Apsveic vai kaitina latviešus?
 0

TV5 pašreklāmās sestdien ļoti intensīvi sveica svētkos Latvijas vīriešus, aicinot atjaunot vīriešu dienu. No morālā un arī politiskā viedokļa ir absurds – mēģināt iedzīvināt padomju armijas dienu kā vīriešu dienu Latvijā. Mums ir tik daudz mediju ideoloģiju kontrolējošu institūciju. Vai šajā gadījumā tām nebija jāreaģē?
 Andis Rīgā 


Reklāma
Reklāma

 

Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

“Jebkādi mēģinājumi 23. februāri pasniegt kā vīriešu dienu ir vienkārši nožēlojami un ir kā smīns no padomju okupācijas laikiem. Tā ir gan Latvijas neatkarības nonievāšana, gan atklāta smīkņāšana par padomju okupācijas laikā cietušajiem cilvēkiem, kuri ir mūsu vidū. Tas ir aizskaroši to cilvēku piemiņai, kas cīnījās par mūsu valsts neatkarību. Man kā latvietei tas ir nepieņemami,” tā TV5 centienus 23. februāri svinēt kā vīriešu dienu komentē Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas vadītāja Ināra Mūrniece. Līdz vakardienai viņa gan nebija informēta par TV5 kanālā rādītajām pašreklāmām, kurās Ziņu dienesta un raidījuma “Kriminal+” žurnālistes sveica vīriešus. “Latvijas Avīzes” aicināta, I. Mūrniece videorullīšus noskatījās, secinot, ka skatītājiem būtu jāvēršas Nacionālajā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomē (NEPLP), ja mediju darbībā ir saskatītas pazīmes, kas sabiedrībā kurina naidu.

Arī NEPLP juriskonsulte Iveta Pelše aicina iedzīvotājus sūtīt iesniegumus, ja ir aizdomas par likumpārkāpumiem. Līdz šim nekādu sūdzību par TV5 neesot saņemts, un NEPLP pati nav bijusi informēta par kādu aizdomīgu saturu. NEPLP parasti mediju saturu īpaši pārbaudot tikai uz iedzīvotāju iesniegumu pamata vai, piemēram, 16. martā, 18. novembrī, 4. martā. Iespējams, jāpārbauda medija satura atbilstība Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma 27. pantam par Latvijas sabiedrībai īpaši svarīgiem notikumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā noprotams, TV5 mērķauditorija sūdzības diez vai rakstītu, jo 23. februāra atzīmēšanu atbalstot. TV5 preses dienesta pārstāve Oksana Smirnova skaidroja, ka Ziņu dienesta sievietes 23. februārī apsveikušas kanāla skatītājus tieši tāpēc, ka skatītāji šajā dienā pieraduši apsveikt savus tuviniekus.

“Plānojam arī turpmāk sveikt savus skatītājus dažādos svētkos, piemēram, 8. martā, Lieldienās, 4. maijā, Līgo svētkos,” piebilst O. Smirnova.

Arī TV5 īpašnieku pārstāvis, starptautiskās raidorganizācijas koncerna “Modern Times Group” (MTG) vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš teic: “Krievvalodīgā auditorija svin šo dienu kā Vīriešu dienu. Mums jau gada sākumā ir sastādīts kampaņu plāns un pastāv arī kalendārs, kurā atzīmēti visi krievvalodīgās auditorijas svētki. Ar to nodarbojas mārketinga nodaļā.” Viņaprāt, cilvēki svin 23. februāri, nesaistot to ar politiskiem notikumiem. “Mēs vienmēr distancējamies no svētkiem, kas kurinātu politisku naidu. Šajā gadījumā uzskatu, ka naids netiek kurināts, TV5 kanāla auditorijai tie ir ģimeniski svētki,” uzskata K. Ozoliņš. TV5 Preses dienestā piemetināja, ka citos krievu kanālos, piemēram, “3+”, nav ziņu dienesta, nav savu “seju”, tādēļ arī apsveikumi netiek izteikti. Savukārt TV3 ir vērsts uz latviešu auditoriju.

Ironiski, ka tā paša TV5 kanāla Ziņu dienesta vīriešu kārtas korespondents Daniils Smirnovs dažas dienas iepriekš izteica pavisam pretēju vēstījumu, ziņu sižetā kritizēdams aviokompānijas “Air Baltic” reklāmu – atlaides braucienam uz Maskavu, lai svinētu tur vīriešu dienu.

Reklāma
Reklāma