Mobilā versija
+7.0°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
1. februāris, 2013
Drukāt

Apdrošināties meža vidū


Foto - LETAFoto - LETA

Apdrošināšanas sabiedrība “BTA Insurance Company” SE (BTA) janvārī sākusi izmantot jaunu mobilu polišu apmaksas sistēmu “IPay”. Tās princips ir gaužām vienkāršs – BTA darbinieka mobilajam telefonam pievienots miniatūrs bankas karšu lasītājs.

 

Tā darbības princips ir tāds pats kā maksājumu karšu aparātiem veikalos un citās iestādes. Galvenā atšķirība – polišu apmaksas iekārta ir portatīva un dos iespēju cilvēkiem par apdrošināšanu samaksāt jebkur – kaut meža vidū.

Lai apstiprinātu apdrošināšanu un samaksātu par to, klientam nepieciešama “Visa” vai “Visa Electron” jebkuras bankas maksājumu karte. Plānots, ka sākot ar martu apmaksāt apdrošināšanu ar “IPay” varēs visi “Mastercard” karšu īpašnieki, bet patlaban to var tikai tie, kuriem “Mastercard” karte ir eiro valūtā.

“BTA darbinieks savā viedtālrunī, izmantojot speciālu tam paredzētu lietojumprogrammu, reģistrē polisi un klienta mobilā telefona numuru, bet klients, novelkot savu bankas karti caur lasītāju, veic tūlītēju norēķināšanos par apdrošināšanu,” skaidro BTA Klientu apkalpošanas vadības departamenta direktors Jānis Grīnbergs.

Tad, ja maksājums noticis veiksmīgi, klients uz mobilo telefonu saņem īsziņu ar drošības kodu, kas jānosauc darbiniekam, lai pabeigtu darījumu. Tas kalpo kā papildu drošība. Par pakalpojumu komisijas maksa netiek piemērota. Apmaksas sistēmas darbību nodrošina AS “PrivatBank”.

Jaunais apmaksas veids galvenokārt tikšot orientēts uz reģioniem, kur nav tik plaši pieejami klientu apkalpošanas centri. Ar “IPay” apdrošināšanas kompānija cer nodrošināt labumu gan sev, gan klientam. To izmantojot, mazinās skaidras naudas operācijas, un tas, iespējams, atvieglos dzīvi ļaudīm, kuriem novados bankomāti tālu. “Bezskaidras naudas darījumu skaits ir būtiski pieaudzis visā Latvijā. Ar bankas pārskaitījumiem tiek maksātas gan pensijas, gan valsts sektorā un privātajos uzņēmumos strādājošo algas,” skaidro BTA valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus.

Faktors, kas varētu iepriecināt daudzus jaunā pakalpojuma izmantotājus, – apdrošināšana notiks pāris minūšu laikā un bez maksājumu dokumentu izrakstīšanas.

BTA ieguvums ir klientu sasniegšana ārpus klientu centriem, kā arī izvairīšanās no riska neiegūt teju 10% klientu, kas pēc pieteikšanās uz apdrošināšanu noteiktā laika periodā neveic maksājumu, jo aizmirsuši, atraduši labāku piedāvājumu u. tml. Tagad, izmantojot “IPay” sistēmu, BTA naudu par apdrošināšanu saņems uzreiz, varēs ieguldīt to citur un labāk prognozēt savu naudas plūsmu.

J. Lucaus informē, ka mobilā karšu lasītāja pašizmaksa esot krietni vien zemāka par ierastajiem stacionārajiem karšu lasītājiem, ko izmanto, piemēram, veikalos. Viena karšu lasītāja cena esot ne vairāk kā 10 latu. Pagaidām apdrošināšanas kompānija saviem darbiniekiem izsniegusi teju 200 šādu mobilo bankas karšu lasītāju, taču, ja pakalpojums būs pieprasīts, iekārtu skaits tikšot palielināts.

 

Fakti

Apdrošināšanas kompāniju mobilie pakalpojumi

2009. gadā apdrošināšanas kompānija “ERGO Latvija” sāka piedāvāt apdrošināt ceļojumus ar SMS starpniecību “Swedbank” mobilās bankas klientiem.

2012. gadā apdrošināšanas AS “Balta” piedāvāja ceļojumus apdrošināt ar SMS jebkuram mobilo sakaru tīkla “Tele 2” abonentam.

2012. gadā BTA izveidoja lietojumprogrammu viedtālruņiem, ar kuras starpniecību klients var sazināties ar tuvāko apdrošināšanas sadarbības partneri, aplūkot noslēgtos apdrošināšanas līgumus un pirkt polisi.

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+