Foto – Shutterstock

Aptauja: Latvijas interneta lietotāji vislabāk informāciju uztver datora ekrānā 0

Puse Latvijas interneta lietotāju atzīst, ka informāciju visvieglāk ir uztvert datora ekrānā un, ka tieši šis ekrāns visilgāk spēj noturēt viņu uzmanību, noskaidrots “Inbox Polls” aptaujā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins 124
Lasīt citas ziņas

“Dators, neatkarīgi no tā, vai tas ir klēpjdators vai stacionārais, ļauj lietotājiem mijiedarboties ar saturu – palielināt to, noskatīties, noklausīties vēlreiz vai lēnām izlasīt, kādēļ arī informācija kļūst vieglāk uztveramāka un to ir vieglāk atcerēties,” sacīja Kulinskis.

Tāpat aptaujā noskaidrots, ka vairāk nekā puse jeb 55% aptaujāto uzskata, ka visilgāk viņu uzmanību var noturēt datora ekrāns, savukārt to pašu par televīziju saka vien katrs trešais respondents.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vien 13% TV skatītāju spēj koncentrēties konkrētai pārraidei, savukārt 49% respondentu apgalvo, ka reklāmas pauzēs pievēršas citām ierīcēm.

“Daudzfunkcionalitāte ir tikpat veca kā pati televīzija. Ja agrāk mēs, skatoties TV, ēdām, sarunājāmies, iespējams, lasījām, tad tagad mēs izmantojam klēpjdatoru, planšeti vai tālruni. Un atšķirībā no iepriekšējām aktivitātēm, šīs digitālās ierīces rada vēl paralēlās informācijas plūsmas, kam mums ir jākoncentrējas un kādēļ pārējais saturs paliek fonā,” komentēja SIA “Inbokss” Pārdošanas vadītājs Andis Kulinskis.

Tikmēr katrs trešais atzīst, ka TV ir kā fons, jo pārsvarā vienlaikus tiek izmantots dators, planšete vai tālrunis.

Līdzīgu tendenci apstiprina arī starptautiskās organizācijas “Interactive Advertising Bureau” (IAB) pētījums. Tajā atklāts, ka vairāku ierīču lietošana izteiktāka ir to cilvēku vidū, kuram to ir vairāk nekā divas, piemēram, televīzijas aparāts, dators un mobilais tālrunis.

IAB publicētais pētījums arī apgāž uzskatu, ka cilvēki, kuri lieto vairākas ierīces, mazāk atceras saturu, kur nu vēl reklāmdevējus. Izrādās ir gluži pretēji. Vidēji 46% aptaujāto spēja atcerēties savas iecienītās pārraides atbalstītāju, taču to respondentu vidū, kuri lieto četras ierīces un vecuma grupā no 18 līdz 44 gadiem, reklāmdevējus jau atcerējās 61%, jo bija to manījuši internetā.

“Protams, varētu teikt, ka daudzfunkcionalitāte ir raksturīga jaunajai paaudzei, tomēr jāņem vērā, ka ierīces kļūst saprotamākas un pieejamākas. Tādēļ nebūs ilgi jāgaida, lai paaudze sākot no 40 un vairāk arī pievienotos “daudzfunkcionāļu” pulkam. Ne velti interneta lietotāju skaits pasaulē un Latvijā palielinās tieši uz vecākās paaudzes rēķina,” piebilda Kulinskis.

Reklāma
Reklāma

“Inbox Polls” aptauja tiešsaistē par Latvijas iedzīvotāju dažādu digitālo ierīču un ekrānu izmantošanas ieradumiem tika veikta no šāgada 10.aprīļa līdz 5.maijam. Aptaujā piedalījās 1660 respondentu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.