Publicitātes foto

Alkohols, sekss un kompleksi nedēļas filmā “Draiskule” (VIDEO) 1

Ne to intelektuālāko komēdiju režisors Džads Eptovs apvienojis spēkus ar vienu no šī brīža slavenākajām amerikāņu komiķēm Eimiju Šūmeri. Viņas debija uz lielā ekrāna “Draiskule” gan nav nekas vairāk kā ambiciozs un klišejām pārbagāts darbs, kam uz mūžiem būs asiņu piegarša.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Lasīt citas ziņas

Luiziānas štata Lafajetas pilsētas “The Grand 16 Theater” 23. jūlijā izrādīja vienu no šīs vasaras kases hitiem – komēdiju “Draiskule”. Piecdesmit deviņus gadus vecais Džons Rasels Houzers seansa laikā izvilka ieroci, nogalināja divus cilvēkus un vēl deviņus ievainoja, un pēc tam izdarīja pašnāvību. Nebija pat pagājusi nedēļa kopš šīs filmas nonākšanas kinoteātros, un asinis slacīja it kā nevainīgu komēdiju, ar kuru televīzijas un stāvizrāžu komiķe Eimija Šūmere iebrāzusies Holivudā, turklāt to izdarījusi žanrā, kas līdz šim piederējis pusaudžiem un vīriešiem. Arī finansiālā bilance ir ļoti pozitīva – īsā laikā ieņēmumi par biļetēm gandrīz sasnieguši 100 miljonu atzīmi (budžets – nieka 35 miljoni).

Salīdzinājumam izmantodams lelles, Eimijas un Kimas tēvs Gordons abām meitām izskaidro, ka un kāpēc monogāmija nav iespējama, un viņa vecākā atvase, šo moto kā karogu izstiepusi savās rokās, tā dzīvo jau divdesmit gadus. Viņai pat ir draugs, taču tas nenozīmē, ka viņš ir Eimijas vienīgais seksa partneris. Taču, kad no nejaukās priekšnieces (gandrīz neatpazīstama Tilda Svintone) viņa saņem uzdevumu intervēt sporta ārstu Āronu, Eimija jau pirmajā tikšanās reizē nakti pavada viņa skavās, tā pārkāpdama vienu no savas dzīves svarīgākajiem baušļiem, un jau drīz krīt panikā, jo, redz, nav taču iespējams, ka kāds viņu varētu iemīlēt. Un viņa pati iemīlēties.

CITI ŠOBRĪD LASA

Provocējošs feminisms, kas pat nebalansē uz labas gaumes robežas, ir Eimijas Šūmeres sabiedrotais kopš komiķes karjeras sākuma, un savu (pagaidām) apogeju tas sasniedzis komēdijā “Draiskule”. Tomēr pārsteidzošā kārtā šī filma Amerikā saņēmusi ļoti augstu pozitīvo atsauksmju procentu, kas, iespējams, izskaidrojams ar vasaras tveicē pārkarsušo skatītāju apstulbumu, starp nejēdzīgu stāstu, nepievilcīgiem varoņiem, divdomīga zemjostasvietas humora un visām neatļautajām tēmām atrodot arī ko uzmanības un pat atzinības vērtu.

Jā, fakts, ka šāda tipa komēdijā galvenā loma ir sievietei – turklāt Šūmere ir arī scenārija vienīgā autore –, pats par sevi ir uzmanības vērts, jo iepriekš pieredzētā un uz purkšķu un pupu jokiem balstītā veču (Ādams Sandlers, Kevins Džeimss u. c.) māžošanās nudien ir sevi izsmēlusi, taču romantiska komēdija apvienojumā ar krietnu devu alkohola, runām ap seksu un mazliet narkotikām nav elementi, kas ļaus ierakstīties kinovēstures nozīmīgāko notikumu lappusē. Un pat morāle, ka ar visiem jādzīvo pa labam, ka katra sieviete reiz atradīs savu (lielisko) vīrieti, kurš viņai piedos visu, neiztur kritiku, jo – ja jau ironija un pat sarkasms, tad būtu bijis svētīgi to izturēt līdz galam, kā, piemēram, ar Melisas Makārtijas varoni scenāristi izrīkojās vēl vienas šī gada nejēdzīgas komēdijas “Spiegs” finālā. Taču Šūmere pieder izklaides industrijas zelta olas dējošajām zostiņām, un šajā farsā, kur atsevišķus skečus ar baltiem diegiem kopā satur aiz ausīm pievilkta sižeta līnija, vieta atlikusi gan Bilam Heideram, Tildai Svintonei, gan Danielam Redklifam un Marisai Tomei, gan arī basketbola zvaigznēm, vairāk nekā divas stundas ekrāna laika vēloties tikai vienu – beigu titrus.