Mobilā versija
+5.9°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
18. jūlijs, 2016
Drukāt

Salacgrīvieši savu tiesību aiztāvībai pret “Rail Baltica” dibina biedrību un algos juristu (12)

Foto-Dainis BušmanisFoto-Dainis Bušmanis

“Vesela gada garumā darītais darbs nu izrādījies veltīgs! Mums Lāņu ciemā projektētāju piedāvātais B2 – 2 trases novietojums sašķels sešas zemnieku saimniecības. Man sadalīs mežu, būs jāzaudē 5 – 6 ha lauksaimniecības zemes. Savu tiesību aizstāvēšanai dibinām biedrību, dokumenti ir izsniegti Uzņēmumu reģistrā. Algosim juristu, nepadosimies,” teic Salacgrīvas novada z/s “Vaivari” saimnieks Gatis Bisnieks, kam pieder 39 ha zemes. Viņš nodarbojas ar piena lopkopību, audzina divus bērnus.

Vides pārraudzības valsts biroja (VPVB) atzinumā par “Rail Baltica” projektētāju sagatavoto Eiropas platuma sliežu ceļa novietojumu Salacgrīvas novadā ieteikts atteikties no pašvaldības, projektētāju, iedzīvotāju, Satiksmes ministrijas (SM) ekspertu gatavotā novietojuma C5 Vitrupes–Svētciema posmā. Tas 60 metru platumā vienā hektārā šķērso ES nozīmes dabas aizsardzības teritoriju “NATURA 2000”.

Dabas uzraugi SM vērtēšanai valdībā iesaka izvēlēties otru piedāvāto variantu B2 – 2, kas šķērso lauksaimniecības un attīstāmas zemes, kā arī Svētciemu. Salacgrīvā tomēr cer uz brīnumu, proti, ka valdība atbalstīs gada garumā Konsultatīvās padomes gatavoto C5 variantu. Novada domē uzsver – notiek mēģinājums saskaņot dzelzceļa un reģiona izaugsmes nosacījumus, nevis “Rail Baltica” projekta kavēšana, kā izskanējis plašsaziņas līdzekļos.

Pievienot komentāru

Komentāri (12)

  1. Aprobežotie lauku pāķi.Ko var sastrādāt viens muļķis, simts gudrie neizstrēbs.

  2. Labi ka Pēteris I paspēja izbūvēt dzelzceļus Latvijā, citādi …….?
    Dzelzceļus būvēt nedrīkst, ceļus būvēt un paplašināt arī nedrīkst, Interesanti, vai ar lidojošiem paklājiem drīkstēs pārvietoties?

    • Tāmnieks/luterānis Atbildēt

      Ej un ar steigu lūdz piedošanu savai vēstures skolotājai!
      Pēteris I jāja ar zirgu un par dzelzceļu vēl neko nebija vispār dzirdējis. Šim slepkavniekam bija lemts dzīvot vismaz 150 gadus agrāk. Par Hotābiču un viņa paklāju gan neko nezinu

    • Izlūdzies piedošanu vēstures skolotājai un vecākiem!
      Slepkavnieks Pēteris dzīvoja vismaz 150 gadus pirms pirmā dzelzceļa Latvijas teritorijā un viņa nopelni te nav nekādi. Par lidojošiem paklājiem gan nemāku spriest.

  3. Pirmkart projekts ir morali novecojis. Otrs, nekur netiek minets kur nems grunti uzberuma veidosanai. Tresais, iedzivotaju skaits neatbilst faktam projektesanas sakuma. Ceturtais, cilveku satiksmi nodrosina – aviacija u.t.t.

  4. Salacgrīvieši vēlas arī turpmāk braukt ar zirgu.

  5. Pilnīgi pareizi par ierēdņu muļķībām jācīnās līdz uzvarai. Vai SM nepietiek ar dārgam Kokneses ceļa brīnumiem?

  6. Salacietis

    Jā gan, lai izdabātu pāris rapšu biznesmeņiem, vietējā “tauta” un Salacgrīvas vadoņi grib izpostīt labāko, kas pieder visai Latvijai.

    • Tāmnieks/luterānis Atbildēt

      Mēs gadiem esam ”nozāģējuši” visus projektus, kas varētu attīstīt ražošanu un kaut mazliet celt tautas labklājību. Kas būs, ja visu Latviju pārvērtīs par brīvdabas muzeju, vai te vēl paliks kāds iedzīvotājs? Bet visa sākums ir skolās un augstskolās. Dzīvs piemērs:Tikko LR 1 raidījumā pirmdien trijos pēcpusdienā to lieliski nodemonstrēja mūsu augstāko mācībiestāžu vadītāji. Kad personības attīstības trenere norādīja, ka mūsu speciālistiem (kā piemēru minot IT nozari) ir jāspēj konkurēt brīvajā darba tirgū Eiropā un pasaulē, bet viņi nav tam gatavi un pie tā vainojama paviršā attieksme pret mācībām un radītā iespēja eksāmenus kārtot otrreiz par maksu pēc tam, kad uz dullo tas pirmajā reizē nav izdevies. Kungi, neviltotā sašutumā, gandrīz zaudēja samaņu. Mundieris dārgāks par reālās situācijas kritisku izvērtēšanu, prasību paaugstināšanu un uzlabojumiem mācību procesā!
      Arī Salacgrīvas provinciāļi savus diplomus ir pirkuši par naudu- tāds iespaids rodas, ja paklausās runas un palasa “būtiskos” iebildumus.

  7. Malači!!!
    Bet jautājums bij jāceļ par vispār esošā varianta gar Vidzemes piekrasti nepieļaušanu un otru variantu caur Tartu (kas Latvijā ietu apm. pa Gulbenes apkaimi.) Ja vispār šāds projekts Merkelei ir vajadzīgs un mums tapēc japosta sava ainava. Es vispār uzskatu, ka Latvijai tas ilgtermiņa labumu nenes un tas ir neproporcionāls postam.. Mums jau NAV ko eksportēt uz Vāciju tik lielos apjomos, lai mums šis dzelzceļs nestu labumu un būtu vērts postīt laukus un mežus ārā. Pa vecajām trasēm tad bij jātaisa!!! So pieļava vienotība un Straujuma ar savu jelo smaidu piedzērušajam Junkeram

    • Tāmnieks/luterānis Atbildēt

      Vecās trases sen krūmiem aizaugušas. Dzelzceļš nav kilometriem plats un nevajag to novirzīt uz Gulbeni! Arī tur uz kāda celma sēž Latvijas simbols- cielaviņa un arī tur Amālijas tantei aug kartupelīši un baltā kaziņa tik mīļi bauda saules peldes.
      Ja Junkeram tik ļoti garšo stipro vīru dzērieni, tad atceramies, ka mums taču ir vairākas šīs nozares ražotnes. Piedāvāsim kungam savu produkciju un piegādāsim to pa ātrgaitas dzelzceļu.
      Neaizmirsīsim, ka Latvija ir tranzītvalsts, tādēļ katrs jauns ceļš (jūrā, gaisā vai uz zemes) ir kārtējā iespēja!

  8. Atmoda sākās tieši ar to, – lai augšas rēķinās ar mazā cilvēka prasībām!
    Kas tagad? Lielais zilonis savā ceļā sabradā visu un vēl skaišas, ja skudras mīž uz kājām…

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+