Mobilā versija
+0.2°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
10. novembris, 2013
Drukāt

Andrejs Žagars nākotnē savu radošo darbību lielākoties veiks ārpus Latvijas (7)

Foto - LetaFoto - Leta

Latvijas Nacionālās operas direktors Andrejs Žagars piedalās preses konferencē par jauno operas valdes sastāvu.

Bijušais Latvijas Nacionālās operas (LNO) vadītājs Andrejs Žagars nākotnē savu māksliniecisko darbību lielākoties veiks ārpus Latvijas robežām.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja Žagars, saskaņā ar viņa novērojumiem radošus cilvēkus un lielu vērienu vairāk novērtē ārzemēs, jo Latvijā svarīgāka ir birokrātiska paklausība. Žagars pašlaik esot iesaistījies vairākos radošos projektos ārpus Latvijas – Vācijā, Ukrainā, Turcijā – un nesen sācis sadarbību ar partneriem Honkongā.

Septembra beigās Maskavā ar panākumiem tika izrādīta Žagara režisētā opera “Tanhaizers”, kura citādā pavērsienā nākamā gada janvārī pirmizrādi piedzīvos arī Čehijas Nacionālajā operā.

Jautāts par nākotnes sadarbību ar LNO, Žagars norādīja, ka turpinās darbu arī Latvijā, jo vēlmi sadarboties viņam izteikusi gan operas valdes locekle Inese Eglīte, gan jaunais LNO mākslinieciskais vadītājs un valdes priekšsēdētājs Zigmars Liepiņš. Nākamgad Žagars plānojis iestudēt divas operas – “Rožu kavalieri” un “Trubadūru”.

Jau ziņots, ka 11.septembrī Žagars tika atbrīvots no LNO vadītāja un valdes locekļa amata, jo viņš bija zaudējis toreizējās kultūras ministres Žanetas Jaunzemes-Grendes uzticību. Šāds lēmums vēlāk maksāja amatu pašai Jaunzemei-Grendei. Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) 16. septembrī parakstīja rīkojumu par kultūras ministres atbrīvošanu no amata.

LNO mākslinieciskā vadītāja un valdes priekšsēdētāja amatā 1.novembrī tika pieņemts komponists un bijušais “Radio SWH” vadītājs Liepiņš. Tikmēr aktīvi notika diskusijas par Žagara turpmāko sadarbību ar LNO.

Pievienot komentāru

Komentāri (7)

  1. Lāčplēša spēku lieliem un maziem Lāčplēšiem. Atbildēt

    Vislabākie vēlējumi Latvija Kultūras Kriminālai Autoritātei Andrejam Žagaram. Lai dzīvo.
    Bet 100 000 paldies Drosmīgajai Politiķei, Latvietei, Patriotei, Sievietei, Latvijas Kultūras Ministrei Žanetei Grendes kundzei, kas apturēja Latvijas Kultūras izzagšanu, profanāciju un LNO regulāru, apzinātu iznīcināšanu. Latviešu Tautas PALDIES Grendes Kundzei.
    Nemāku teikt kā vakaros var mierīgi aizmigt Bērziņš, Zatlers, Āboltiņa, Ēlerte, Hermanis, kā „viņu kājas” pašas neskrien pie Grendes ar atvainošanās vārdiem. Vai vismaz Baznīcā grēkus nosūdzējuši un Grendei, un NA atvainojušies? Cik ilgi vēl tie, kas grib saukties – „Latvijas politiskā elite” dziedās Kremļa un SC dziesmu pret NA? Vai kāds politisks spēks cer uzvarēt „pret Latvijas Tautu”? Neesiet naivi, kungi un dāmas.
    Sveicu visus lielus un mazus Lāčplēša dienā. Lai mūsu sievas kā Laimdotas un Spīdolas, lai vīri, kā Lāčplēši. Lai bērni Saules taku brien, lai vecajiem Latvija, kā Gādīga Māte. Būsim LAIMĪGI. Ar Ticību Sirdī, ar Prieku Dvēselē, ar Darbiem Latvijas Nākamībai!

  2. Neslikti. Nepārtraukti mums jālasa par „ģeniālo afēristu” un, turpat neviens, nav paanalizējis divas rindkopas, ar četriem jēgtransportējošiem vārdiem. Tad nu… SĀKSIM.
    „Septembra beigās Maskavā ar panākumiem tika izrādīta Žagara režisētā opera Tanhaizers”
    ( Jau zinām, ka Dančenko teātrī drīkst strādāt tikai Kremlī un VDK saskaņoti un virzīti ārzemnieki (arī ukrainas latvieši). Mūzikas kritiķu vērtējums – negatīvs – „… Žagara režija – klaj demonstratīva, provinciāla nožēlojamība.” Par „Tanheizera” tēmu sarakstīti miljoniem lpp. pētījumu un tekstu. Intervijās krievu MSL A.Ž. balstījās uz divu krievu interneta lapu informāciju , kas raisīja kritiķu „līdzjūtīgu ķiķināšanu”. Par operas vienu no galvenajiem tēliem – Vēnusas izpildītāju – „ …jauka meitene, kad es viņai pateicu, tad beigās viņa nebija tik resna, kā jums izlikās, laba „arķistka””. Pēc šiem vārdiem kritiķi A.Ž. izteikumus vairs nekomentēja, tik citēja… Publika un kritiķi sevi noturēja „pieklājības robežās”, jo skatītāju zālē bija uz Boļšoju aizrotējušais bijušais Daņčenko direktors. Kopvērtējums ir Freibergs(skatuve) – Fantastiski, Kostīmi – profesionāli, Balets nožēlojami, savārstīti, Režija – nav ko komentēt, neprofesionāli, provinciāli. Apsveicam Jūs Žagara Kungs.),
    „… kura citādā pavērsienā nākamā gada janvārī pirmizrādi piedzīvos arī Čehijas Nacionālajā operā.”
    ( bartera darījums –tagad jau patriektais Prāgas direktors Rīgā taisīja „Skursteņslauķi”, par to A.Ž. drīkstēs Prāgā veidot „Tanhaizeru”. Visā pasaulē tādas afēras tiek krimināli vajātas. Darbiņš Kalmeijeram?)
    „Jautāts par nākotnes sadarbību ar LNO, Žagars norādīja, ka turpinās darbu arī Latvijā, jo vēlmi sadarboties viņam izteikusi gan operas valdes locekle Inese Eglīte, gan jaunais LNO mākslinieciskais vadītājs un valdes priekšsēdētājs Zigmars Liepiņš. Nākamgad Žagars plānojis iestudēt divas operas – “Rožu kavalieri” un “Trubadūru”.”
    ( ir 100% pārliecība, ka Trubadūru Rīgā iestudēs profesionāls REŽISORS, kas noteikti nesaucas „A.Žagars”, bet „Rožu kavalieri” Rīga ieraudzīs, kad Teātris būs tam gatavs. Šī opera slēpj sevī daudzus profesionālus „atvarus un krāces”. Bet Opera noteikti būs.).
    Patiesībā – katrs komentārs lieks.

  3. Kā tas ir iespējams, ka medijos nav ziņas par operas māksliniekiem, tie laikam runāt visi ar gadiem aizmirsuši, bet vairāk kā regulāri tiekam informēti, ka Žagars teica to un Žagars teica šo…
    Kāpēc tik svarīga persona ir atlaists teātra direktors?

  4. nevaru neko spriest par Anonymous vēstījumu, baidos vienīgi, lai Zigmāra Liepiņa vadījuma laikā, Operā nesāk dominēt viņa paša (Z.L.) šnites “traļi-vaļi” izrādes.

  5. Vai A.Ž nojauš, kas ir Opera? Režija? Kultūra? Māksla? To var mācīties un daži iemācīties. Andrejs nav pat iesācis interesēties par nodarbi, ko sauc par Režiju. Nav izgājis pat “bērnu dārza programmu” (bērnu dārzos augstākā speciālā izglītība ir obligāta, LNO 17. gadus vadīja „kā no mātes miesām nācis” – Absolūta neprofesionalitāte, kas slēpta aiz pazemības varai un autoritāru teroru pret padotajiem). Jā. Mūziku, Mākslu, Režiju, Menedžmentu varēja mācīties cik un kur tik būtu gribējis. Starplaikā būtu varējis trīs vai piecus „Maģistrus” dabūt. Bet bija par muļķu… iedomājās, ka mācās tik muļķi. Un mēs – lempji – gadiem vērojām divmetrīgā okultā šarlatāna orģijas LNO. Patiesībā – kauns MUMS. Rīgā 17 gadu valdīja “meli un pesteļošana”, ar mākslu un Operu tam nebija pat mazākā sakara, Žagara iestudējumi bija „Verkas Serdjučkas” stilistikā apoteoze.
    Dievs dod A.Ž. mieru un prātu… Atpestī mūs no šiem A.Ž. murgiem. Divās dienās – trīs raksti, tas ir par daudz. Kas jādara, lai tu aizietu pie ārsta un sāktu ārstēties. Juri, palīdzi brālim. Nepamet viņu nelaimē vienu. Palīdzi taču viņam! Vai pasaulē nav vairs ne viena, kas vēl A.Ž. labu? Bērziņ, Dombrovski, Āboltiņa, Hermani… sponsori…vai pa visiem nevarat atrast ārstu un palīdzēt sirdzējam. Cilvēki, kāpēc esat tik cietsirdīgi? Palīdziet taču slimniekam. Pasniedziet palīdzīgu roku pakritušajam…

  6. Dievs! Pažēlo Latvijas Tautu! Jau trešais raksts divās dienās!
    Tekstiņiem patiesībā nav ne vainas. Sanācis tāds „mētelīšu virinātāja” – ekshibicionista variants. Cilvēks ir absolūti neadekvāts. Narkotikas iznīcinājušas spriestspēju. Tā nav profesionāla cilvēka valoda. Tas rāda, ka Kungs vēl aizvien KOKSO. Prātiņš tāds nežēlīgs pat pret sevi. Bija taču jau saslēdzis ar sevi līgumus LNO… jābūt pilnīgi slimam, lai nesaprastu, ar „tādu cīkstoni” ne operas kolektīvs, ne LNO vadība patreiz strādāt nevar. Izslēgts. Tagad LNO ar šiem rakstiņiem var iet un uzvarēt katrā tiesā, ja A. Ž. ar labu neatkāpsies no sevis saslēgtajiem līgumiem. Tā turpināt Andrej, Prīmā. Narkomāna Drosme ir lielisks pašiznīcināšanās līdzeklis. Bet LNO „Trubadūram” atradīs īstu operas režisoru, nevis pašpasludinātu pajoliņu.
    Par ko neparastā rosīšanās? Maskavā vien septiņi Operteātri. Daņčenko un Boļšojs ir pilnīgā Kremļa kontrolē un “kaut kādi ārzemnieki, it īpaši Ukrainas latvieši bez izglītības” tur nestrādā netīšām (eksistē muzikālā teātra, operas, dramatiskā teātra, kino, TV, masu pasākumu utt. režisoru koledžas un augstākās izglītības iespējas) . A.Ž. nav veidojis režijas ne Skalā, ne Metā… šīm regulārajām viesizrādēm „kājas aug” , pilnīgi citā vietā. Tādēļ arī Latvijā „Titānu cīņas”, lai aģents var turpināt iesākto darbu KGB – FSB – VDK interesēs. Neviens Žagaram nepārmet, ka viņš, kā Krievijas specdienestu aģents kūrē Berlīnes „antifašisti” Margaritu Ziedu. Lai Maskava izdomā, kā A.Ž. varēs turpināt specdienesta aģenta darbu. Tā vairs nav Latvijas kultūrvides problēma.
    LNO zagts tika miljoniem. Režijas regulāri bija katastrofālas. LNO Direktors 200. dienas gadā apceļoja pasauli… Operas kolektīvs tika nolikts zemāk par asfaltu.
    Ja nu vienīgi „koksatapu” par kultūras padomnieku pieņems Putins, Bērziņš vai Dombrovskis. Varbūt Āboltiņa Saeimā var narkotizēto „Starptautisko Zvaigzni” angažēt Ziemassvētku eglītes režijai. Lai veicas. Radošus panākumus.

  7. naciki gribeja kaa labak bet sanaca ka parasti-tagad opera liepins iestudes latvieshu muziku un zaale bus tuksha

Latvijas simtgades svinības kopumā izmaksās 60 miljonus eiro (2)Kopējais Latvijas simtgades svinību pasākumu finansējums 2017.-2021. gadā indikatīvi varētu sasniegt 59 075 947 eiro, liecina Kultūras ministrijas (KM) informatīvais ziņojums par Latvijas simtgades svinību pasākumu plānu 2017.-2021. gadam, kuru nākamnedēļ izskatīs valdībā.
Draugiem Facebook Twitter Google+