncīdi, kas iznīcina vai vājina kaitīgu mikrobu darbību organismā.

  1. Vitamīnu avots
  2. Kaulu veselībai
  3. Vīriešu veselībai
  4. Sirdij un pat menopauzei
  5. Kas par daudz, tas par skādi

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+