Mobilā versija
-4.3°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Otrdiena, 6. decembris, 2016
28. novembris, 2015
Drukāt

Āboltiņa: jāatrod variants, kā novērst Krievijā ražotu lidmašīnu iegādi (6)

Foto-LETAFoto-LETA

Saeimas deputāte, partijas "Vienotība" priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa.

Jāatrod variants, kā novērst Krievijā ražotu lidmašīnu iegādi, sacīja “Vienotības” priekšsēdētāja, 12.Saeimas deputāte Solvita Āboltiņa.

Viņa norādīja, ka uz iespējamo “Sukhoi” lidmašīnu iegādi jāskatās kā uz nacionālās drošības jautājumu – gan to, ko nozīmē nacionālās aviokompānijas tālākā attīstība, gan to, ko sabiedrībai nozīmētu valdības paziņojums, ka to nav iespējams novērst.

“Manuprāt, ir jāspēj atrast juridisku mehānismu, kādā veidā, parlamentam balsojot par 80 miljonu eiro [aizdevuma „airBaltic”] kapitalizāciju, vienlaikus tiek novērsts jebkāds risks, ka nacionālās aviokompānijas flotē varētu būt Krievijā ražotas lidmašīnas. Tas ir jautājums gan par drošību, gan par sankcijām pret Krieviju, gan visu pārējo,” uzsvēra Āboltiņa.

Plānots, ka gala lēmums frakcijā tiks pieņemts trešdien, 2.decembrī. Trešdien ir sasaukta arī Saeimas Budžeta komisijas slēgtā sēde, kurā tiks skatīts jautājums par šiem 80 miljoniem eiro.

“Pašlaik ir vienkārši milzīgs negatīvas informācijas mākonis, kurā nav nošķirta ne valdības, ne Saeimas kompetence, ne ir skaidrs, ko kurš balsojums nozīmē un kādas var būt tālākās sekas – juridiskas, politiskas un ekonomiskas,” tā Āboltiņa.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka valdība aiz slēgtām durvīm 3.novembrī pēc vairāk neka četru stundu diskusijām akceptēja finanšu konsultanta “Prudentia” atrasto investoru “airBaltic” – Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš aviokompānijā gatavs ieguldīt 52 miljonus eiro pie nosacījuma, ka valsts investēs 80 miljonus eiro. Valsts ieguldījumu paredzēts nodrošināt,” airBaltic” aizņemoties Valsts kasē un pēc tam attiecīgo aizdevumu kapitalizējot. Par aizdevumu gan vēl būs jālemj Saeimā, ko plānots darīt kopā ar nākamā gada valsts budžetu.

Līdz ar attiecīgo darījumu paredzēts, ka attiecīgā privātā investora Latvijā dibināts uzņēmums iegūs 20% “airBaltic” kapitāldaļu, savukārt valstij stratēģiskā investora piesaistes gadījumā būs tiesības attiecīgas akcijas izpirkt. Par dažādiem nosacījumiem, ko investors sagaida no valsts, tostarp iespēju pārdot vairākas Krievijā ražotas lidmašīnas “Sukhoi Superjet”, paredzēts diskutēt, strādājot pie akcionāru līguma. Pats investors gan paudis, ka viņa ieguldījums “airBaltic” nav atkarīgs no tā, vai aviokompānija iegādāsies attiecīgās lidmašīnas.

Tāpat vēstīts, ka Gausam trešdien, 11.novembrī, nav izdevies pārliecināt valdības koalīcijas partneri Zaļo un zemnieku savienību (ZZS) par atbalstu piekrišanai aizdevumam no Valsts kases 80 miljonu eiro vērtībā ar nosacījumu, ka darījumā tiek piesaistīts Montāgs-Girmess.

Vienlaikus “Prudentia” uzskata, ja Saeima apturēs darījumu ar atrasto “airBaltic” investoru, lidsabiedrības darbība var tikt apdraudēta un sekas var būt katastrofālas.

Pievienot komentāru

Komentāri (6)

  1. jaatrod variants ka nepielaut ABOLTINU par premjerministri- IELAS JAIET/ VELREIZ ATMODA VAI JABRAUC PROM- JAEMIGRE

  2. Manuprāt, svarīgāk būtu atrast iespēju nostumt Āboltiņu malā uz visiem laikiem un neatgriezeniski. Nu jau pietiek – tā sarkangalvīte ir pietiekamu lērumu ziepju savārījusi.

  3. latvietis parastais Atbildēt

    kāpēc rižā? tik tāpec ka bombarduir tev jau samaksājusi otkatu? cik zināms tad bombardir pedejā laikā galigi neiet, jaunu pasutijumu nav, jau pasutitās lidmašīnas kas bija decembrī jāpiegādā, piegādās labākā gadijumā pēc gada…. var jau but ka ari krievi tāpad čakaresies/jas, bet kāpec jāpērk no ražotāja kas jūtami nav spējigs savas saistibas pildit?

  4. nedod tiem blēžiem ne santīma.

  5. ko spriedelē, apturi čekas/ stazi projektus un viss

  6. Katastrofālas sekas Atbildēt

    Prudentijai un nevienam citam…. Nu varbūt arī Montagam.

Draugiem Facebook Twitter Google+