Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto – Shutterstock.com

Aktualizē mācību sākšanu skolā no sešu gadu vecuma 12

Plānots, ka mācības 1.klasē tiks piedāvātas no sešu gadu vecuma, šodien, runājot par aktualitātēm vispārējās izglītības saturā un virzīšanos uz kompetenču pieejā balstītu izglītību, republikas pilsētu un novadu izglītības pārvalžu vadītāju un izglītības speciālistu seminārā sacīja Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra vietniece, Izglītības departamenta direktore Evija Papule.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Kokteilis
Izplatītas frāzes, ko vedeklām labāk neteikt vīramātēm 1
Lasīt citas ziņas

“Par to ir diskutēts divu gadu garumā. Saprotams, jauniešu domāšana mainās un nākotnē jauniešu vēlme beigt vidusskolu agrākā vecumā būs arvien lielāka.

Tālab daudzas valstis plāno izmaiņas izglītības sistēmā, un arī Latvija vēlas doties šajā virzienā,” sacīja Papule.

CITI ŠOBRĪD LASA

Mācības tiktu sāktas ātrāk, taču tās norisinātos citādā formā, norādīja Papule. Šādas izmaiņas saderētu ar kompetenču pieejā balstītu izglītību, kuras mācību satura izstrāde plānota nākamajā mācību gadā. Sākot ar 2017./2018.mācību gadu, kompetenču pieejā balstītu izglītību varētu piedāvāt piecgadniekiem, bet 1.klasē un 4.klasē projekts sāktos 2018./2019.gadā.

Kā norādīja Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītājs Guntars Catlaks, projekta aprobācijā tiktu iesaistītas apmēram 80 mācību iestādes un plānots, ka projekts pilnībā tiks ieviests līdz 2023.gada 31.decembrim.

Catlaks sacīja, ka Latvija uz kompetencēs balstītu izglītību tiecas kopš 90.gadu sākuma.

“Bērni, kuri tikai tagad sāks mācības, nodzīvos līdz šī gadsimta beigām. Ir skaidrs, ka skolā nav iespējams iemācīt cilvēkam visas zināšanas, kas dzīves garumā noderēs, taču ar kompetenču pieejā balstītu izglītību mēs varam cilvēkos radīt vēlmi pastāvīgi izglītoties mūža garumā,” sacīja Catlaks.

“Mūsu prioritāte šim un nākamajiem gadiem būs kompetenču pieejas attīstīšana, kas ļauj skolēniem darboties gan personisko, gan sabiedrības interešu sasniegšanā,” sacīja VISC vadītājs. Viņš arī norādīja, ka šī pieeja nevar tikt īstenota bez skolotāju sadarbības. “Ja skolotāji paliks kā individuāli karotāji katrs savā klasē, katrs ar savu priekšmetu, nekur tālu netiksim,” uzsvēra Catlaks.

Viņš norādīja, ka ar kompetenču pieejā balstītu izglītību saskan arī šajā mācību gadā vairāk nekā 150 skolās sāktais datorikas apguves programmas pilotprojekts, kura rezultātus gan, pēc Catlaka vārdiem, patlaban būtu pāragri izvērtēt, kā arī sporta un veselības jomas izglītības satura pilnveidošana.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.