Reklāmfoto

Allena filmas
 0

Tā kā Vūdija Allena jaunākā filma „Jasmīnas stāsts” atkal uzkurinājusi interesi par šī talantīgā vīra daiļradi, kinoteātris „Splendid Palace” pavētījis pēdējo gadu kino repertuāra piedāvājumu un piedāvā vēlreiz noskatīties vairākas Allena filmas.


Reklāma
Reklāma

 

Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Pie visa ir vainīga komiskā drāma „Jasmīnas stāsts”, kas, kā prognozē „Oskariem” tuvu stāvošie un Holivudas peripetijas pārzinošie, vismaz nomināciju Amerikas Kinoakadēmijas balvai sagādās jau oskarotajai Keitai Blānšetai, kurai bijis tas gods nospēlēt neirotisku ņujorkieti, kura, zaudējusi gan vīru, gan naudu, nonāk provinciālajā Sanfrancisko, lai no jauna mēģinātu dzīvot. Šī filma, kas atzīta par vienu no labākajām Vūdija Allena karjeras pēdējā desmitgadē, turpina režisora tik iemīļotās tēmas, kuras viņš kā režisors jau kopš 60. gadu vidus atklāj ar ironiju, melnu humoru un īsām ekskursijām cilvēcisko attiecību tik sarežģītajos tīmekļos.

Turklāt ar „Jasmīnas stāstu” Allens, kurš pēdējos gados ar aizrautību darbojās Eiropā – filmas „Romai – ar mīlestību”, „Pusnakts Parīzē”, „Vikija Kristīna Barselona” un citas –, atkal ir atgriezies savā tik mīlētajā neirotisko intelektuāļu pilsētā Ņujorkā, kurai lemts kļūt gan par Jasmīnas spožās dzīves, gan arī tā galu lieciniecei.

CITI ŠOBRĪD LASA

Uz lielā ekrāna atdzīvosies arī pirms pieciem gadiem tapusī filma „Vikija Kristīna Barselona”, kas ne vien sagādāja „Oskaru” Penelopei Krūzai kā labākajai otrā plāna aktrisei, bet arī kļuva par bulvārpreses bieži piesauktu kinodarbu, jo tā uzņemšanas laukumā viens otru pa īstam ieraudzīja šobrīd slavenākie Spānijas aktieri starptautiskajā arēnā P. Krūza un Havjers Bardems. Profesionālas priekameitas lomā Krūza skatāma Allena komēdijā „Romai – ar mīlestību”, kas ir Allena veltījums mūžīgajai pilsētai un ironizē gan par svēto tēvu grēciņiem, gan īslaicīgas slavas garšu, kas nonākusi uz Roberto Benīni varoņa garšas kārpiņām. Starptautiski pazīstams ansamblis sapulcējies arī komēdijā „Tu satiksi slaidu, nepazīstamu tumšmati”, kura centrā ir divi laulāti pāri un viņu kaislības, bet tipiska Vūdija Allena ironijas deva iekļauta komēdijā „Lai notiek kas notikdams”, kuras galvenais varonis iepazīstas ar jaunu meiteni, kas no laukiem ieradusies Ņujorkā cerībā to pakļaut savām vēlmēm. Un kā īpaša odziņa ir „Pusnakts Parīzē” – šķiet, Allena karjeras viena no vislabākajām filmām, kuras režisors savu mīlestību pret kultūrvēsturi atļāvies ievīt gluži neķītri pat Bunjuela un Hemingveja dzīvēs, kamēr filmas galvenais varonis Ouvena Vilsona sniegumā nespēj izvēlēties vienu no divām realitātēm – savu dzīvi šobrīd, kas draud ar drīzām kāzām, ieprecoties negantā ģimenē, un ceļojumiem uz 20. gadu Parīzi, kurā kūsāja bohēma, noslēpumi, māksla un mīlestība.