Foto – LETA

Apkopos skolu un bērnudārzu sūdzības par “Rīgas servisu” 0

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) uzdevis nedēļas laikā apkopot visas sūdzības, kas saņemtas no Rīgas skolām un pirmsskolas izglītības iestādēm par remontdarbiem, kurus ir veikusi SIA “Rīgas serviss”, aģentūru LETA informēja Rīgas domē.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas
Lasīt citas ziņas

Atbildīgais par uzdevuma izpildi ir Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments.

Ušakovs atzīst, ka pēdējā laikā ir pieaudzis saņemto sūdzību skaits par “Rīgas servisa” darbu: “Man pašam pagājušajā nedēļā kādas skolas direktors rādīja nekvalitatīvi veiktu žoga remontu. Apkopojot visas sūdzības, tiks pieņemts lēmums par tālāko rīcību attiecībā pret uzņēmumu un tā vadību.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Pirms tam remontdarbu veikšana Rīgas skolās un pirmsskolas izglītības iestādēs notika, darbus sadalot starp divām privātām kapitālsabiedrībām, un pastāvēja bažas par šīs izvēles caurskatāmību un sniegto pakalpojumu kvalitāti. Tādēļ pirms gada tika izveidots pašvaldībai piederošs uzņēmums “Rīgas serviss”, taču pēdējā laikā saņemto sūdzību skaits liek satraukties arī par šī uzņēmuma veikto darbu kvalitāti un rast risinājumus situācijas sakārtošanai.

“Rīgas servisa” valdes priekšsēdētāja ir Diāna Kozlovska, izpilddirektors – Artūrs Pīgožnis.

Kā ziņots, TV3 raidījums “Nekā personīga” 11.novembrī informēja, ka kopš 1.janvāra, kad Rīgas skolām bija jāslēdz līgums ar Rīgas pašvaldības uzņēmumu “Rīgas serviss”, tām par ēku apsaimniekošanu nācāsmaksāt pat desmit reizes vairāk nekā līdz šim.

Šī gada sākumā pašvaldība pieņēma lēmumu, ka visām Rīgas mācību iestādēm ar ”Rīgas servisu” jāslēdz līgums par apsaimniekošanu, apsardzi un remontdarbiem. Iepriekš šādus darbus veica privātfirmas, kuras skolas izvēlējās konkursā.

Šādu risinājumu Ušakovam un vicemēram Andrim Amerikam (GKR) ieteicis pašvaldības ierēdniecības veterāns Oļegs Burovs (GKR), uzskatot, ka tā pašvaldības struktūru ir vieglāk ietekmēt, vieglāk kaut ko mainīt.

Cerētā ietaupījuma vietā “Rīgas serviss” piedāvāja darbus veikt dārgāk, reizēm naudu uzņēmums prasījis arī par nepadarītajiem darbiem. Piemēram, bērnu un jauniešu basketbola skola “Rīga” saņēma 600 latu rēķinu par komunikāciju un ventilācijas sistēmu apskati, kas nebija veikta.

Natālijas Draudziņas ģimnāzijas direktors Pēteris Ševčenko norāda, ka pirmos rēķinus skola vispār atteikusies maksāt, jo tās vairākkārt pārsniedza summas, kādas skola maksājusi pirms tam.

Reklāma
Reklāma

Bijuši arī mēģinājumi iedot parakstīt apsekošanas aktus par lietām, kuras skolas vadība uzskatījusi par nepadarītām vai nevajadzīgām, piemēram, katru mēnesi apsekot visu elektrības sistēmu, tajā skaitā visus slēdžus un rozetes, lampas utt.

Rēķini skolām ir bijuši arī par darbiem, kurus nemaz nevar īstenot. Bērnu un jauniešu centram “Altona” pieprasīts maksāt 55 latus mēnesī par vēdināšanas sistēmas uzturēšanas pakalpojumiem, lai gan tādas sistēmas tur nemaz nav, un centrs telpas vēdina, atverot logu.

Papildus rēķiniem “Rīgas serviss” skolām sūta arī maksājumu prognozes, lai tās Rīgas domei iesniegtu lielākus budžeta pieprasījumus nākamajam gadam. Kādai mācību iestādei nosūtīts paziņojums, ka būs jāmaksā 540 lati par ugunsdzēsības aparātu apkopi, lai gan līdz šim skola par to maksājusi 58 latus. Pašvaldības uzņēmums mudinot skolu piekrist izmaksu palielinājumam, jo par to tāpat samaksās dome.

Līdzīgas problēmas bijušas vēl vismaz 20 skolās. Direktori rakstījuši vēstules Izglītības departamentam un Ušakovam, viņš aicinājis uzņēmumu strādāt labāk, tomēr atcelt ieviesto praksi skolu apsaimniekošanā negrasās. Ušakovs uzskata, ka direktori neprot strādāt pa jaunam.

Ušakovs komentē, ka “Rīgas servisam” bieži vien esot nesaprašanās ar skolas direktoriem, jo daudzi remontdarbi, kas ir veikti, ir veikti tāpēc, ka direktori ne vienmēr pienācīgi veic savus pienākumus.

“Rīgas serviss” apgalvo, ka par nepadarītiem darbiem rēķinus izrakstīt neesot iespējams, jo esot pieckārša rēķinu pārbaudes sistēma: “Rīgas servisa” darbiniekiem skolā jāaizpilda sarežģīta anketa par veicamajiem darbiem, tad darbu tāmi apstiprina “Rīgas servisā”, pēc tam divos domes departamentos, tad katrā konkrētajā skolā un tikai pēc tam var izsūtīt rēķinu.

Rīgas domes vadība apgalvo, ka, iesaistot pašvaldības uzņēmumu “Rīgas serviss” namu apsaimniekošanā, sanāks ietaupījums. Tai pat laikā šī uzņēmuma vadītāja savam kapitāla daļu turētājam Andrim Amerikam vēstulē jau prasa domes naudu: 26 000 latu kompresoram, leņķa slīpmašīnai un vītņu griežiem, 36 000 latu kompaktkrāvējam ar lāpstu un rakšanas kausu, 74 000 latu biroja ēkas remontam un 100 000 latu programmnodrošinājumam.

Ekonomikas ministrija (EM) uzskata, ka, izslēdzot konkurenci skolu apkalpošanā, Rīgas dome rīkojas pretēji savu iedzīvotāju interesēm, tādēļ ir izstrādājusi likumu, kas liegs pašvaldībām veidot tādus uzņēmumus kā “Rīgas serviss”.

EM valsts sekretārs Juris Pūce skaidro, ka acīmredzami ir pārkāpts valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.pantā minētais gadījums, kad pašvaldība drīkst iesaistīties uzņēmējdarbībā.

Pret Rīgas domes iesaistīšanos inženiertehnisko pakalpojumu biznesā iebilst arī Konkurences padome. Konkurences padomes vadītāja Skaidrīte Ābrama uzskata, ka tas ir pilnīgi pretēji tam, ko sabiedrība sagaida no pašvaldībām, jo pašvaldībām ir jāveicina uzņēmējdarbība, pašvaldībām ir jārada vienādi spēles noteikumi, bet ar šīm darbībām pašvaldības patiesībā konkurenci likvidē.

Monopolizējot kādas nozares tā, kā to dara pašvaldības, patiesībā efektivitātes ieguvumi diez vai būs, jo nebūs šis konkurences spiediens, kas liks sniegt pakalpojumu labākā kvalitātē, domāt par izmaksu samazināšanu un par pievilcīgāku cenu. Līdz ar to zaudētāji būs visi – gan tie, kas saņem šo pakalpojumu, gan nodokļu maksātāji, kas ir maksājuši, lai uzturētu tādus pakalpojumu sniedzējus, uzskata Ābrama.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.