“airBaltic” flotē esošā lidmašīna “Bombardier Q400 NextGen”.
“airBaltic” flotē esošā lidmašīna “Bombardier Q400 NextGen”.
Publicitātes foto

“airBaltic” īstenojusi videi draudzīgu lidojumu projektu 0

Latvijas lidsabiedrība “airBaltic” pilnībā realizējusi “E-GEN” projektu, kura mērķis ir vēl vairāk pilnveidot videi draudzīgus lidojumus, samazinot lidojumu izmešu daudzumu un uzlabojot efektivitāti.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas
Šis projekts sniedzis iespēju “airBaltic” lidmašīnu “Bombardier Q400 NextGen” flotē uzlabot satelīta navigācijas sistēmu.

Tādējādi airBaltic” ieviesusi augstākās precizitātes procedūras lidmašīnai tuvojoties lidostai, samazinot degvielas patēriņu un nodrošinot uzticamāku nolaišanos.

CITI ŠOBRĪD LASA

“airBaltic” lidojumu vadības vecākais viceprezidents Pauls Cālītis norāda, ka “airBaltic” vienmēr cenšas uzlabot efektivitāti un izmantot modernāko tehnoloģiju sniegtās priekšrocības.

“Mēs esam lepni, ka spējām veiksmīgi īstenot šo modernizācijas programmu sadarbībā ar ES un Eiropas GNSS aģentūras (GSA) līdzfinansējumu, kā arī nodrošinājām iespēju citām Eiropas lidsabiedrībām sekot mūsu piemēram.”

Šī projekta īstenošana tika uzsākta 2015. gada septembrī, bet tā tehniskās aktivitātes veiksmīgi pabeigtas šogad.

Kopš projekta ieviešanas “airBaltic” jau veikusi vairāk nekā 500 augstākās precizitātes nolaišanās visā Eiropā.

“E-GEN” projektu līdzfinansē Eiropas GNSS aģentūra, un tas nodrošinās “airBaltic” lidmašīnām iespēju izmantot satelītvadītas ielidošanas procedūras.

Eiropas ģeostacionārās navigācijas pārklājuma sistēma (EGNOS) ir uz satelītiem balstīta papildinošā sistēma, kas uzlabo pašreizējās GPS sistēmas darbību.

Uzlabotā precizitāte un integritāte, ko garantē EGNOS, nodrošina uz satelītiem balstītas nolaišanās procedūras ar vertikālo un virziena vadību LPV200, kas ir līdzvērtīga ILS CAT I.

Tas sniegs papildu ieguvumus klientiem, jo uzlabos airBaltic darbību sliktos laikapstākļos, samazinās degvielas patēriņu un trokšņu līmeni lidostas apkārtnē. Turklāt EGNOS spēj atbalstīt ADS-B kā navigācijas avotu.

“airBaltic” nodrošina lidojumus uz vairāk nekā 70 galamērķiem no Rīgas, Tallinas un Viļņas, piedāvājot ērtus savienojumus no Rīgas uz plašo galamērķu klāstu lidsabiedrības maršrutu tīklā Eiropā, Skandināvijā, NVS un Tuvajos Austrumos.

2019. gada vasaras sezonā airBaltic uzsākusi lidojumus no Rīgas uz Dublinu, Štutgarti un Ļvovu, kā arī maijā sāks lidojumus uz Kosu un Menorku.

Lidsabiedrība “airBaltic” ir dibināta 1995. gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 80,05% akciju, bet Larsam Tūsenam ar viņam pilnībā piederošu SIA “Aircraft Leasing 1” pieder aptuveni 20%.

“airBaltic” flotē ir 36 lidmašīnas: 16 “Airbus A220-300”, 8 “Boeing 737” un 12 “Bombardier Q400 NextGen”.