Mobilā versija
+0.4°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
17. septembris, 2016
Drukāt

“airBaltic” incidenta aculieciniece Ligita Kovtuna: “Tas bija šausmīgi! Skaitīju Tēvreizi” (37)

Foto - LETA un no personiskā arhīvaFoto - LETA un no personiskā arhīva
Foto – LETA un no personiskā arhīva

Papildināts pulksten 17.54. ar tekstu treknajā drukā.

„Mūsu lidmašīna aizdomīgi ilgi lidoja ļoti zemu, un pēkšņi vienā brīdī pilots angliski paziņoja, ka ir radušās tehniskas problēmas. Stjuarte sacīto iztulkoja latviski un uz karstām pēdām sāka stāstīt, kā jāglābjas. Jānoņem brilles, soma jānoliek zemē, jāpiespiežas pie priekšējā sēdekļa… Tas bija drausmīgākais brīdis manā mūžā,” saka ārzemju latviešu laikrakstu „Laiks” un „Brīvā Latvija” galvenā redaktore Ligita Kovtuna, kura kopā ar režisori Dzintru Geku ar „airBaltic” lidmašīnu „Bombardier Q400 NextGen” lidoja uz Cīrihi, bet bija spiestas atgriezties Rīgas lidostā. Lidmašīnai tika konstatēta priekšējās šasijas problēma un tā veica nosēšanos paaugstinātas drošības apstākļos, pirms tam būdama gaisā gandrīz trīs stundas, lai nebūtu jānosēžas ar pilnu degvielas tvertni un lidmašīna neaizdegtos.

„Stjuarti šajā nervus plosošajā situācijā uzvedās ļoti nosvērti un mierīgi, staigāja pa salonu un visus mierināja. Ar pieredzējuša cilvēka aci varēja gan manīt, ka miers ir tikai ārējs, jo stjuartei bija asarainas acis, runājot kalta mute. Tas ir cilvēcīgi saprotams, tomēr pāri tam stāvēja abu jauno cilvēku profesionalitāte, ko viņi spēja parādīt ekstremālos apstākļos. Pasažieru vidū bija arī divi bērni – puisītis un meitene. Arī viņi izskatījās uztraukušies,” stāsta laikrakstu redaktore un turpina:

„Mums tika paziņots, ka lidmašīnai laikam nestrādājot priekšējā šasija, bet, lai varētu precīzi konstatēt tehnisko problēmu, pilots jau šasiju neredz, tā lidošot ap lidostas torni. Pēc tam mums sacīja, ka tomēr neesot izdevies noteikt un ka mums ir jāgatavojas avārijas nosēšanai. Stjuarte lika mums ieņemt avārijas situācijai atbilstošu pozu. Visdrausmīgākās bija pēdējās minūtes, tās ilga kā vesela mūžība, un es sākumā klusi, pēc tam skaļi skaitīju Tēvreizi.

Kad lidmašīna ar purnu atsitās pret betonu, mēs visi apkampāmies, jo izglābšanās no nāves skavām ir otra piedzimšana.
Visus pasažierus ātri evakuēja pa avārijas izejām, kur stāvēja glābēji un ugunsdzēsēji, jo pastāvēja bažas, ka lidmašīna var aizdegties. Mēs lecot kritām rokās jauniem puišiem. Turpat bija arī divpadsmit ātrās palīdzības mašīnas un medicīniskais personāls ar segām, ūdeni un visu nepieciešamo, kas šādā brīdī ir vajadzīgs. Par sagaidīšanu un evakuāciju mēs varam teikt tikai to labāko.”

Lidsabiedrības “airBaltic” korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags pastāstīja, ka lidmašīnas pirmais pilots ir nolidojis 4000 stundu, no kurām pusi ar šo lidmašīnu. Savukārt otrais pilots – vairāk nekā 10 tūkstošus stundu, no tām 3000 stundas, vadot šo lidmašīnu. 

Dzintra Geka kopā ar Ligitu Kovtunu bija uzaicinātas sestdien un svētdien tikties ar tautiešiem Bernē un Vācijas pilsētā Freiburgā, lai kopīgi noskatītos režisores filmas „Dieva putniņi” un „Tēvi Tur”, tāpēc pēc atgriešanās Rīgas lidostā bija jāpiereģistrējas jaunam lidojumam.

Aculiecienieces foto no facebook.com/ieva.gobaAculiecienieces foto no facebook.com/ieva.goba

Pievienot komentāru

Komentāri (37)

  1. Cik ir nācies lidot , airBaltic vissliktākā apkalpošana

  2. Nekas briesmīgs cilvēkiem vaidzeja iedomāties loģiski ka jebkurā lidmašīnā var nosēsties bez sasijam tas ir konstruktors gold.

  3. Pretīgais. smirdošais airbaltic menedžments un otršķirīgais pasažieru serviss. Neizbrīna nemaz, ka savus solījumus nespēj turēt un šokētos pasažieru – ne nomierināt, ne pabarot, ne cienīgi apkalpot. Vanags savu muti varētu nevārstīt. Narciss aptaurētais, b\utu labāk vienreiz padomājis nevis par savu purna izskatu tv un fotokamerās, bet gan izcēlies ar rīcību, kaut vai apsolītos talonus izdalot. Pretekļi!

  4. Nekas briesmīgs cilvēkiem vaidzeja iedomāties loģiski ka jebkurā lidmašīnā var nosēsties bez sasijam tas ir konstruktors gold.

  5. Es vispār izvairos no lidošanas ar airbaltic… visnegatīvākā kompānija ar visu vadību, ko tik ļoti atbalsta mūsu valdība priekšgalā… ar lūžņiem nav iespējams lidot vadības un valdības kungi!

  6. AirBaltic ir tādā pat līmenī, kā visa mūsu izzagtā valsts, kā ūdens pilē visa jūra redzama. Man, savukārt, nesen bija lielas problēmas ar AirBaltic Prāgā, citas aviokomp. apkalpo normāli, mūsējās pasažieriem īpaši nosacījumi un viss vienās problēmās. Kauns un nožēlojami.

  7. “Briva Latvija” ? Jocigi.Avize ir bet tadas valsts nav.

  8. brīžos visi kļūst ticīgi!Kā ir ikdienā?????Prieks,ka Dievs stāveja klāt šajā situācijā!

  9. Nereāli pārspīlēts tas viss. No nāves izglābās? Ja lidmašīnai strādā vismaz viens dzinējs un pilots nav sadzēries, nekas viņai nevar notikt tāds. Maksimāli samazini ātrumu pirms nolaišanās un nolaidies. Video jau arī redzams, ka tur nekas nav. Arī vispār bez riteņiem varētu nosēdināt to lidmašīnu…

  10. NEKAS NAV MUZIGS!!!EKONOME UZ VISU,LABAK BUTU JAUNAS LIDMASINAS PIRKUSI,KA RAUSUSI SAVAS KABASTAS NAUDU,TAD AR NEBUTU TADU SEKU.

  11. Bet kur nolaišanās video? Vai tiešām neviens nefilmēja ?

  12. Māsa iesprūdusi šobrīd Kopenhagenas lidostā, tablo izlidošanas laiku uz LV visu laiku mainās, cilvēki netiek informēti, ne naksnīgo pilsētu apskatīt,ne nosnausties, starp lidojumiem,jo jebkurā brīdī atkal var kas mainīties. Viss pašiem jācenšas noskaidrot un vēl,jācer,ka vispār tiks uz mājām, nu švaka tā aviokompānija. 🙁

  13. Māsa iesprūdusi šobrīd Kopenhagenas lidostā, tablo izlidošanas laiku uz LV visu laiku mainās, cilvēki netiek informēti, ne naksnīgo pilsētu apskatīt,ne nosnausties, starp lidojumiem,jo jebkurā brīdī atkal var kas mainīties. Viss pašiem jācenšas noskaidrot un vēl,jācer,ka vispār tiks uz mājām,publisks fuj..

  14. Vairāk apceļosim dzimto Latviju!

  15. Paldies Dievam par pasažieriem, kuri bija lidmašīnā! Tur viss beidzās… Paldies visiem lidotājiem, stjuardesēm u.c. par savaldību!
    Bet turpinās satraukumi visiem pasažieriem, kuri bija uz zemes vai ar citu reisu gribēja nosēsties, vai gribēja sagaidīt atlidojošos. Mana paziņa netika uz Holandi – asaras abās pusēs par šo nesatikšanos. Plus pie tā – atpakaļ atdeva tikai pusi no biļetes vērtības…
    Un līdzjūtība kasierītēm, kurām uzgāza visas iespējamās lidostas nesakārtotības sekas neapmierinātie pasažieri…

  16. airbaltic ar savu nelaipnību izcēlusies vienmēr, kā kādas ķibeles tā visi pazūd kā nezinīši, nevis lai palīdzētu jau tā nelaimīgiem cilvēkiem, kad gadās problēmas.. toties cenas ir bargākās par lidojumu…

    • Negribētu piekrist par nelaipnību, jo Francijas piketu laikā saskāros ar ļoti laipnu un izpalīdzīgu AirBaltic kompānijas darbinieku, uz vietas lidostā, atbalstu.. Paldies par to.. nokļuvu galamērķī 10stundas vēlāk, bet nokļuvu…

  17. ideāla AirBaltic antireklāma.Varēja jau drusku drūmāk un liela daļa nelidos ar šo aviokompāniju

  18. Kas bija noticis ar “airBaltic” lidmašīnu ”Bombardier Q400 NextGen” – tas būšot zināms tikai pēc pilnīgas izmeklēšanas,
    ————————–
    Vai tad tās nav tās JAUNĀS lidmašīnas, ko ne tik sen sapirka airBaltic?

  19. Paldies par šo stāstu! Paldies Dievam, ka visi sveiki un veseli. Gekas kundzei un pārējiem vislabākie vēlējumi! Paldies, ka dalījāties. Samīļosim tuvos!

  20. LA, vai jums šī redaktore veica arī korektūras?
    Tagad meitenītes slīgst un papildu Vanags skaidro….

Draugiem Facebook Twitter Google+