Vecākais pārdevējs Lauris Ozoliņš var būt lepns par sava uzņēmuma piedāvāto “Honda Africa Twin CRF 1000”.
Vecākais pārdevējs Lauris Ozoliņš var būt lepns par sava uzņēmuma piedāvāto “Honda Africa Twin CRF 1000”.
Foto – Artis Drēziņš

Āfrika uzvar Latvijā. “LA” vērtē gada močus 0

Tas, ka konkursā “Latvijas gada motocikls” šogad uzvarēs “Honda Africa Twin CRF 1000”, pēc būtības bija zināms jau pagājušajā gadā, kad par to sāka runāt visā motopasaulē un kad  šis piedzīvojumu, enduro tipa motocikls parādījās ASV – tieši šo tirgu japāņi izvēlējās, lai notestētu jauno ražojumu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns
Lasīt citas ziņas

Kad ASV šis motocikls tika atzīts par labāko piedzīvojumu klasē, kļuva skaidrs, ka jaunās Āfrikas uzvaras gājiens ir sācies gan pasaulē, gan Latvijā. Gaidas attaisnojās. Motociklu novērtēja pat tie motoprofesionāļi, kam enduro nekad nav bijis mīļākais tips. No 21 žūrijas locekļa labāko trijniekā Āfriku ierindoja 16, no kuriem 13 tam atvēlēja pirmo vietu. Vēl “Honda” braucamajam palīdzēja tas, ka citi ražotāji šogad neko radikāli jaunu nepiedāvāja. Turklāt man liekas, ka latvieši jau mentāli ir lauku gruntinieku, bezceļu, dažādu trašu un sliktu autoceļu motobraucēji, kam visam kopā enduro ir vispiemērotākais

Par Āfriku vēl sagatavosim plašāku publikāciju, bet pagaidām tikai konkursa žūrijas padomes locekļa Oskara Irbīša (nav enduro fans) komentārs: “Mani jaunā Āfrika pirmām kārtām uzrunāja kā inženieri. “Honda” pirms četriem gadiem pirmā motopasaulē izstrādāja divsajūgu automātisko ātrumkārbu, kas tehnoloģiski, komforta un darbības ziņā bija milzīgs solis attīstības ziņā, salīdzinot ar līdz tam pieejamo automātu – mehānisko variatoru, kuru plaši izmanto motorolleriem. Dažu gadu laikā “Honda” jauno automātu pieslīpēja un visā savā spožumā realizēja Āfrikas modelī, to lieliski sabalansējot ar dzinēju, jaudu, dinamiku un balstiekārtu. Vienkārši nav kur piekasīties. Speciāli mēģināju automātu apmānīt, piemēram, strauji iebraucot smiltīs – domāju, noslāps, ieslēgs ne to ātrumu, kas tajā brīdī nepieciešams… Nekā! Automāts pats izdomāja un izdarīja ātrāk, nekā es to būtu varējis ar savu galvu un kāju. Vairāki automātiskie režīmi, piedevām vienlaikus var slēgt ātrumus ar roku vai kāju, bet, ja automāts apnīk, var to izslēgt un pāriet uz mehāniskām darbībām. Grūti pat pateikt, kur vēl tālāk inženiera doma šajā ziņā var iet.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Otro vietu konkursā ieguva ielas motocikls “Yamaha XSR 900”, kurš uzskatāms par modē nākušā retrominimālisma, retromodernisma vienu no spožākajiem pārstāvjiem pasaulē. Latvijā šādiem mocīšiem vēl nav liels pircēju skaits un līdz ar to piedāvājuma klāsts nav plašs. Gaumīgs un oriģināls dizains, vienlaikus viss, kas motociklam paredzēts, ir savā vietā. Kā saka O. Irbītis: “Man un daudziem citiem tas nav sapņu motocikls, bet, kad uzsēžas, tad sajūta, ka savējais.”

Trešajā vietā – plaša pielietojuma motocikls “BMW R1200 RS”. Klase un ērtības pašas par sevi. Pārbaudīta vērtība kā gandrīz jebkurš cits “BMW” izstrādājums. Klasisks boksermotors, par kuru motospeciālists Uģis Spēlmanis teic, ka no tehnoloģiju un darbības viedokļa nekas labāks nav izgudrots. Savā žurnālista galvā ik pa laikam mēģinu rast tam analoģijas, piemēram, baznīcas ērģeles, lidmašīna paceļoties, dvēseles dziesma. Kad trasē riktīgi iedod ručkā, zosāda uzmetas. Liekas, ka pasaule ir pie kājas. Līdzīgi droši vien viduslaikos jutās bruņinieks, kam karalistē bija baltākais, ātrākais un zviedzošākais zirgs.

Āfrika uzvarēja arī konkursa apakšnominācijā “Piedzīvojumu motocikls”, “Yamaha XSR 900” – “Ielas motocikls”, “BMW R1200 RS” – “Tūrisma motocikls”, bet apakšnominācijā “Šosejas sporta motocikls” – “BMW S 1000 RR”, “Bezceļa sporta motocikls” – “KTM Enduro 690”.

Uzziņa

Konkursa “Gada motocikls 2016” rezultāti (21 žūrijas loceklim bija jānosauc pirmais trijnieks; par 1. vietu – 3 punkti, par 2. – 2, par 3. – 1. )

“Honda Africa Twin CRF 1000” (piedzīvojumu, enduro motocikls) – 44 punkti (13 pirmās vietas, 2 otrās vietas un 1 trešā vieta).

“Yamaha XSR 900” (ielas motocikls) – 29 punkti (6, 4, 3).

“BMW R1200 RS” (plaša pielietojuma motocikls) – 18 punkti (2, 3, 6).

“Harley Davidson FLHX Street Glide” (čoperis) – 10 (0, 4, 2)

“KTM Super Duke 1290 GT” (šosejas, ielas motocikls) – 7 (0, 3, 1)

6., 7. “BMW S1000 RR” (šosejas motocikls) – 4 (0, 1, 2).

, 7. “Honda NC750HD” (ielas motocikls) – 4 (0, 2, 0).

8. “Mash Scrambler 400” (ielas, retrostila motocikls) – 3 (0, 1, 2).

9., 10., 11. “Husqvarna 701 Enduro” (sporta enduro motocikls) – 2 (0, 2, 0).

9., 10., 11. “Mash Adventure 400” (piedzīvojumu, enduro motocikls) – 2 (0, 0, 2).

Reklāma
Reklāma

9., 10., 11. “KTM Enduro 690” (sporta enduro motocikls) – 2 (0, 0, 2).

12. “Harley Davidson Sportster Seventy Two 1200” (čoperis) – 1 (0, 0, 1).

13., 14., 15. “Can-Am Spyder F3T” (tricikls), “MV Agusta Turismo Veloce Lusso 800” (piedzīvojumu motocikls), “SWM R500R” (sporta enduro motocikls) – 0.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.