Mobilā versija
Brīdinājums +13.3°C
Rolands, Rolanda, Ronalds, Erlends
Trešdiena, 18. oktobris, 2017
24. decembris, 2016
Drukāt

Alkohola patēriņš Latvijā tirgū samazinājies

Foto-ShutterstockFoto-Shutterstock

Alkohola patēriņš vietējā Latvijas tirgū šogad ir nedaudz sarucis, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, aģentūrai LETA atzina alkoholisko dzērienu importētāja un vairumtirgotāja “Liviko” valdes loceklis un Latvijas Alkohola nozares asociācijas (LANA) pārstāvis Genādijs Kļepikovs.

“Alkohola patēriņš vietējā tirgū ir nedaudz samazinājies. To var redzēt gandrīz visās alkoholisko dzērienu kategorijās,” teica Kļepikovs, piebilstot, ka alkohola patēriņu Latvijā galvenokārt negatīvi ietekmē iedzīvotāju skaita samazināšanās valstī, sevišķi reģionos. Tāpat viņš pieļāva, ka iedzīvotāji šogad kopumā patērē mazliet mazāk alkohola nekā pērn.

Kļepikovs atzīmēja, ka tūrisma jomu un arī alkohola patēriņu Latvijā negatīvi ietekmē arī tūristu struktūras izmaiņas Latvijā. “Tūristu skaits Latvijā varbūt ir saglabājies tāds pats kā pagājušogad, taču tūristu struktūra ir cita. Alkohola pircēju – tūristu no Ukrainas, Kazahstānas un Krievijas – skaits ir samazinājies ekonomisko problēmu dēļ šajās valstīs, kā arī valūtas vērtības krituma dēļ un viņi vairs nevar atļauties to, ko varēja kādreiz, atbraucot uz Latviju,” sprieda LANA pārstāvis.

Vienlaikus viņš piebilda, ka kopumā alkohola pārdošanas apmēri ir mazliet kāpuši, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pateicoties tirdzniecībai ārvalstīs un Igaunijas patērētājiem, kuri paaugstinātā akcīzes nodokļa dēļ pērk vairāk alkohola Latvijā.

LANA izveidota 2013.gada septembrī, apvienojoties Latvijas Alkohola ražotāju un tirgotāju asociācijai (ARTA) un Latvijas Alkoholisko dzērienu ražotāju un izplatītāju asociācijai (LADRIA). Asociācija darbojas kā alkoholisko dzērienu industrijas eksperts, pārstāvot nozares kompāniju interešu atbalstu un iestājas par atbildīgu un saprātīgu alkohola lietošanas vidi Latvijā.

Pievienot komentāru

Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+