Ekonomika
Bizness

Aptaujā noskaidrots, cik liela daļa Latvijas iedzīvotāju nekad nav iepirkušies interneta veikalos1

Foto: William Potter/Shutterstock

Latvijā vien ap 7% iedzīvotāju neiepērkas un nekad nav iepirkušies interneta veikalos, secināts “SEB bankas” veiktajā aptaujā par tiešsaistes iepirkšanās pieredzi un paradumiem.

39% iedzīvotāju pirkumus internetā veic vismaz dažas reizes gadā, 29% – reizi dažos mēnešos, savukārt regulāri internetā iepērkas 10% iedzīvotāju.

Visbiežāk iedzīvotāji interneta veikalos iegādājas sadzīves tehniku un elektroniku (53%), savukārt vismazāk – pārtikas preces (7%).

Visvairāk pirkumus tiešsaistē iedzīvotāji veic vietējos interneta veikalos, kas vienuviet piedāvā dažāda veida preces no dažādiem ražotājiem un zīmoliem, piemēram, “220.lv”, “1a.lv” un līdzīgos (62%), kā arī lielākās tirdzniecības platformās, kas apvieno vairākus tirgotājus, piemēram, “AliExpress”, “eBay” un “Amazon” (55%).

Retāk iedzīvotāji iepērkas atsevišķā viena zīmola interneta veikalā, kas piedāvā tikai sava zīmola preces (20%).

Pirkumu apmaksai iedzīvotāji visbiežāk izmanto internetbanku (53%) un debetkarti (24%).

Retāk tiek izmantotas kredītkartes (11%) un virtuālie maki vai speciālās maksāšanas aplikācijas (10%).

“Elektronisko pakalpojumu izmantošana, tostarp iepirkšanās tiešsaistē, ar katru gadu kļūst arvien populārāka. Tas apliecina, ka iedzīvotāji uzticas digitālajiem risinājumiem un novērtē mūsdienu tehnoloģiju sniegtās iespējas iegādāties preces un pakalpojumus attālināti, neizejot no mājām, un saņemt tās sev ērtā laikā un vietā. Būtiskākās priekšrocības, ko cilvēki min par labu preču iegādei internetā, ir labākā cenas un kvalitātes attiecība, plašāks preču klāsts nekā tradicionālajos veikalos, kā arī izdevīgi preču piegādes nosacījumi,” komentē SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars.

Saskaņā ar aptaujas rezultātiem, visbiežāk iedzīvotāji interneta veikalos iegādājas sadzīves tehniku un elektroniku (53%), kā arī datortehniku, mūzikas iekārtas un viedierīces (39%).

Diezgan populāri ir pirkumi, kas saistīti ar ceļošanu, piemēram, biļešu un naktsmītņu rezervēšana (36%).

Tāpat tiešsaistē bieži tiek iegādātas dāvanas (30%), kosmētikas un parfimērijas preces (24%), kā arī preces bērniem (24%).

Saistītie raksti

Izvēloties vietni, kur veikt pirkumu, vairākums respondentu (71%) paši meklē piemērotāko interneta veikalu, 22% iedzīvotāju ņem vērā draugu vai paziņu atsauksmes un ieteikumus, savukārt vien 9% reaģē uz kāda veikala atsūtītu īpašo piedāvājumu un atlaidēm.

Aptauju pēc “SEB bankas” pasūtījuma veica pētījumu aģentūra Norstat 2019. gada maijā. Tajā piedalījās 1025 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

LA.lv
LE
LETA
Ekonomika
Apspriež pārrobežu sadarbību iepakojuma pārstrādē
2 dienas
AD
Artis Drēziņš
Ekonomika
LA.LV testē motociklus: Ar “Royal Enfield Continental GT 650” aizbraukt uz Liepāju padzert kafiju
2 dienas
OZ
Olafs Zvejnieks
Ekonomika
“Piecelties! Ekonomiskā tiesa nāk!”
2 dienas

Lasītākie raksti

Par svarīgo

LE
LETA
Dabā
Pirmdien daudzviet valstī spēcīgi līs un dārdēs pērkons
5 stundas
IL
Ilze Līvmane
Praktiski
Kāpēc, pirms laika pensionējoties, nedrīkst strādāt, bet īstajā vecumā strādā, cik tik gribi?
4 stundas
VK
Vita Krauja
Kultūra
Teātris ir gaistošs mirklis. Saruna ar aktrisi Elīnu Hanzenu
Intervija 10 stundas
LA
LA.LV
Sports
FOTO: Latviju pārstāvošajiem autosportistiem trīs goda pjedestāli “RallyX Nordic” debijas sacensībās Rīgā
5 stundas
AK
Aija Kaukule
Kultūra
Koncertzāle “Latvija”: jauna ērģeļmūzikas citadele vai Ventspils karaļvalsts greznumlieta?
6 stundas