Mobilā versija
Brīdinājums -2.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
20. oktobris, 2014
Drukāt

Granulu katla apkope – cik bieži jāveic, kas jāievēro (2)

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Vai granulu apkures katlam, ko pats katru nedēļu rūpīgi iztīru, pēc garantijas laika beigām ikgadējā apkope ir obligāta, ja tas darbojas nevainojami? Pērn meistars atbrauca, drusku pagrozījās, izgrāba sauju izdedžu, un viss, bet man tie 50 eiro no gaisa nekrīt! GUNTIS TĪRAINĒ

Šis ir filozofisks jautājums. Principā jau neviena tehnikas apkope nav obligāta, vismaz cietumā par to neliek. Arī automašīna dūc kā bitīte un skrien kā pelīte, bet, kad aizbrauc uz tehnisko apskati, pēkšņi defektu cik uziet! Protams, gadās arī otrādi, taču laimes spēle gluži tā nav, tāpēc labāk neriskēt ne vienā, ne otrā situācijā, it sevišķi, ja apkures iekārta kādus gadus jau kalpojusi. Nekas nav mūžīgs, un nudien nav patīkami, kad pašā ziemas spelgonī katls pēkšņi sāk krakšķēt un brakšķēt, temperatūras radītāji skrien pāri visām sarkanajām līnijām, līdz atskan pēdējais šņāciens un iestājas lielais klusums. Atbilstīgi cūcības likumam iekārtas ražotāja vai uzstādītāja remontmeistars var atbraukt tikai nākamās dienas pievakarē, bet tikmēr sildies un mazgājies, kā gribi, un arī rēķins tad parasti ir daudz prāvāks, jo, iespējams, sīka problēma radījusi lielākas sekas, piemēram, gaisa vārsta defekta dēļ sadedzis granulu padeves mehānisma jeb tā sauktā šneka gals…

Par laimi, iespēja iekļūt šādā ekstrēmā situācijā, visticamāk, nav lielāka, kā nopietni avarēt ar auto, kas nav tehniskā kārtībā. Objektīvi spriežot, iekārtas ikgadējās apkopes jēga nav tikai ar aci un ausi novērtēt atsevišķu mezglu stāvokli, piemēram, ieklausīties cirkulācijas sūkņa ķerkstošajā balsī (rezolūcija: lai iet, kamēr iet, bet jaunu vērts laikus nopirkt!). Galvenais laikam ir noregulēt apkures katlu optimālā darbības režīmā, jo no tā lielā mērā ir atkarīgs kurināmā patēriņš. Parasti to prot tikai kvalificēts meistars, kurš spēj ielūkoties arī iekārtas smadzenēs, proti, pieslēgt savu klēpjdatoru katla vadības blokam un sakārtot tur parametrus, ja viņam attiecīgās programmas, protams, ir pieejamas (arī internetā nav viss!). Starp citu, šā iemesla dēļ vienmēr drošāk izvēlēties vietējo preci, piemēram, firmas “Grandeg” apkures katlus. Šim uzņēmumam servisa pakalpojumi ir labā līmenī, katram klientam pat sava ambulatorā karte, kur redzams izdarītais, un arī rezerves daļas nav pro­blēma pat vecākiem iekārtu modeļiem.

Kad apkope paveikta šādā līmenī, vairs nav pat svarīgi, vai granulas pirktas prestižākajā vietējā rūpnīcā vai populārā būvmateriālu lielveikalā, kur tirgo arī apšaubāmas izcelsmes preci, – kvalitātes atšķirības izpaužas vien pelnu daudzumā, jo siltuma atdeve uz papīra visām granulām puslīdz vienāda. Tāpēc laikam nav iespējams aprēķināt, cik liela ir ekonomija, kuru regulējot iespējams iegūt, un tomēr – ja sezonā tādēļ ietaupīta kaut vai trešdaļa tonnas, naudas izteiksmē tā jau ir summa, ko parasti izmaksā meistara pakalpojums. Bet bonusā gluži par brīvu – sirdsmiers, ka ziemā īpaši pārsteigumi nav gaidāmi!

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. tā arī nesapratu , vai tā bij Grandega reklāma ?

Draugiem Facebook Twitter Google+