Akumulatora remonts 0

“Kur atsevišķi var nopirkt uzlādējamos urbjmašīnas akumulatorus? Man ir kādi desmit, bet visi pagalam. Stāsta, ka tos pārdodot tikai komplektā ar pašu urbjmašīnu. Varbūt var saremontēt?”
 Andris Krūmiņš Ventspilī

Reklāma
Reklāma

 

“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Atradusies pirms 13 gadiem pazudusi meitene, kura savulaik neatgriezās mājās no skolas 15
Lasīt citas ziņas

Patlaban urbjmašīnās lieto Ni – Cd (niķeļa kadmija) un Ni MH (niķeļa metāla hidrīda) akumulatorus, kuru darba spriegums ir 1,2 volti. Lai panāktu lielāku spriegumu, elementi akmulatoru baterijā ir slēgti virknē, piemēram 14,4 V baterija sastāv no 12 elementiem. Svarīgi, lai šiem elementiem būtu vienādas īpašības (kapacitāte, iekšējā pretestība utt.), tāpēc baterijas veidošanai tie jāņem no vienas izgatavošanas partijas. Ļoti iespējams, ka tad šie elementi novecos vienādā tempā un baterijai būs ilgāks kalpošanas laiks. Tomēr arī tad kāds no tiem pirmais zaudēs savas īpašības. Lielākoties ir tā, ka baterijā sabojājies viens vai divi, bet pārējos vēl varētu lietot. Taču nepietiek tikai aizstāt bojātos ar jauniem, ir jānomaina visi elementi, citādi jaunieliktie kopā ar jau ekspluatētajiem ļoti ātri nolietojas. Elementus savieno ar punktmetināšanu, nevis lodējot. Izmantojot lodēšanu, elementus var pārkarsēt un kādu no tiem tūlīt sabojāt.

Vadoties pēc izmaksām, ir pieņemami bateriju remontēt, ievietojot tajās jaunus atbilstošas kapacitātes elementus. Šādu pakalpojumu piedāvā vienīgi SIA “Argus radiodetaļu tirdzniecība” (tālr. 67819409). Tur meistari elementu savienošanai izmanto punktmetināšanu, akumulatora elementi ir labas kvalitātes un par pieņemamu cenu (viens maksā 2 – 3 latus, darbs – apmēram 1 lats par katru nomainīto elementu).

CITI ŠOBRĪD LASA

Ja bateriju gribētu remontēt pats, vajadzētu iegādāties elementus ar jau piemetinātām izvadplāksnītiem un lodēt ar šo plāksnīšu starpniecību, nepārkarsējot elementu. Tādi gan būs jau divas trīs reizes dārgāki nekā parastie bez izvadspailēm. Baterijās ir paredzēti aizsardzības elementi, kas pārtrauc strāvu, ja tās stiprums pārsniedz pieļaujamo. Ja gadās īsslēgums, baterija bez šāda strāvas pārtraucēja var pārkarst un pat uzliesmot. Ātrai uzlādei paredzētajās baterijās var būt iemontēts arī termodevējs, kas nosaka elementu virsmas temperatūru (pēc tās var konstatēt uzlādes beigas). Jauna Bosch vai Makita akumulatoru baterija ar 12 V spriegumu maksā 63 – 67 eiro (katalogā uzrādītā cena).

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.