Mobilā versija
+17.8°C
Milija, Maiga
Svētdiena, 25. jūnijs, 2017
30. jūlijs, 2016
Drukāt

Aptauja: Piektdaļa aptaujāto nepievērš uzmanību informācijai uz pārtikas produktu iepakojuma

Foto-LETAFoto-LETA

Piektdaļa iedzīvotāju iepērkoties nepievērš uzmanību informācijai par pārtikas produkta saturu un izcelsmi, liecina “Baltic International Bank Latvijas barometra” jaunākā aptauja.

Aptaujā iedzīvotājiem tika vaicāts, kāda informācija, kas parasti tiek izvietota uz pārtikas produkta iepakojumiem, ir būtiskākā, izvēloties un iegādājoties produktu. Izvaicātie varēja sniegt līdz trim atbildēm.

Visbiežāk jeb 41% aptaujāto atbildēja, ka pievērš uzmanību tam, vai produkts ir ražots Latvijā, tikpat daudzi arī pievērš uzmanību, vai produktā ir izmantots maz E-vielu jeb pārtikas piedevu. Savukārt 34% atzina, ka viņiem ir būtiski, vai produkta ražošanā pamatā izmantotas dabiskas izejvielas, kā arī tas, vai produkta ražošanā nav izmantotas ģenētiski modificētas izejvielas.

No aptaujātajiem 11% pievērš uzmanību, vai produktā nav transtauku. Vēl 7% pievērš uzmanību kaloriju daudzumam produktā. Sāls daudzumam uzmanību pievērš 5%, tikpat daudziem arī svarīga informācija par produkta uzturvērtību.

Savukārt 20% aptaujāto iepērkoties nepievērš uzmanību informācijai par produkta saturu un izcelsmi.

Līdzīga aptauja veikta arī 2014.gadā. 2016.gadā retāk nekā pirms diviem gadiem aptaujas dalībnieki par būtisku sev uzskatīja informāciju par to, vai produktā ir maz E-vielu, kā arī par produkta uzturvērtību.

2014.gadā aptaujātie biežāk nekā šogad atzina, ka nepievērš uzmanību informācijai par produkta saturu un izcelsmi. 2014.gadā šai informācijai uzmanību nepievērsa 24% aptaujāto.

“Baltic International Bank Latvijas barometrs” ir Latvijas iedzīvotāju noskaņojuma un attieksmes pētījums, kurā ik mēnesi, iekļaujot pazīstamu ekspertu vērtējumus, tiek atspoguļotas sabiedrībā aktuālas norises.

Jaunākās aptaujas dati iegūti pētījumu centra SKDS Latvijas pastāvīgo iedzīvotāju aptaujā jūnija pirmajā pusē. Ar stratificētās nejaušās izlases metodi, veicot tiešās intervijas respondentu dzīves vietās, tika aptaujāti 1003 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem visā Latvijā.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+