Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto – LSTOCKSTUDIO/SHUTTERSTOCK

65% skolēnu līderis ir māte 0

Latvijā 65% aptaujāto skolēnu par savu līderi uzskata mammu, liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” un tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS pētījums par skolēnu līderības prasmēm.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Lasīt citas ziņas

59% skolēnu par savu līderi uzskata tēti, 44% – skolotāju, 34% – sportistu, 31% – Latvijas prezidentu, 27% – vēsturiskas personības, 25% draugu vai draudzeni, bet 23% – citu ģimenes locekli.

Aptaujājot vecākus, secināts – 33% vecāku uzskata, ka viņu bērniem piemīt līdera prasmes ārpusskolas aktivitātēs, 39% – līdera prasmes piemīt mācībās, bet sportā bērnus par līderiem uzskata 51% aptaujāto vecāku. Savukārt pašu skolēnu aptaujā 68% sevi par līderi uzskata ārpusskolas aktivitātēs, sportā – 43%, bet mācībās sevi par līderi uzskata 42% aptaujāto skolēnu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Aptaujā noskaidrots, ka 49% vecāku uzskata, ka mācību procesā bērniem līderības prasmes tiek mācītas, savukārt 43% uzskata, ka netiek mācītas. Bet no skolēnu vidus 83% aptaujāto uzskata, ka skola palīdz apgūt līderības prasmes, bet 9% uzskata, ka netiek apgūtas.

Aptaujā 72% vecāku norādījuši, ka vēlas, lai skolā bērni apgūst emocionālo stabilitāti, 60% – apzinīgumu, 58% – sadarbību,55% – atvērtību un ekstraversiju. Tajā pašā laikā 60% skolēnu labprāt vēlētos apgūt emocionālo stabilitāti, 57% – sadarbību, 56% – ekstraversiju, 55% – atvērtību, bet apzinīgumu vēlētos apgūt 53% aptaujāto skolēnu.

SKDS direktors Arnis Kaktiņš sacīja, ka būtiskākais vārds ir sadarbība, jo mūsdienās cilvēki negrib sadarboties, un līdz ar to daudzi “zobrati neiet tā, kā tiem būtu jāiet”. “Cilvēkiem trūkst prasmes, kas ietekmē arī spēju sadarboties kolektīvā, lai veicinātu arī līdera attīstību,” uzsvēra Kaktiņš. Viņš piebilda, ka būtiska lomu skolēnu attīstībā ir viņu autoritātēm. “Bērni mācās no saviem līderiem. Kā pētījumā atklāts, skolotāji un vecāki ir lielākie bērnu līderi, tas nozīmē, ka viņi skatās un mācās no tiem, kā būt līderim,” atzina Kaktiņš.

Pētījumā par skolēnu līderības prasmēm aptaujāti gandrīz 500 vecāki, kuru bērni mācās 5.–12. klasē, kā arī 835 skolēni, kuri mācās 7.–12. klasē.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.