Mobilā versija
Brīdinājums 0.0°C
Daina, Dainis, Dainida
Pirmdiena, 23. oktobris, 2017
29. decembris, 2016
Drukāt

“airBaltic” zaudējumi septembra incidenta dēļ mērāmi vairākos simtos tūkstošu eiro

Foto: LETAFoto: LETA

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" rīkotais pasākums, kurā iepazīstina ar jauno "Bombardier Q400 NextGen" lidmašīnu.

Zaudējumi, kas aviokompānijai “airBaltic” radās septembrī notikušā incidenta dēļ, kad avārijas nosēšanos Rīgas lidostā veica tās lidaparāts, ir mērāmi vairākos simtos tūkstošu eiro, ceturtdien vēstīja raidījums “LNT Ziņas”.

Nodarīto zaudējumu apmērs, iespējams, pieaugs. “airBaltic” viceprezidents Jānis Vanags sacīja, ka precīzi tas būs zināms, kad noslēgsies 17.septembra incidenta izmeklēšana. Izmeklēšanas rezultātā var būt nepieciešamas papildu apkopes vai jāveic kādas papildu darbības.

“Ko mēs tagad varam pateikt – jā, mums, protams, bija zaudējumi tajā konkrētajā dienā, kad vairāk nekā tūkstotis pasažieru bija spiesti ilgāk gaidīt Rīgas lidostā. Protams, mēs viņiem maksājām kompensācijas un sniedzām palīdzību. Pašreizējā summa, kas bija konkrētajā dienā saistīta ar aizkavēšanos, ir vairāku simtu tūkstošu eiro apmērā,” teica Vanags.

Arī Rīgas lidosta turpina aprēķināt iespējamos zaudējumus, kas varētu būt radušies, kad 17.septembrī uz vairāk nekā piecām stundām tika slēgts skrejceļš, tādējādi uz laiku paralizējot lidostas darbu.

Aprēķināt zaudējumus varēs tad, kad būs beidzies termiņš prasījumu saņemšanai no uzņēmumiem, kuri darbojas lidostā. Par to raidījumu informēja lidostas pārstāve Laura Karnīte, neprecizējot laiku, kad iespējamo zaudējumu apmērs varētu kļūt zināms.

Septembra incidentā, kad lidmašīna bija spiesta nosēsties ar daļēji izlaistu priekšējo šasiju, tāpat kā šo trešdien, kad paaugstinātas drošības režīmā Rīgas lidostā tika sagaidīta “airBaltic” lidmašīna no Kopenhāgenas, bija iesaistīti “Bombardier Q400” tipa lidaparāti. Abos gadījumos problēmas bija saistītas ar šasiju.

Trešdienas reisa Kopenhāgena-Rīga apkalpe ziņojusi, ka lidmašīnas sensors signalizē par iespējamu novirzi no normas šasijā. “Priekšējā šasija strādāja, viņa pilnībā veica savu funkciju, vienkārši, ja ir signāls, kā atbildīga lidsabiedrība, kas ir apmācījusi savas apkalpes, mēs rīkojamies pilnībā saskaņā ar starptautisku drošības standartu,” komentēja Vanags.

Pēc viņa teiktā, aviokompānijas inženieri tehniski izvērtē, lai saprastu, kas tam bija par iemeslu, jo ir atsevišķas situācijas, kad ir nepareiza indikācija, nepareizs signāls no sensora.

“airBaltic” uzsver, ka jau pēc septembra incidenta pārbaudītas visas lidmašīnas, tikušas arī veiktas preventīvas darbības un nomainīti vairāki mezgli priekšējā šasijā papildus tam, ko prasa ražotājs un apkopes programma.

Pēc septembra ārkārtas nosēšanās tika ziņots, ka lidaparāta priekšējās šasijas mehānismā salūzusi viena skrūve. Tā nosūtīta pārbaudei uz Nīderlandi, no kurienes rezultāti, iespējams, gaidāmi janvārī.

Tikmēr citas nedienas piemeklējušas “airBaltic” flotes jaunpienācēju – “Bombardier CS300” lidaparātu, kuram pusgadu dots sava veida “iesildīšanās laiks”. Trešdien tas slikto laika apstākļu dēļ nevarēja nosēsties Amsterdamā, bet ceturtdien – Parīzē.

Pievienot komentāru

Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+