Ādažniekiem salds kumosiņš 1

Jaunbūvējamā “Laimas” šokolādes fabrika, kas saskaņā ar plānoto darbu sāks jau pēc pāris gadiem, nozīmēs ne tikai jaudu un apgrozījuma palielināšanu norvēģiem piederošajā koncernā, bet arī stabilas papildu darba vietas ādažniekiem, sarunā ar “LA” atzina uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

Ādaži gan nebija vienīgā pašvaldība, kas piedāvāja iespēju būvēt jauno rūpnīcu – uzzinot par miljonu investīciju plāniem, “saldo kumosiņu” vēlējušās teju visas pašvaldības pārdesmit kilometru rādiusā ap Rīgu. “Mums bija vairāk nekā 30 variantu, piemēram, Olainē, Salaspilī un citviet, tā ka skatījām praktiski visas Pierīgas pašvaldības. Pusgada laikā veicot rūpīgu izpēti, izšķirošais bija jautājums par pieejamību, ceļiem, loģistiku un, protams, cenu, jo pērkam 13 hektāru lielu zemes gabalu, kas nākotnē “Laimai” pavērs praktiski neierobežotas attīstības iespējas,” teica Didrihsons.

Jautāts, vai kāds no darbiniekiem, janvārī uzzinot par šokolādes fabrikas pārcelšanos, jau uzteicis darbu, viņš atbild noraidoši. “Jau ilgāku laiku skaidrojām cilvēkiem, ka Miera ielas ražotne morāli un fiziski ir novecojusi un mums tā jāpārvieto, tā ka darbinieki zināja un atlūgumus neviens neraksta. Varbūt kāds izvēlēsies ko citu, bet domāju, ka vairākums paliks. Cilvēki novērtē, ka beidzot tiksim pie jaunas, mūsdienīgas ražotnes, kas ļoti uzlabos darba apstākļus. Turklāt darbiniekiem tiks nodrošināts bezmaksas transports uz un no Ādažiem,” sacīja Didrihsons.

CITI ŠOBRĪD LASA

Patlaban “Laimā” strādā ap 150 darbiniekiem, nākot karstajām sezonām Ziemassvētkos – vēl vairāk, tomēr darbinieku aizvien trūkst. Ražos nedaudz mazāk produktu kategoriju, bet lielākos apmēros, tā ka ādažniekiem būs labas darba iespējas.

“Ja mātesuzņēmumi saskata iespējas te ražot, viņi noteikti izmantos izdevību, līdz ar to varēsim paplašināt ražošanu un turpināt investīcijas. Šodien vēl grūti prognozēt pieauguma apjomus, bet mērķis ir kāpināt apgrozījumu par 3 līdz 4% katru gadu. “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” strādā vairāk nekā tūkstoš cilvēku, bet mums joprojām ir vakances ražošanā, vajag inženierus, produktu tehnologus, biroja darbiniekus, tā ka laipni lūgti,” skaidroja Didrihsons.

Uzņēmuma vadītājs atzina, ka konkurenti neguļ, tomēr “Laimas” vēsturiskie zīmoli un saldumu kvalitāte ļaus arī turpmāk noturēties līdera pozīcijās. “Našķus gribēsies vienmēr. Jā, cilvēku skaits samazinās, bet tādēļ izvēršam eksportu Skandināvijā, Centrāleiropā un citviet, tomēr joprojām esam tirgus līderi Latvijā. Pēdējā laikā konkurence tirgū ļoti pieaugusi, to vēl vairāk pastiprina divas starptautisko spēlētāju jaunās rūpnīcas Ventspilī un Jelgavā. Tomēr ventspilnieki strādā eksportam, bet kā ies jelgavniekiem, to laiks rādīs,” sacīja uzņēmējs. Svarīgākais esot saprast patērētāja vēlmes, meklēt jaunas garšas – pērn ieviesti 66 jauni produkti, piemēram, zefīrs “Maigums” ar balzama garšu, “Gourmet” izlases, konfektes ar šampanieša garšu, piena šokolāde. Savukārt šogad gaidāma īpaša intriga saistībā ar tumšo šokolādi.

“Lielākais izaicinājums ir noturēt līdzsvaru starp jaunās Ādažu ražotnes attīstīšanu un kopējo ikdienas ražošanas procesu, kā arī – attīstīt uzņēmumu ar jauniem produktiem, neraugoties uz augošo konkurenci. Mums ir ļoti būtiski panākt lielāku atpazīstamību, lai arvien vairāk cilvēku vēlētos nākt pie mums strādāt,” rezumēja “Laimas” vadītājs.

Reklāma
Reklāma

“Laima”: ražotne Ādažos

“Laimas” jaunā fabrika Ādažos darbu sāks 2020. gada sākumā.

“Orkla Confectionery & Snacks Latvija” uzņēmumā kopumā, tostarp ražotnē, iegulda 20 milj. eiro.

Norvēģu “Orkla” 2014. gada augustā iegādājās koncernu “NP Foods”, oktobrī pieņemot lēmumu apvienot SIA “NP Foods”, AS “Laima”, AS “Staburadze” un AS “Latfood” vienā uzņēmumā.

“Orkla Confectionery & Snacks Latvija” pārstāv zīmolus “Laima”, “Selga”, “Staburadze”, “Ādažu čipsi”, “The Original Taffel Snacks” un “Pedro”.

Uzņēmums eksportē preces uz gandrīz 30 valstīm, tajā kopumā strādā vairāk nekā 1000 cilvēku.

“Orkla” ir Oslo Fondu biržā (kotēts uzņēmums, kas bāzēts Oslo, Norvēģijā) no 2016. gada 31. decembra

“Orkla” grupā strādā 18 154 darbinieki. “Orkla” apgrozījums 2016. gadā bija 4,2 miljardi eiro.

Avots: “Orkla Confectionery & Snacks Latvija”