Foto-Shutterstock

“Aldaris”: mazās alus darītavas ir modes lieta, nevis konkurenti 5

Mazo alus darītavu skaita negaidīti straujā palielināšanās pagājušajā vasarā ir modes un dzīves stila atspoguļojums, kas neveido konkurenci lielajiem ražotājiem, atzina AS “Aldaris” izpilddirektors Marguss Kasteins.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

“Mazie alus darītāji paceļ galvu, un tā ir tendence, kas vērojama daudzviet. Tā ir modes lieta, kas vienlaikus ir gan dzīvesveids, gan bizness. Tomēr lielajiem ražotājiem, neraugoties uz sīvo cīņu par klientiem, mazās darītavas nav īsti konkurentes. Lielākie konkurenti alus industrijai ir divi – vīns un stiprie dzērieni. Jo lielāks būs piedāvājums, jo labāk ražotājiem, jo augs patērētāja izglītotības līmenis, attīstīsies alus kultūra,” sacīja Kasteins.

Viņš norādīja, ka patlaban ikviens veikalā var nopirkt nepieciešamo komplektu un mājās brūvēt alu, tomēr mazais darītājs nekad nespēs pielietot īpašus paņēmienus un tehnoloģijas.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Protams, tik mazai valstij kā Latvija alus darītāju skaita pieaugums ir ekstremāla parādība, bet nedomāju, ka to skaits strauji turpinās pieaugt. Mana prognoze, ka tirgū paliks tikai daži nopietni spēlētāji no pašreizējiem 29, bet vienmēr vieta būs arī nelielām – reģionālām – darītavām, kas brūvē nišas produktus un koncentrējas uz šaurāku auditoriju,” norādīja uzņēmējs.

Tāpat viņš sacīja, ka “Aldarim” patlaban ir 30% tirgus daļas Latvijā, bet Igaunijā un Lietuvā uzņēmuma partneriem – 40%. Līdera lomu plānots saglabāt arī turpmāk, lielāko uzmanību veltot ekskluzīvā alus jeb “craft” attīstībai un citām dzērienu kategorijām.

“Protams, tirgus daļu var, tā teikt, nopirkt, krasi pazeminot cenas, bet jābūt saprātīgiem – pie šāda tirgus spēlētāju daudzuma pilnībā pietiek ar 30%,” rezumēja uzņēmuma vadītājs.