Foto – LETA

Apdrošināšana nevar kļūt par peļņas veidu 
 0

Tā kā vispretrunīgākās atsauksmes no zemniekiem saņēmu par AAS “Balta”, par tās politiku uzrunāju atlīdzību direktoru Ingu Savicki. Viņš norāda, ka apdrošināšanā reputāciju nopelnīt ir grūti, bet to pazaudēt – viegli. Tāpēc uzņēmumam ir prieks par veiksmīgu sadarbību ar klientiem, bet rūgtums, ja klienti nav apmierināti.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Pēc I. Savicka aplēsēm, aptuveni trešdaļā gadījumu, kad nepieciešami apdrošināšanas pakalpojumi, lauksaimnieki izvēlas sabiedrību “Balta”.

Ingus Savickis: – Apdrošināšana ir uzticības bizness. Šķietami sarežģītos noteikumus var izrunāt un vienkārši izskaidrot pirms līguma parakstīšanas. Es cilvēciski saprotu klienta emocijas, kad noticis apdrošināšanas gadījums, bet līguma noteikumi kompensāciju neparedz. Tāpēc svarīgi rūpīgi izlasīt noteikumus, kādus riskus apdrošinātājs ir uzņēmies segt un par ko maksās atlīdzību. Un vēl jāapzinās, ka apdrošinātāji uzņemas segt noteiktus riskus, bet ne iepriekš paredzamus gadījumus, piemēram, mājas pie upēm, kur skaidri zināms, ka pavasarī, visticamāk, būs plūdi. Tāpat apdrošināšana nevar kļūt par peļņas veidu.

CITI ŠOBRĪD LASA

– Bet kā tas var būt, ka apdrošinātājs tic meteostacijas datiem, bet ne savām acīm gadījumā par sasnigušu sniegu uz jumta?


– Var jumtus apdrošināt, neņemot vērā nekādus datus, bet tas ir dārgāk. Meteostacijas datus izmantojam, kad līgumā noteikts, piemēram, ka kompensācija paredzama tad, ja divpadsmit stundu laikā uzsnidzis vismaz desmit centimetrus biezs sniegs. Meteostacijas ir vienīgais veids, kā var to pierādīt, nevis, kā bieži notiek: sniegs uz jumta krājies visu ziemu, saimnieks nav to tīrījis, varbūt pat sniega kārta kļuvusi plānāka, bet smagāka, kā tas notiek, kad sniegs kūst, un jumts iebrūk. Lai nebūtu strīdu par sniega segas biezumu un tīrīšanas laiku, ir iespēja izvēlēties paplašinātu apdrošināšanas segumu – tad par to nav jāuztraucas.

– Kāpēc tik neizdevīgi apdrošināt govis? Kāpēc tāda birokrātija?


– Viss atkarīgs, kāds ir līgums. Jo lielāks pašrisks, jo lētāka apdrošināšana. Un cilvēki bieži izvēlas lētāko variantu. 600 latu vērtība govij nav galīgā vērtība. Ja var uzrādīt dokumentus, ka govs vērtība ir 1200 latu, mēs apdrošināsim arī par tādu summu. Kas attiecas uz birokrātiju, tā ir neliela, jo gan saimniekam, gan apdrošinātājam vienmēr ir jāzina, kas noticis konkrētajā gadījumā, piemēram, vai pie vainas nav slimība, kas apdraud visu ganāmpulku.

– Kāpēc neapdrošina aitas?


– Tās var apdrošināt, taču to ne vienmēr izvēlas, jo vienas aitas vērtība ir neliela. Aitas var apdrošināt pret noteiktiem riskiem, arī saplosīšanu. Tāpat aitas bojāejai jābūt piefiksētai, lai gūtu pārliecību, ka tā nav pievienojusies citam ganāmpulkam vai noticis cits negadījums.

– Vai Latgales zemniekam Mihailam Petkevičam ir cerības saņemt kompensāciju par apdegušo kombainu?


– Tas, ka kombainam nav veikta tehniskā apskate, ir apdrošināšanas noteikumu pārkāpums, taču ugunsgrēka iemesls ir jānoskaidro. Mēs šo gadījumu vēl izvērtējam.