Mobilā versija
Brīdinājums -0.1°C
Evija, Raita, Jogita
Piektdiena, 2. decembris, 2016
29. decembris, 2013
Drukāt

Apsver iespēju Jūrmalā, pie Lielupes ietekas jūrā, būvēt molu

Foto - LETA/AFPFoto - LETA/AFP

Pludmale pie Mangaļsalas mola.

Jūrmalas pilsētas pašvaldība apsver iespēju no 2017.gada Jūrmalā, pie Lielupes ietekas jūrā, būvēt molu, liecina Lielupes ostas pārvaldes plāni.

Pašvaldības investīciju programmā no 2017. līdz 2020.gadam iezīmēti 5 miljoni latu mola izbūvei pie Lielupes ietekas jūrā, lai uzlabotu Jūrmalas sasniedzamību pa ūdeni un attīstītu ūdens tūrismu.

Vēl 2 miljoni latu šajā periodā iezīmēti publiski pieejamas jahtu piestātnes izbūvei pirms dzelzceļa tilta, kas varētu tikt īstenots kā privātās-publiskās partnerības projekts.

Šādas ieceres reizē ar pašvaldības investīciju programmu no 2014. līdz 2016.gadam šonedēļ apstiprinātas Jūrmalas pilsētas domes ārkārtas sēdē.
Domē opozīcijā esošais deputāts Juris Visockis (V) iebilda, ka pirms šādas ieceres īstenošanas vispirms būtu jāveic pamatīga izpēte, lai noskaidrotu, kādu iespaidu mola izbūve atstās uz tuvējo pludmali un ekosistēmu.

Jūrmalas mērs Gatis Truksnis (ZZS) norādīja, ka šis jautājums tiek skatīts Jūrmalas ostas attīstības kontekstā, un, ja pastāvēs vides riski, mols netiks būvēts.

“Pētījumi ir pretrunīgi – kopīgais vēja un straumju virziens jāmodelē atkarībā no mola iespējamā garuma un novietojuma. Bez izpētes, ka tas nesabojā pārējo apkārtni, nekāds mols netiks būvēts,” domes sēdē sacīja Truksnis.

Jūrmalas mērs piebilda, ka katru gadu pašvaldībai jātērē 70 000 latu, lai padziļinātu Lielupes grīvas kuģa kanālu un iztīrītu no grīvas sanestās smiltis. Viņš norādīja, ka mola izbūve radītu labvēlīgus priekšnoteikumus jahtu ostas izveidei. “Tad būtu labi, ja šāds objekts būtu, pirms tam pārliecinoties, ka objekts ir ilgtspējīgs,” skaidroja Truksnis.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+