Ekonomika
Auto un tehnoloģijas

Aptauja: Nelaimes gadījumā vairums autovadītāju censtos palīdzēt0

Foto: “Gjensidige Latvija”

Kompānijas “Gjensidige Latvija” maijā veiktajā aptaujā tika noskaidrots, ka vairāk nekā puse autovadītāju noteiktos apstākļos būtu gatavi apstāties, lai noskaidrotu, vai citam autovadītājam, kuram ceļā gadījusies kāda nelaime, ir nepieciešama palīdzība, informēja uzņēmuma Transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Tehniskas ķibeles ceļā ir autovadītāju ikdiena, tādēļ vairums cenšas būt saprotoši un palīdz cits citam, ja ir tāda iespēja. Biežākās sastopamās tehniskās problēmas – plīsusi riepa, izlādējies akumulators vai beigusies degviela.

Aptaujas rezultāti liecina, ka 60% autovadītāju vajadzības gadījumā un savu iespēju robežās būtu gatavi apstāties, lai noskaidrotu, vai autovadītājam, kuram ceļā ir gadījusies kāda nelaime, ir nepieciešama palīdzība.

Katrs trešais (33%) atzīst, ka pārsvarā gadījumu piebremzētu un noskaidrotu, vai palīdzība nepieciešama, savukārt 16% autovadītāju apstātos, tikai tad, ja redzētu, ka cietušais autovadītājs lūdz palīdzību. Vien 10% autovadītāju atzīst, ka neapstājoties turpinātu savu ceļu un palīdzību nesniegtu.

“Gada laikā Gjensidige Latvija automašīnu tehniskās palīdzības dienests “Autohelp” saņem vairāk nekā 420 izsaukumu, taču kopumā to autovadītāju skaits kopā, kam ceļā gadās tehniskas problēmas, Latvijā ir vairākas reizes lielāks,” skaidroja Lēvalds.

Iemesli var būt visdažādākie, bet visbiežāk tie ir pārsista vai pārdurta riepa, izlādējies akumulators un tukša degvielas tvertne – tās visas ir situācijas, kurās nepieciešama tūlītēja rīcība, lai turpinātu ceļu. Ja riepas nomaiņu ir iespējams veikt pašu spēkiem, akumulatora uzlādei un degvielas uzpildei vairums gadījumu nepieciešama palīdzība no malas.

Situācijas ir dažādas, un ne visiem autovadītājiem ir iespēja izsaukt tehnisko dienestu, kā arī problēmas mēdz būt vienkārši un ātri novēršamas ar pavisam nelielu iesaisti no malas. Tādos gadījumos tuvumā esošo autovadītāju palīdzība ir ļoti svarīga.

Pirms apstāšanās autovadītājiem gan ieteicams pārliecināties, ka otram spēkrata vadītājam palīdzība tiešām ir nepieciešama, un tikai tad doties palīgā. Ja ir aizdomas par maldināšanu, ieteicams sazināties ar Valsts Ceļu policiju un informēt par situāciju, norādot automašīnas atrašanās vietu un automašīnas reģistrācijas numuru.

Viedokļu pētījumu 2019. gada maijā veica tirgus pētījumu kompānija “Nielsen”. Pētījuma laikā aptaujāti 1600 Latvijas iedzīvotāji.

“Gjensidige” ir Norvēģijas vadošās apdrošināšanas kompānijas meitasuzņēmums. 2016.gada nogalē tika pabeigta “Gjensidige” pārrobežu apvienošanās, kurā Latvijas “Gjensidige Baltic” pievienota Lietuvas “Gjensidige”. Pēc reorganizācijas Latvijā darbojas apdrošināšanas kompānijas filiāle.

LA.lv
LE
LETA
Ekonomika
Apspriež pārrobežu sadarbību iepakojuma pārstrādē
2 dienas
AD
Artis Drēziņš
Ekonomika
LA.LV testē motociklus: Ar “Royal Enfield Continental GT 650” aizbraukt uz Liepāju padzert kafiju
2 dienas
OZ
Olafs Zvejnieks
Ekonomika
“Piecelties! Ekonomiskā tiesa nāk!”
2 dienas

Lasītākie raksti

Par svarīgo

LE
LETA
Dabā
Pirmdien daudzviet valstī spēcīgi līs un dārdēs pērkons
8 stundas
IL
Ilze Līvmane
Praktiski
Kāpēc, pirms laika pensionējoties, nedrīkst strādāt, bet īstajā vecumā strādā, cik tik gribi?
7 stundas
VK
Vita Krauja
Kultūra
Teātris ir gaistošs mirklis. Saruna ar aktrisi Elīnu Hanzenu
Intervija 12 stundas
LA
LA.LV
Sports
FOTO: Latviju pārstāvošajiem autosportistiem trīs goda pjedestāli “RallyX Nordic” debijas sacensībās Rīgā
7 stundas
AK
Aija Kaukule
Kultūra
Koncertzāle “Latvija”: jauna ērģeļmūzikas citadele vai Ventspils karaļvalsts greznumlieta?
8 stundas