Mobilā versija
Brīdinājums +1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
8. oktobris, 2016
Drukāt

Aptauja: Latvijā 48% TV skatītāju ir negatīva attieksme pret reklāmu (4)

Foto-ShutterstockFoto-Shutterstock

Latvijā 48% televīzijas (TV) skaitītāju ir negatīva attieksme pret reklāmu, Latvijas Reklāmas asociācijas gada konferencē “Īkšķi. Sekss. Reklāma.”, kas šonedēļ notika Rīgā, prezentējot sabiedriskās domas pētījuma centra SKDS aptauju, sacīja “Aģentūra LILITA” valdes priekšsēdētājs Aivars Rudzinskis.

Viņš pastāstīja, ka aptaujā arī 45% interneta lietotāju, 22% radio klausītāju, 13% žurnālu un 13% avīžu lasītāju, kā arī 7% vides reklāmas auditorijas atbildēja, ka viņu attieksme pret reklāmām attiecīgajā medijā ir negatīva, jo reklāmas kaitina.

Vienlaikus 71% žurnālu lasītāju, 67% radio klausītāju, 66% avīžu lasītāju, 47% interneta lietotāju, 46% televīzijas skatītāju un 59% vides reklāmu auditorijas attieksme pret reklāmām ir neitrāla – lai arī reklāma neinteresē, tā arī netraucē baudīt saturu.

Tāpat aptaujā noskaidrots, ka pozitīva attieksme pret reklāmām ir 34% vides reklāmu auditorijas, 16% avīžu lasītāju, 13% žurnālu auditorijas, 10% radio klausītāju, 7% interneta auditorijas, kā arī 4% TV skatītāju, kuriem reklāma šķiet interesanta vai noderīga.

Jautāti, cik lielā mērā piekrīt, ka informācija žurnālos ir ērts veids, kā uzzināt jaunumus par teātri un operas izrādēm, apstiprinoši atbildēja 79% respondentu, informāciju par sadzīves tehniku un elektroniku tādējādi labprāt uzzina 68% aptaujāto, jaunumus par skaistumkopšanu un parfimēriju – 66% respondentu, bet jaunumus apģērba un apavu jomā – 63% aptaujāto. Savukārt par ērtu veidu, kā uzzināt jaunumus par automašīnām, motocikliem un velosipēdiem, reklāmas žurnālos uzskata 57% respondentu, informāciju par bezrecepšu medikamentiem, uztura bagātinātājiem, kā arī saldumiem un bezalkoholiskajiem dzērieniem šādi labprāt iegūst 44% aptaujāto, bet 31% aptaujāto tādējādi labprāt uzzina par alkoholiskajiem dzērieniem.

Apgalvojumam, ka reklāma žurnālos ir ērts veids, kā iegūt informāciju par jauniem produktiem un pakalpojumiem, piekrīt 75% respondentu, bet 71% uzskata, ka reklāma žurnālos ir vizuāli pievilcīga un skaista. Savukārt 69% aptaujāto patīk, ka reklāmu žurnālos iespējams izpētīt sev piemērotā laikā un vietā, bet 68% aptaujāto piekrīt, ka reklāma ir pieskaņota konkrētā žurnāla saturam. Turpretī 63% respondentu patīk, ja reklāmām žurnālos ir pievienoti produktu paraudziņi, 50% piekrīt, ka reklāma žurnālos ir neuzbāzīga, 40% uzskata, ka reklāma papildina/bagātina žurnāla saturu, 40% dažkārt rūpīgi izlasa vai izpēta reklāmu žurnālos, bet 22% piekrīt, ka reklāma žurnālos bieži pamudina viņus iegādāties attiecīgo preci.

Aptaujas mērķis bija noskaidrot žurnālu lasītāju paradumus. Aptauja veikta laikā no šā gada 6. līdz 16.maijam. Pētījuma mērķa grupa bija Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptaujas metode bija telefonintervija, apzinot 900 respondentu visā Latvijā.

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. Es kategoriski esmu pret to, ka par manu nodokļu naudu uzturētie sab. mēdiji man cenšas iesmērēt $ūdainu matraci vai iegrūst augļotāju netīrajos nagos. Tādēļ man šķiet, ka SKDS melo – pret reklāmu TV ir 102% skatītāju. Un radio steberē pakaļ līderim – televīzijai. Ja TV var izslēgt skaņu, tad radio vnk jāslēdz laukā; drīz var sanākt tā, ka abi BRĀĻI varēs pašapmierināties ēterā, jo nevienam šos nevajadzēs …

  2. attieksmei ir domāta TV pults un internetā krustiņš pie bildes…es pat neiedziļinos

  3. Lieta kas jāizdara – jāliedz kontrolēt jebkādā veidā, vai skatītājs ir reklāmu vispār redzējis. Ja cilvēks abonē kādu kanālu, tad ir raidorganizācijai ir tiesības reklāmdevējam teikt, ka reklāma demonstrēta tik un tik reizes. Tieši tas pats ar tīmekļa lapām. Ja es esmu atvēris lapu ar reklāmām, tad vietnes uzturētājam ir tiesības ziņot reklāmdevējam, ka reklāma ir parādīta, savukārt nav ne mazāko tiesību kontrolēt, vai es kā gala lietotājs neizmantoju rīkus, kas šo reklāmu novāc.

    • Reklama pati pa sevi nekas nebutu ,.. bet ja viņas ir uzbastas pie katra sveriga ziņojuma un pilnigi uz katra soļa tad tadu nevajag , to jums jaņem vera ka neviens necietis tadas reklamas nekulturalas .

Aplamie apgalvojumi. Pēc intervijas ar Fātimu teoloģe par sievietes lomu islāmā (3)Pēc “LA” publicētās intervijas ar Līgu Fātimu Legzdiņu un “Latviešu mentalitāte sasaucas ar islāmu, prāto konvertīte Līga Fātima” lasītāji uzdeva jautājumus, vai
Draugiem Facebook Twitter Google+