Mobilā versija
-3.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
13. aprīlis, 2016
Drukāt

Ainažiem izšņāks cauri. “LA” diskusija par “Rail Baltica” un ceļiem (10)

Ainažnieks jūrasbraucējs Ivars Brauns uztraucās: "Kāpēc izmaksas vēl nav aprēķinātas un zināmas jau tagad? Mēs neesam tik liela valsts, lai varētu atļauties neveiksmīgus projektus." Foto - Ivars BušmanisAinažnieks jūrasbraucējs Ivars Brauns uztraucās: "Kāpēc izmaksas vēl nav aprēķinātas un zināmas jau tagad? Mēs neesam tik liela valsts, lai varētu atļauties neveiksmīgus projektus." Foto - Ivars Bušmanis

Improvizētajā balsošanā lielākā daļa no aptuveni četrdesmit Salacgrīvas novada 15. Grāmatu svētku dalībniekiem, kas bija ieradušies uz “LA” diskusiju Ainažos, nobalsoja: “O-jā! Noteikti vajag!” Kāda ceturtā daļa piesardzīgi atbalstīja, sakot, ka “tomēr, bet ar nosacījumiem”. Pret bija viens skeptisks latviešu zemnieks. Tā kā lielie strīdi jau bija izstrīdēti, palikuši vien neskaidri jautājumi.

ZZS Satiksmes ministrijā – pret?

“Ceļu sakārtošanai vajag 4 miljardus, bet iedalīti 400 miljoni,” jau kuro gadu ar šo skaitli cerības uz ātru satiksmi brucina Satiksmes ministrijas pārstāvji. Šoreiz Ainažos – Edgars Tavars, ministrijas parlamentārais sekretārs. “Rail Baltica” tiek plānota puse no ceļiem nepieciešamās naudas – gandrīz 2 miljardi eiro, viņš vērsa uzmanību. Vai tāpēc pastiprinājusies skepse no ZZS puses, kopš tā pārņēmusi Satiksmes ministriju? Vēl lielāka nekā Salacgrīvas novadā?

“Mēs neesam pret šo projektu un nebūsim pret. Es ministram pilnīgi piekrītu: nav veikts ekonomiskais pamatojums šim projektam un nav izpētīts, kādu iespaidu šis projekts atstās uz Baltijas tranzītu kopumā, uz ostām, cik lielā mērā pasažieru pārvadājumi būs jāsubsidē un cik tas izmaksās nodokļu maksātājiem. Uz to atbildes nav!” ministrijas pozīciju aizstāvēja Edgars Tavars. Kaut gan mirkli vēlāk viņš Salacgrīvas novada ļaudīm klāstīja, ka jaunā dzelzceļa līnija došot iespēju attīstīt kravu plūsmu, attīstīt loģistikas centrus, radīt tūkstošiem jaunu darba vietu.

Nu bija kārta brīnīties zālē sēdošajiem: “Mūs visus pārliecina, ka projekts ir ekonomiski izdevīgs! Tam pamatā taču bija EK finansēts pētījums.” “Jā, 2011. gadā “AECOM” bija izrēķinājis, ka tāda trase principā ir ekonomiski pamatota,” atzina Kaspars Vingris, “Rail Baltica” nacionālās izpētes projekta vadītājs Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamentā. Viņš aprēķinus salīdzināja ar mājas celtniecību: “Tas ir tieši tāpat kā, kad nolemjat no dzīvokļa pārcelties uz privātmāju un izrēķināt, vai tas būs pa kabatai. Arī vidējās izmaksas uz kvadrātmetru. Bet mājas būvniecībai jau vajag projektu, kurā būs norādīti mājas parametri, izmantotie materiāli.” “Un tikai tad domāsit, vai apkurei izmantot siltumsūkni vai tradicionālo katlu, kuru izmaksas un atmaksāšanās atšķiras,” piebilda Edgars Tavars. “Salacgrīvā izmaksas mainīsies, tāpēc ka staciju nolemts celt tālāk no centra. Pēc galīgā trases novietojuma apstiprināšanas Ministru kabinetā varēs precīzi izrēķināt šķērsojumu skaitu un aprēķināt to izmaksas,” skaidroja projekta vadītājs.

Pievienot komentāru

Komentāri (10)

  1. Tas dzelzceļš var būt rentabls, ja pa viņu LV ieved radioaktīvās, toksiskās kravas, kuras ES nav kur likt,jo pa jūru un gaisu nedrīkst, kā arī ar auto transportu tālus gabalus vest ir aizliegts. Citu kravu te nav tādā daudzumā, lai atmaksātos dzelzceļš. Par pasažieru pārvadāšanu — tas nekad un nevienā valstī nav rentabls un tiek uzturēts no valsts vai pašvaldību naudas.

    • Да нет в ЕС столько радиоактивных и токсичных отходов, чтобы загрузить дорогу. Да и могильников в Латвии нет (или пока нет?!). И нет производств для переработки токстчных отходов. Ну не будут же эти отходы возить по дороге туду – сюда. Эта дорога имеет смысл только для перевозки войск НАТО и всё.

      • Karaspēku lētāk un ērtāk ievest pa jūru, bet izgāztuves uzcels. LV lauki tukši, brīvas vietas pietiks.

        • И ещё. Неужели вам так хочется обустроить в Латвии могильники для хранения радиоактивных отходов?! Ну как же можно вот так нелюбить свой народ и свою страну?!!!

      • Всё безобразничаете, не надоело ещё?! Воровать чужие ники нехорошо!

    • Njā, ar tādien klauniem mūsu valsts ir nolemta.
      1) Tev vispār ir sajēga par radioaktīvo atkritumu daudzumu, kas tiek gadā radīts? Visā Eiropas Savienībā gada laikā tiek saražots aptuveni divi vilciena sastāvi ar radioaktīvajiem atkritumiem…
      2) Neviens dzelzceļš Eiropā nav rentabls, visus piedotē valsts. Arī vairākums autoceļu nav rentabli un ir valsts pārziņā. Reģionālās lidostas parasti saņem tiešu vai netiešu valsts atbalstu. Infrastruktūra nav un tai arī nav jābūt rentablai.
      3) ES finansē 85%, kas nozīmē, ka RB dzelzceļš būs praktiski dāvana Latvijai (jo LV budžets saņems sava 15% līdzfinansējuma daļu atpakaļ caur PVN).

      • incanti, incanti ... Atbildēt

        Vai ES uzdāvinās naudu arī raiļa uzturēšanai, DEPUTĀT?

        • Incantais. Uzdāvina un vēl nav labi. Tas ir kā ubags lūdz naudu maizītei, bet kad dod maizīti (vai vel labāk- darbu), tad spļauj sejā.

      • «Бойтесь данайцев, дары приносящих!» Бесплатный сыр есть только в мышеловке. Построить то дорогу можно, без проблем найдутся и строители и проектировщики, и прочие пилители бабла. Дорогу после этого надо будет содержать. И никто пока не знает, сколько это будет стоить. Ни в одном исследовании такой цифры нет. Даже если по дороге не ходят поезда, то нет и доходов, а расходы то есть всегда. За дорогой то надо смотреть, иначе её просто растащат. Вопрос: откуда у государства возмутся деньги для содержания этого «подарка»? Логичный ответ: уменьшат расходы на медицину, образование, урежут пенсии, подымут налоги.

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr (8)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Pasaulē
Vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku. Vietējam maksā minimālo, viesim – vidējo algu! (22)Jau šobrīd vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku – šoferu, IT speciālistu, pārdevēju, pavāru
Draugiem Facebook Twitter Google+