Apokalipses simfonija turpinās
 0

22. martā halli “Arēna Rīga” atkal satricinās pasaulē slavenākā čellu smagnējā kvarteta “Apocalyptica” koncerts. Šoreiz somu mūziķu grupa iepazīstinās skatītājus ar savu jaunāko projektu, uzstājoties kopā ar Somijas kamerorķestra “Avanti! Orchestra” mūziķiem.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 33
Lasīt citas ziņas

“Apocalyptica” sastāvā tāpat kā grupas dibināšanas dienā pirms vairāk nekā 20 gadiem, 1993. gadā joprojām ir četri dalībnieki – profesionāli čellisti Eika Topinens, Pāvo Lotjonens un Pertu Kivilakso, kā arī bundzinieks Miko Sirens, kuru spēles meistarība izslīpēta Sibēliusa mūzikas akadēmijā Helsinkos. Akadēmiskā izglītība ne tikai nav traucējusi, bet pat palīdzējusi radīt baudāmus koncertus milzu skatītāju pūļa priekšā.

Karjeras sākumā puiši izvēlējās neuzartu lauciņu, spēlējot tikai metālmūzikas grandu – mūziķi atzinuši, ka to darījuši vien prieka pēc, ne producentu mudināti, – “Metallica”, “Sepultura”, “Rammstein” un citu grupu dziesmu instrumentālas kaverversijas. Nu jau apaļus desmit gadus viņi rada un izpilda arī paši savus skaņdarbus, saspēlē ar savu kādreizējo elku grupu līderiem – starp viņiem gan Merilins Mensons, gan “Metallica” līderis Džeimss Hetfīlds, gan “Rammstein” leģenda Tils Lindemans, arī ar virkni dziedātājām, starp viņām, piemēram, Vācijas jaunā viļņa leģenda Nīna Hāgena un daudzas citas. Gadu gaitā “Apocalyptica” uzstājusies vairāk nekā 50 valstīs un izdevusi septiņus studijas albumus. Latvijas pieredzējušākā publikas daļa ar ekspresīvajiem somu puišiem vairs nav jāiepazīstina. Jau vairākas reizes viņi spēlējuši Rīgā, un ikreiz viņu šovs pulcējis tūkstošiem skatītāju.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jautāts, kā īsti dēvēt “Apocalyptica” spēlēto stilu un žanru, Topinens uzsver, ka tas nekādā gadījumā nav tikai metālmūzika, sakot: “Mūsu mūzika ir pilnībā pašu radīts stils, kurā, protams, ir elementi no daudz un dažādiem stiliem. Protams, metāla ir ļoti daudz, taču ir arī tonnām klasikas un popa, un čells šīm dažādajām muzikālajām ietekmēm ļauj lieliski saplūst vienā unikālā “Apocalyptica” skaņā. Es pat teiktu – reizēm tas ir vairāk roks nekā metālmūzika.”

Atdodot nodevas klasikai (vai arī – kļūstot vecāki un nopietnāki), puiši pirms diviem gadiem pat pamanījušies spēlēt nevienu citu kā vācu operas grandu Rihardu Vāgneru, komponista 200. jubilejas gadā piedaloties teātra projektā “Wagner Reloaded”, kura ietvaros viņi Vāgnera mūziku kombinēja ar “Apocalyptica” skaņu – notika divi lieliski koncerti Vāgnera dzimtajā Leipcigā. Šis veikums šobrīd iegādājams arī kā svaigākais “Apocalyptica” albums – koncertieraksts “Wagner Reloaded Live”, kas nāca klajā pērnajā novembrī.

Aizvadītā gada sākumā “Apocalyptica” izsludināja turneju kopā ar “Avaanti! Orchestra” kamerorķestra mūziķiem. Tās pirmizrāde notika burtiski tikko – 17. martā Hamburgā. Arī uz Rīgu slavenais čellu četrinieks ved šo gluži jauno programmu “Apocalyptica Symphony” jeb “Apokalipses simfonija”. Tā piedāvās galvenokārt instrumentālas “Apocalyptica” dziesmu versijas speciālos aranžējumos grupai un 25 mūziķu orķestrim. Vokālistu šoreiz nebūs.

VARBŪT NODER


Koncerts: 22. III 19.00 “Arēnā Rīga”.

Biļetes: “Biļešu servisa” kasēs, www.bilesuserviss.lv

Cena: EUR 28,46 – 71,14