Mobilā versija
+0.1°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
31. jūlijs, 2014
Drukāt

6 ieteikumi, ko ielāgot, sportojot tveicīgā vasaras dienā

skritulo

Kas gan var būt patīkamāk kā vingrot, skriet, braukt ar divriteni, skrituļot vai nodoties citām fiziskām nodarbēm pie dabas krūts vasaras laikā! Karstais laiks nebūs šķērslis sportošanai un nekaitēs veselībai, ja vien ievērosi piecus svarīgus nosacījumus.

Tos apkopojām, uzklausot “Veselības centrs 4” ģimenes ārsti, sabiedrības veselības konsultanti Danu Misiņu un pieredzes bagātu skrituļslidotāju Antru Zemīti, kura pašlaik gatavojas startam svētdien gaidāmajā Jūrmalas skrituļslidošanas festivālā.

1.Dzer daudz šķidruma un aplaisties ar ūdeni
Karstā laikā dzer vairāk šķidruma neatkarīgi no tā, cik intensīva ir slodze. Ja piedalies sacensībās vai sporto individuāli, izdzer 2-4 glāzes vēsa šķidruma reizi stundā. Intensīvas slodzes laikā vari droši ik pa laikam apliet visu ķermeni ar ūdeni, lai to spirdzinātu un atdzesētu.

2. Atjauno sāļus un minerālvielas
Karstā laikā cilvēks pastiprināti stipri svīst, kā dēļ no organisma izvadās sāļi un minerālvielas, taču tie ir vitāli nozīmīgi organisma normālai funkcionēšanai. Ja nododies fiziskajām aktivitātēm, liec aiz auss, ka zaudētos sāļus un minerālvielas var atjaunot, lietojot minerālūdeni vai sporta dzērienus. Nekādā gadījumā nedzer alkoholu, stipru kafiju vai tēju, jo šie dzērieni pastiprina ķermeņa atūdeņošanos.

3. Izvēlies vieglu apģērbu un lieto saules aizsargkrēmu
Ja karstā laikā paredzēta būtiska fiziskā slodze, ļoti svarīgs ir piemērots apģērbs – tam jābūt gaišam, vieglam, ērtam un elpojošam. Pusstundu pirms došanās uz āra treniņu vai sacensībām ieej vēsā dušā vai norīvējies ar slapju dvieli. Tad uzklāj saules aizsargkrēmu ar vismaz SPF 15 aizsargfaktoru. Uzzied to atkārtoti atbilstoši norādījumiem uz iepakojuma. Lai aizsargātu sevi no saules iedarbības, atkarībā no sportošanas veida padomā par atbilstošu galvassegu un saulesbrillēm, kā arī iespējami mazāk uzturies tiešos saules staros.

4. Ēd augļus un dārzeņus!
Organisms būs tev pateicīgs, ja karstā laikā nepārslogosi to ar smagu ēdienu, jo citādi var palikt slikta dūša. It sevišķi svarīgi to ir ielāgot, ja gribi arī karstumā aktīvi kustēties, nevis dīki gulšņāt uz dīvāna. Baudi vieglu maltīti, iekļaujot piena produktus, dārzeņus un augļus. Ja dodies uz sacensībām, vari spēcināt organismu ar enerģijas batoniņu. Atceries – arī labs miegs būs tavs sabiedrotais! Ja esi slikti gulējis vai iepriekšējā dienā ballējies līdz rīta gaismai, nekādā gadījumā nemoki organismu ar augstas intensitātes slodzi.

5. Seko līdzi pašsajūtai
Karstā laikā nedienas var piemeklēt pat pieredzējušus sportistus, kas pieraduši pie fiziskām aktivitātēm dažādos laika apstākļos, tāpēc slodzes laikā seko līdzi savai pašsajūtai. Ja sajūties slikti, necenties par visām varītēm turpināt sportošanu. Atceries – tā nav nekāda varonība! Vienīgais pareizais risinājums šādā gadījumā ir pārtraukt fiziskās aktivitātes un meklēt mediķu palīdzību, lai neiedzīvotos veselības problēmās.

Atgādinām, ka Jūrmalas skrituļslidošanas festivālā kopumā būs četras distances – “Turkish Airlines” Sporta distance (43,5 km), “Comedy Club” Tautas distance (14,5 km), “SEESAM” Ģimenes distance (4,5 km) un LEGO bērnu distance. Ja nepaspējis reģistrēties dalībai festivālā, neraizējies – to varēsi izdarīt arī uz vietas, pirms sacensībām.

Daloties sportiskajā pieredzē, Antra Zemīte stāsta, ka skrituļslidošanai piemīt ļoti laba īpašība, jo ātrā tempa dēļ karstā laikā “dzesējamies ar vējiņu”.

“Katram, kas piedalīsies Jūrmalas festivālā, iesaku skrituļot savu iespēju robežās. Distancē būsim pieklājīgi, apdzīsim pa kreiso pusi, slidosim vairāk pa labo pusi, nemainot virzienus, cienīsim viens otru. Ja kāds  no dalībniekiem lūdz ūdeni, padalīsimies. Katrs no mums būs uzvarētājs, jo pārbraucot finiša līniju ir fantastiska sajūta par paveikto. Šis festivāls ir tāpēc, lai katrs dalībnieks smeltos pozitīvas emocijas, pieredzi un gūtu gandarījumu par paveikto,” norādīja Zemīte.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+