Mobilā versija
-2.8°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
18. jūnijs, 2015
Drukāt

Akvabaiks – velosipēda un džakuzi apvienojums

Foto - Marta PurmaleFoto - Marta Purmale
IEGUVUMI VESELĪBAI NO NODARBĪBĀM AR AKVABAIKU

* “Labi zinām, ka kustības ūdenī labvēlīgi ietekmē cilvēka organismu un ir viens no drošākajiem un efektīvākajiem treniņu veidiem,” saka Jeļena. Pateicoties ūdens pretestībai, nav iespējams veikt asas, nepārdomātas kustības un līdz ar to kaut ko sastiept vai traumēt. Turklāt ūdens mazina slodzi, kas gulstas uz gūžu, ceļu un potīšu locītavām. Studijā [B R E E Z E} water movements ir divi akvabaiki aktīvai sportošanai un viens specializēts trenažieris, kas ļauj muguru atbalstīt pusguļus stāvoklī. “Tas ir lielāks, tāpēc piemērots cilvēkiem ar lieko svaru. Ja ir muguras problēmas, ar parasto akvabaiku trenēties nedrīkst, taču ar specializēto – droši! Tas ieteicams arī senioriem un tiem, kuri atkopjas pēc ilgstošas slimošanas, operācijas vai traumas. Uz nodarbību var nākt sievietes pēc dzemdībām, lai atgūtu formu, kā arī grūtnieces, kuras, gaidot mazuli, nevēlas atteikties no fiziskajām aktivitātēm, taču vēlas trenēties droši un relaksēti,” stāsta studijas vadītāja.

* Izpētīts, ka, trenējoties ūdenī, organisms patērē par 50% vairāk enerģijas. Tā kā nepārtraukti jāpārvar ūdens pretestība, braucot ar akvabaiku, tiek sadedzināts daudz lielāks kaloriju skaits nekā tradicionālajā riteņbraukšanas treniņā.

* 30 minūšu brauciens ar ūdens velotrenažieri ir lielisks kardiotreniņš, uzlabo asinsriti un limfas atteci. Kustības ūdenī labvēlīgi ietekme venozo atteci, tāpēc treniņi ar akvabaiku ieteicami cilvēkiem, kuriem ir paplašinātas vēnas jeb vēnu varikoze. Ūdens apņem kājas līdzīgi kā kompresijas zeķes, kustību laikā, muskuļiem saraujoties un izplešoties, tiek masētas kāju vēnas un nodrošināta venozā attece virzienā uz sirdi. Ar regulārām nodarbībām vēnas iespējams nostiprināt.

* Organisms norūdās, uzlabojas imunitāte un kopējā pašsajūta.

* Masāža ar 18 hidromasāžas un 16 gaisa sprauslām ir iedarbīgs līdzeklis pret celulītu.

* Akvabaiks īpaši piemērots tiem, kuri vēlas zaudēt svaru un uzlabot ķermeņa aprises. Ar to iespējams atbrīvoties no tauku spilventiņiem uz kājām un sēžamvietas.

* Mīšanās ar akvabaiku efektīvi mazina smaguma sajūtu kājās tiem, kam ikdienā daudzas stundas jāstāv kājās, piemēram, frizieriem, skaistumkopšanas speciālistiem un pārdevējiem. Tas ir arī labs veids, kā atgūties pēc maratona vai cita intensīva treniņa.

* Pēc nodarbības ar akvabaiku nerodas muskuļu sāpes. Ūdens pretestības dēļ kustības ir mierīgākas un plūstošākas, tāpēc nerodas muskuļu šķiedru plīsumi, kas parasti izraisa sāpes pēc treniņa.

* Fiziskās aktivitātes ūdenī mazina stresu un uzlabo miega kvalitāti.

Rīgā kopš janvāra pieejamas nodarbības ar jauna veida trenažieri – akvabaiku (aquabike). Tas apvieno riteņbraukšanu ūdenī un hidromasāžu. Devos to izmēģināt, lai noskaidrotu, ar ko tas labāks par parastu velosipēdu vai velotrenažieri.

Ienākot studijā, kas piedāvā nodarbības ar ūdens velotrenažieriem, dzirdama patīkama, avota čalošanai līdzīga skaņa. Studijas vadītāja Jeļena Šilova mani sagaida, stāvam pie interesantas letes, kuras priekšējā sienā rāmi burbuļo ūdens. Nav šaubu – esmu īstajā vietā, kaut kur tepat jābūt akvabaikiem.

No ārpuses trenažieris atgādina lielu vannu ar augstām sienām. Iekšpusē iemontēts kaut kas līdzīgs velosipēda rāmim ar pedāļiem.“Lai jūs pirmajā reizē nespīdzinātu, ielaidām 27 grādus siltu ūdeni. Taču vislabāk ir trenēties mazliet vēsākā, 24–26 grādu temperatūrā, jo tāda lieliski tonizē ādu. Tas ir īpaši labi, ja klients ievēro diētu un krītas svars. Āda efektīvāk savelkas. Turklāt kustoties ūdens nešķiet vēss.

Dažreiz klienti pirmajā reizē prasa, lai viņiem lej tik siltu ūdeni kā vannā, taču to nedarām. Ļoti siltā ūdenī asinsvadi izplešas un sirdij ir liela slodze. Tas būtu gandrīz tāpat, kā vingrot pirtī. Parasti pirmajā reizē ielejam siltāku, bet nākamajās pakāpeniski temperatūru samazinām līdz optimālai,” skaidro Jeļena.

Uz nodarbību, kas ilgst 30 minūtes, var nākt arī kopā ar draugu, draudzeni, vīru vai sievu. Studijā ir divi akvabaiki, starp kuriem ir bīdāma siena, ko atver, ja atnāk kompānija. “Daudzi labprāt nāk divatā, jo tā ir jautrāk. Sacenšas, kurš vairāk kilometru nobrauks. Citi, gluži pretēji, vēlas trenēties, neviena netraucēti, un mēs viņiem šādu iespēju nodrošinām.”

Pirmā reize uz akvabaika

Foto - Marta PurmaleFoto - Marta Purmale

Esmu uzvilkusi peldkostīmu, un nodarbība var sākties. Piesardzīgi iekāpju trenažierī, jo mazliet bail, ka ūdens šķitīs vēss. Taču bažas ir veltīgas – tas ir patīkami silts. Nodomāju, ka justos komfortabli arī pāris grādu vēsākā temperatūrā. Uz pedāļiem ir speciālas čībiņas, lai minoties ūdens pretestības dēļ neslīdētu nost pēdas. Ierīcei ir displejs, kurā var redzēt pašreizējo ātrumu (pedāļu apgriezienu skaitu minūtē), maksimālo ātrumu, sadedzinātās kalorijas un veiktos kilometrus.

Sēžu ūdenī līdz viduklim. “Trenažieris ir izveidots tā, lai ūdenī atrastos tipiskās sieviešu problēmzonas – sēžamvieta un augšstilbi. Ūdens pretestība muskuļiem rada papildu slodzi, tāpēc treniņš uz akvabaika ir efektīvāks nekā braukšana ar parastu divriteni,” stāsta studijas vadītāja. Vai tiek trenēti muskuļi arī citās ķermeņa zonās? “Slodze ir arī muguras un vēdera preses muskuļiem. Papildus esam iegādājušies hanteles, kuras klients var izmantot, ja vēlas uztrenēt bicepsus vai tricepsus, padarīt stingrākus augšdelmus, kas sievietēm mēdz būt nokareni. Pirms nodarbības noskaidrojam klienta vēlmes un izstrādājam papildu vingrojumu programmu rokām, ko var izpildīt, braucot ar akvabaiku.”

Priekšā pie sienas ir televizors, un klients var izvēlēties, vai ļaut savu braucienu vadīt virtuālajam trenerim vai skatīties, piemēram, savu iemīļoto seriālu. Labu skaņu nodrošina austiņas. Tajās var klausīties arī iecienītāko mūziku. Izvēlos, lai mani pirmajā nodarbībā māca virtuālais treneris.

“Pirmās divas minūtes varēsiet mīties diezgan mierīgi, iesildīties, bet pēc tam būs jāuzdod temps,” brīdina Jeļena. “Kad displejā ātruma cipari kļūs sarkani, tas nozīmē, ka braucat par lēnu.”

Televizorā redzu ceļu, kas mainās, radot iespaidu, ka kustos uz priekšu. Braucu gan cauri mežam, gan gar jūras malu. Ekrāna labajā apakšējā stūrī redzams cilvēciņš, kurš, tāpat kā es, brauc ar akvabaiku. Jāminas tieši tāpat kā ar divriteni – nekā sarežģīta! Pēc pāris minūtēm sēžamvietu un kājas aktīvi sāk masēt ūdens. Tas plūst pa sprauslām akvabaika iekšienē. Šāda hidromasāža esot lielisks līdzeklis pret celulītu. Jūtu, ka ūdens plūsma izraisa arī papildu pretestību un mīties kļūst mazliet grūtāk.

Jeļena atstāj mani netraucēti izbaudīt braucienu, pirms tam parādot zvana pogu, ko varu nospiest, ja rodas kādi jautājumi vai sarežģījumi. Viņa acumirklī būšot klāt.

Ātruma cipari iedegas sarkani. Kad mazliet uzdodu gāzi, tie atkal kļūst balti, tātad mīšanās temps ir pietiekams. Akvabaika iekšienē periodiski mainās apgaismojuma krāsa, radot relaksējošu noskaņu.

Virtuālais treneris ik pēc laika maina braukšanas pozu – saliecas uz priekšu, atgāžas atmuguriski, paceļ sēžamvietu no sēdekļa. Sekoju viņa paraugam un jūtu, ka papildus tiek nodarbināti vēdera, muguras un citi muskuļi.

Nodarbības gaitā ātruma cipari kļūst sarkani vairākas reizes, jo temps pakāpeniski jākāpina aizvien vairāk. Ik pa brīdim rodas kārdinājums pārbaudīt, cik lielu ātrumu varu no sevis izspiest, un pēc brīža atkal cenšos pati savu rekordu pārspēt. Nodarbības otrajā daļā jāminas ļoti intensīvi, taču – cik jauki! – neesmu ne pārlieku sakarsusi, ne nosvīdusi, jo ūdens sniedz tīkamu veldzi.

Brauciena pēdējās minūtēs sprauslas apklust un jāminas pavisam mierīgi, lai sirdsdarbība, elpošana un citi procesi organismā pamazām norimst. Tiklīdz esmu izkāpusi no akvabaika, no vannas automātiski tiek izsūknēts ūdens. Higiēnas apsvērumu dēļ katram klientam to pilda no jauna.

Ieskatos displejā: esmu sadedzinājusi 596 kilokalorijas. Tik daudz ir, piemēram, divos Snikers batoniņos. Pirmajai reizei nav slikti! Pēc treniņa man ļauj izvēlēties vienu no iestādes piedāvātajiem dabiskajiem kokteiļiem. Mani piesaista nosaukums Enerģijai, jo tās krājumu atjaunošana pēc intensīvās mīšanās ar akvabaiku ir īstajā laikā! Kokteilī sablendētas avenes, zemenes, banāni, sojas piens un auzu pārslas. Ļoti gards un turklāt veselīgs!

Pašsajūta pēc treniņa ir ļoti laba, kā jau vienmēr pēc fiziskas slodzes – pārņēmis miers un tīkams nogurums. Arī nākamajās dienās nesmeldz neviens muskulītis.

Daudzviet ārzemēs (vistuvāk mums – Lietuvā) velotrenažieriem līdzīgie akvabaiku rāmji cits citam līdzās ir iemontēti baseinā, nevis katrs atsevišķi lielā vannā. Kāpēc pie mums izvēlējušies šo variantu? “Baseinā notiek grupu treniņi, cilvēkam nav iespējas trenēties vienatnē, ko pašlaik klienti ļoti augstu vērtē. Turklāt vannā ikreiz pildām tīru ūdeni, bet baseinā tas ir hlorēts un netiek mainīts tik bieži,” stāsta studijas vadītāja.

Izmaksas un papildiespējas

Lai būtu rezultāts, Jeļena iesaka uz akvabaika sēsties vismaz divas reizes nedēļā. Protams, jo biežāk trenējas, jo ātrāka un stiprāka iedarbība uz auguma aprisēm un veselību. 30 minūšu nodarbība maksā 22 eiro, bet ir abonementu sistēma un ikmēneša akcijas.

Studija [B R E E Z E} water movements piedāvā piecas nedēļas ilgu svara samazināšanas programmu, kuras ietvaros akvabaiku var izmantot neierobežoti. Šajā programmā iekļautas uztura speciālista un fizioterapeita konsultācijas, klientam tiek piemērota diēta un treniņu plāns. Programmā ir arī masāžas un dažādas ķermeņa kopšanas procedūras. Studijas apmeklējuma laikā klients var baudīt tur gatavotos veselīgos kokteiļus, kas aizvieto vienu ēdienreizi.

Īpaši iecienīta ir sešu dienu programma Mana mīļā melnā kleitiņa, kurā iekļautas trīs nodarbības ar akvabaiku. Tā ir līdzīga iepriekš minētajai, taču īsāka. Glābiņš dāmām, kurām jau pēc nedēļas jādodas uz ballīti, kāzām vai tikšanos ar sapņu vīrieti, taču – ak vai! – iemīļotā kleitiņa kļuvusi mazliet par šauru.

 

Konsultante: JEĻENA ŠILOVA, aquafit studijas [B R E E Z E} water movements vadītāja

366_C_logo1

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+