Publicitātes foto

Animēts eposs 0

Studijas “Laika” vien ceturtā animācijas pilnmetrāžas filma “Kubo un divas stīgas” ir balzams visām maņām. Fantastiskais stāsts, tēli un vizuālais izpildījums atbilst studijas uzstādījumam – veidot filmas, kurām ir nozīme.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Pirmā bija “Korelaina” (2009), tai sekoja “Paranormans” (2012), tad “Kastīši” (2014), un šobrīd amerikāņu animācijas studijas “Laika” filmu listi noslēdz “Kubo un divas stīgas”. Teiksiet, ka animācija – tā ir tikai bērnu izklaide? Nu nē, jo neviena no iepriekš minētajām filmām nav no tām, uz kuru brīvdienu rītā bez domāšanas doties ar bērnudārzniekiem, jo šīs filmas prasa zināšanas par animāciju un tās vēsturi, liedz virspusēju attieksmi un piedāvā to kustīgo bilžu brīnumu, kas tapis, pateicoties skrupulozam darbam daudzu mēnešu garumā.

“Kubo un divas stīgas” galvenais varonis ir mazs puika Kubo, kurš kopā ar māti jau gadiem slēpjas no viņas ļaunajām māsām un tēva. Kubo piemīt īpaši talanti, kurus viņš ir mantojis no abiem vecākiem, un tieši tāpēc viņam ir jāveic uzdevums, kas ir pa spēkam tikai viņam. Devies ceļā kopā ar niķīgo Pērtiķieni un ne īpaši attapīgo Vaboli, viņš uz savas ādas izbauda gan dabas stihiju spēku, gan savu ceļabiedru nemitīgo kašķēšanos, gan pārdabiskus spēkus, un tas viss notiek absolūti fantastiskā vidē, ko iedvesmojusi japāņu kultūra un, kā tas ne reizi noticis, nav izbojājusi rietumnieku veidotā vizualizācija. Un “Kubo” gadījums ir īpašs arī ar to, ka uz lielā ekrāna sastopas oriģināls stāsts un oriģināls, mākslinieciski vērtīgs tā pārnesums kustīgo bilžu nosacītībā – pieci tā tapšanas gadi nav bijuši zemē nomesti.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Kubo un divas stīgas” ir episks kinostāsts, ko jo īpašāku padara lelles. Studijas pārstāvji atzinušies, ka, lai filma taptu, tās autori ne vien atklājuši Japānas mākslu, mangu, samuraju kultūru un arī Akiras Kurosavas un Reja Harihauzena mantojumu, kā arī Holivudas eposus. Un “Kubo un divas stīgas” bija izaicinājums gan studijai, gan arī skatītājiem. Pirmie radījuši amatniecības paraugstundu, piemēram, Kubo sejai vien, kā atzinuši autori, iespējamas tūkstošiem izteiksmes, bet visas filmas tapšanā izlietots vairāk nekā tūkstotis smilšpapīra lokšņu, galoniem emaljas un lakas, vairāk nekā 100 īpaši precīzu šķēru, kilogramiem tērauda un 30 lelles galvenajam varonim vien. Un no otriem – skatītājiem – vēlams sagaidīt atbilstošu noskaņojumu un vēlēšanos sajust arī tās animācijas robežas, kas vien retu reizi nonāk Latvijas kinoteātru repertuārā, jo dažādu iemeslu un arī aizspriedumu dēļ tiek uzskatītas par pārāk mākslinieciskām un vien festivālu programmām piederīgām. “Kubo” tos nojauc, un dara to tik eleganti, ka, aiz pārsteiguma aizturot elpu, arī šaipus ekrāna sēdošie var izdzīvot viņa stāstu, kurā ir gan attiecību līnija, gan pārlaicīgas tēmas, gan – pāri visam – patiešām fantastisks vizuālais izpildījums, turklāt režisora debitanta, pirms tam arī godalgota animatora Trevisa Naita vadībā.

UZZIŅA:

“Kubo un divas stīgas”/”Kubo and the Two Strings”

ASV, 2016.

Režisors: Treviss Naits

Oriģinālvalodā balsis ieskaņojuši: Ārts Pārkinsons, Šarlīze Terona, Metjū Makonehijs, Ralfs Fainss, Rūnija Mara, filmu latviešu valodā ieskaņojuši: Santa Didžus, Ainārs Ančevskis, Ģirts Jakovļevs, Ieva Kerēvica, Gunta Virkava, Eremijs Sējāns.

No 21. oktobra “Kino Citadele”, “Cinamon”, “Multikino”, kā arī Valmierā, Vidzemes koncertzālē, Kuldīgā, Daugavpilī, Rēzeknē, Liepājā, Siguldā un Ventspilī