Foto: Shutterstock

Aptauja: Latvijā 48% TV skatītāju ir negatīva attieksme pret reklāmu 4

Latvijā 48% televīzijas (TV) skaitītāju ir negatīva attieksme pret reklāmu, Latvijas Reklāmas asociācijas gada konferencē “Īkšķi. Sekss. Reklāma.”, kas šonedēļ notika Rīgā, prezentējot sabiedriskās domas pētījuma centra SKDS aptauju, sacīja “Aģentūra LILITA” valdes priekšsēdētājs Aivars Rudzinskis.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Lasīt citas ziņas

Viņš pastāstīja, ka aptaujā arī 45% interneta lietotāju, 22% radio klausītāju, 13% žurnālu un 13% avīžu lasītāju, kā arī 7% vides reklāmas auditorijas atbildēja, ka viņu attieksme pret reklāmām attiecīgajā medijā ir negatīva, jo reklāmas kaitina.

Vienlaikus 71% žurnālu lasītāju, 67% radio klausītāju, 66% avīžu lasītāju, 47% interneta lietotāju, 46% televīzijas skatītāju un 59% vides reklāmu auditorijas attieksme pret reklāmām ir neitrāla – lai arī reklāma neinteresē, tā arī netraucē baudīt saturu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat aptaujā noskaidrots, ka pozitīva attieksme pret reklāmām ir 34% vides reklāmu auditorijas, 16% avīžu lasītāju, 13% žurnālu auditorijas, 10% radio klausītāju, 7% interneta auditorijas, kā arī 4% TV skatītāju, kuriem reklāma šķiet interesanta vai noderīga.

Jautāti, cik lielā mērā piekrīt, ka informācija žurnālos ir ērts veids, kā uzzināt jaunumus par teātri un operas izrādēm, apstiprinoši atbildēja 79% respondentu, informāciju par sadzīves tehniku un elektroniku tādējādi labprāt uzzina 68% aptaujāto, jaunumus par skaistumkopšanu un parfimēriju – 66% respondentu, bet jaunumus apģērba un apavu jomā – 63% aptaujāto. Savukārt par ērtu veidu, kā uzzināt jaunumus par automašīnām, motocikliem un velosipēdiem, reklāmas žurnālos uzskata 57% respondentu, informāciju par bezrecepšu medikamentiem, uztura bagātinātājiem, kā arī saldumiem un bezalkoholiskajiem dzērieniem šādi labprāt iegūst 44% aptaujāto, bet 31% aptaujāto tādējādi labprāt uzzina par alkoholiskajiem dzērieniem.

Apgalvojumam, ka reklāma žurnālos ir ērts veids, kā iegūt informāciju par jauniem produktiem un pakalpojumiem, piekrīt 75% respondentu, bet 71% uzskata, ka reklāma žurnālos ir vizuāli pievilcīga un skaista. Savukārt 69% aptaujāto patīk, ka reklāmu žurnālos iespējams izpētīt sev piemērotā laikā un vietā, bet 68% aptaujāto piekrīt, ka reklāma ir pieskaņota konkrētā žurnāla saturam. Turpretī 63% respondentu patīk, ja reklāmām žurnālos ir pievienoti produktu paraudziņi, 50% piekrīt, ka reklāma žurnālos ir neuzbāzīga, 40% uzskata, ka reklāma papildina/bagātina žurnāla saturu, 40% dažkārt rūpīgi izlasa vai izpēta reklāmu žurnālos, bet 22% piekrīt, ka reklāma žurnālos bieži pamudina viņus iegādāties attiecīgo preci.

Aptaujas mērķis bija noskaidrot žurnālu lasītāju paradumus. Aptauja veikta laikā no šā gada 6. līdz 16.maijam. Pētījuma mērķa grupa bija Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptaujas metode bija telefonintervija, apzinot 900 respondentu visā Latvijā.